Panikångest för er?
Hej vännen, kan inte svara på varför du känner som du gör men i din beskrivning känner jag igen mig hur jag mådde när jag var drygt 20 år. Kom in på ett jobb där det var ett extremt högt tempo just då. Tänkte inte så mycket över det eftersom jag trivdes mycket bra med mitt arbete. Symtomen började komma, hade svårt att koppla av, kände mig stressad om inget hände. Svårt att sova, vaknade mitt i natten o skakade, svettades. Fick ångest för att somna, trodde inte jag skulle vakna igen. När jag gick på stan trodde jag alla tittade konstigt på mig, drog mig undan mina vänner för att jag trodde att dom inte ville vara med mig. Till slut sökte jag läkare. Resultatet blev så enkel som att jag hade en magkatarr, orsakad av stress. Katarr uppstår genom en alltför hög produktion av saltsyra i magen som i sin tur orsakar sömnproblem, fobier mm.Gick alldeles för länge med detta så läkeprocessen tog många år innan jag fick mitt självförtroende tillbaka. Kan naturligtvis inte säga att det är detta som ligger bakom din situation men kanske något att fundera på. Hör gärna av dig om du vill ha någon att diskutera med. Hoppas allt löser sig till det bästa, kram