• nygift

Sommarbebisar 2015

hemligönskan skrev 2014-12-10 11:12:19 följande:

Jag är också uppe och kissar 1-2 ggr per natt, haha :)

Idag ska vi på vårt ultraljud!!!  Åh jag är nervös och pirrig på samma gång.  Jag hoppas verkligen att den fortfarande lever där inne.

Har suttit och tänkt massa hemskheter, men försöker att inte göra det.

Hur har de gått med ultraljudet?
  • nygift
    Singoalla14 skrev 2014-12-11 12:40:13 följande:

Är det någon som har erfarenhet av att det liksom pirrar i mellangärdet? Lite som man vore nervös o samtidigt lite andfådd. V 12 här...

Nix men kände att de högg till under naveln på vänster sida i måndags precis där bebisen ligger :)
  • nygift

Hur går det för alla? Min mage bara växer o växer :)

Typ halsbränna hela tiden o trötthet om jag har hållt på med någonting under dagen. :) vecka 15 imorgon:):)

• nygift
    Ellonbellon skrev 2014-12-14 19:14:51 följande:

Jag gick in i vecka 11 i fredags och min mage bara sväller och sväller. Jag äter inte mycket, så det är verkligen inte på grund av för dålig mat eller så. Jag ser ut som femte månaden nästan, väldigt svårt att dölja och hålla in... Men bara en vecka kvar att jobba, sen kan jag släppa den lös ;) Köpte ett par gravid-leggings, kan vara mitt bästa köp någonsin. Funderar på om man inte alltid ska ha gravidbyxor, så skönt att slippa kanten :D

Annars mår jag bra! Snart vecka 13, vilket känns som ett stort delmål. Har dock fått väldigt ont i ena skinkan, ibland kan jag varken stå, sitta eller gå. Det känns som om någon hugger en kniv i mig. Läser olika saker om det, antingen falsk ischias eller foglossning. Har nog foglossning, jag har alltid haft överböjliga leder. Men vet inte om detta är just det eller något annat. Någon annan som upplever det?

Annars kan jag egentligen inte klaga. Tröttheten är kanske på väg att gå över? Lite i alla fall!

Du har ju snart gjort halva nygift!! Vad kul, och skönt! :)

Åh vad kul inte lång tid kvar för första delmålet då :) men kul att de gått så bra :) håller med om gravid byxorna köpte ett par gravid jeans förut så otroligt skönt skulle dock vilja ha ett par leggings också men de får vänta mer till våren :) tror de är den dära falska saken o inte förlossning framför allt om de sitter vid skinkan att de är nån nerv som kommer i kläm. Jag hade så i benet igår haha sjukt ont.

30 dagar kvar till rul men vet att lillen mår bra där inne eftersom vi har lyssnat på hjärtat några gånger.:)

Har fått en sån extrem klåda i underlivet så jag blir galen verkar bara vara extra torra slemhinnor eftersom man springer o kissar så ofta haha
  • nygift
    Ellonbellon skrev 2014-12-14 21:20:50 följande:

Ja, jag tror också det har med falsk ischias att göra, men det dryga är att det blir värre av att gå och av att böja sig framåt... Helt sjukt vad mycket man gör som har med att välja sig att göra... Typ gå på toa, kommer varken ner eller upp, lite drygt när man måste kissa jämt... Men men!

Hoppas klådan går över. Det är inte svamp? Det kliar nå helt jävligt!

Vi har undersökt haha o ser inte ut som svamp men blödde en sväng nu under kvällen antagligen för att jag har kissat så mkt haha men testar intimgel så får vi se om de hjälper. Idag har jag massa med molvärk har märkt att om jag böjer mig ner så magen tar emot då är de nån där inne som inte blir glad haha riktigt kul
  • nygift
    Kelsson1 skrev 2014-12-14 22:29:25 följande:

Hej, får en tant på 40år vara med, väntar på 2:an och har BF 17/6 ?

Är sjukskriven på grund av illamående och lite tråkigt om dagarna (de dagar jag mår så pass bra att jag kan logga in på FL).

Tjena o välkommen :) kul att så många är med i gruppen :) hoppas du mår bättre snart :)
  • nygift
    Maria86 skrev 2014-12-15 00:13:40 följande:

Jag går också snart in i vecka 15. Jag följer ju tätt inpå dig nygift, haha =)

Känns helt underbart, snart halva gjort som någon sa och Guuuud vad fort det har gått.

Jag känner mig mer och mer som jag igen. Tröttheten har gått över tycker jag och jag är vaken lika mycket nu som jag var innan jag blev gravid tycker jag. Illamåendet har helt försvunnit, även om jag blir hungrig nu mår jag inte illa. Det enda jag känner av är att det spänner och sticker i mina bröst och de är riktigt stora och hårda nu, känner mig som värsta Dolly Parton. =) 

Annars hoppas jag allt e bra med bebben, blir alltid orolig när jag mår såhär oförskämt bra, haha.

Min mage är inte speciellt stor än heller...går lätt att dölja denna graviditet för min del än så länge...Även om jag inte behöver för nu vet alla, haha.

Haha så underbart vilket datum ska du föda?

Allt är nog bra med bebben jag lider fortfarande av salt cravings haha men tiden har sprungit iväg fast det gör inte mig nått vill åka in på förlossningen nu o få hem våran lilla smurf :)
  • nygift
    hemligönskan skrev 2014-12-15 09:12:32 följande:

Godmorgon v.15 och trimestern 2!

Känns otroligt att det går så snabbt! Min bror sa i helgen att det kommer gå snabbare också. Först känns det som att det tar jättelång tid och sen helt plötsligt är det dags att åka in och föda.

Jag tycker fortfarande inte att min mage växer! Men min kille tycker det så jag får lita på honom.

Någon som börjat få lite beläggning på bröstvårtorna? Det blir lite gult som mank an skrapa bort, och det är för att talgen bereder för att mjölken ska gå igenom.

Den växer nog haha. Jag märker de genom att kläderna inte passar lika bra längre samt att magen tar i ibland haha jag tror trimester 2 kommer gå skit fort och tycker de är super kul att vi är exakt lika långt gången haha de där med bröstvårtorna har jag aldrig hört talas som men har märkt att mina blir extremt torra till o från o samma sak i ansiktet.
  • nygift
    LillyAdelia skrev 2014-12-15 12:09:59 följande:

Va? I min app står det att trimester 2 börjar v 13?

Vad använder du för app? Trimester 2 börjar i vecka 15 :)
Svar på tråden Sommarbebisar 2015