Hur sluta mata på natten (6 mån) / Använder mig som napp
Du kommer säkert få olika svar här men jag svarar efter min erfarenhet. Jag har en liten 4 mån kille, det är mitt tredje barn. Jag har haft barn som tagit napp och nu denna lilla plutt vägrar napp. Han somnar aldrig av sig själv, varken i vagn eller i bil utan han ammas till sömns, ibland tar han tummen och man kan vyssa honom. Dem första två mån var hemskt jobbiga för jag var hans napp dygnet runt MEN jag har alltid, även med dem andra barnen varit noga med att aldrig liggamma oavsett om jag är supertrött och bebis vill äta varje timme därför att bebisen vänjer sig vid att sova vid min kropp. Jag ammar till söms och sedan har jag oavsett tid på dygnet lagt ifrån mig honom.Den första tiden vaknade han hela tiden och gör så fortfarande på dagarna men nätterna går bra! Han ammas vid 1900 och sedan vid 2300 och sover sen i sin säng till 0600.
Vaknar han på natten ammas han men sen tillbaka till sin säng, till sist vänjer dem sig. Jag skulle däremot aldrig kunna låta honom skrika sig till söms och vänja sig av med allt vid bara 6mån ålder trots att jag vet att Bvc säger att dem inte behöver äta på natten.Tycker du ska fortsätta ge mat på natten men vara envis med att lägga tillbaka honom i sin säng därefter, blir jobbiga nätter men det går och snart vänjer han sig vid att inte sova nära tutte och mjölklukten.