• nygift

Sommarbebisar 2015

Maria86 skrev 2014-12-01 01:24:46 följande:

Haha då kan vi vara lata tillsammans. Är sjukt lat nu! Skall sätta igång och köra min årliga vinterstädning här snart tänkte jag men vet inte hur jag ska orka, haha. Jag mest bara sitter hela dagarna. Tänkte jag skulle se om jag kunde hitta någon typ graviditets-yoga på youtube eller nåt som jag kunde köra igång lite med. Men ja jag försöker att inte hetsa upp mig för mycket heller. Tänker också som så att jag får gå ner efter graviditeten sen. Vet ju att jag kan träna hårt och ha disciplin i vanliga fall...dock hade jag ingen liten bebis innan att ta hand om också...men på något sätt ska det väl gå =)

Haha jag har också funderat på gravid yoga :)
  • nygift
    Maria86 skrev 2014-12-01 18:46:10 följande:

Haha, hade tänkt jag skulle börja idag men vad gjorde jag istället....? Bakade en kaka...haha

Haha jag tänkte börja i mitten av graviditeten :),
  • nygift
    Singoalla14 skrev 2014-12-01 20:09:30 följande:

10 + 4 imorgon...allt känns stabilt :)

Härligt jag gick in i vecka 13 idag :),
  • nygift
    Singoalla14 skrev 2014-12-01 20:55:23 följande:

Underbart!

Haha gjorde ett fjärde grav-test bara för att...första gången digitalt..."gravid 3+" :)

Hur har du det med hormonerna?

Haha tror jag gjorde ca 8 st gravtest ibörjan för att jag inte fattade att de va sant hormonerna går i vågor igår satt jag o grät hela dagen för minsta lilla haha idag har jag mer varit glad alla dagar är olika o ibland går de fort att ändra humör haha hur har du det då?
  • nygift
    L och K skrev 2014-12-01 23:30:49 följande:

Smärtan i ländryggen som strålar upp en bra bit i ryggen samt ner i benet, har blivit såå mycket värre, låser sig o hugger ofta nu! ska ringa bm imorgon.

Speciellt blir det när jag suttit eller legat som de hugger, kände mig yr två gånger direkt efter varandra då det gjorde ont, gör ont när jag går också men inte lika. så fort jag stått still är det lika igen. Lär väl kunna va foglossning, ont ont !

Har också märkt att jag börjar få ont i kroppen hoppas de blir bättre för dig :)
  • nygift
    L och K skrev 2014-12-02 16:21:20 följande:

Okej :/ hoppas det stannar av.

Det har bara blivit värre för mig, är förkyld också och varje gång jag hostar gör det ont i ryggen Jag ringde Bm idag och hon tyckte inte det lät bra alls så jag fick en tid imorgon hos en läkare ! får se vad som sägs

Jag mår bättre nu hoppas de går bra för dig håll mig uppdaterad :)
  • nygift
    lillefröe skrev 2014-12-02 17:22:15 följande:

Jag hoppar in här! Är i v.8 nu, går in i v.9 på lördag. efterlängtad lillskatt. 

Illamåendet kommer och går. Det kommer riktigt hastigt och sen sjunker det undan.. har kräkts en gång. Brösten ömmar och har ökat kraftigt i storlek. Mycket trött också.. sugen på det mesta som är salt. Kött med sås.. hamburgare.. grillkorv tills för någon dag sen då jag kräktes upp det så nu vill jag inte ha det längre  

Tål inte kokta ägg eller ketchup. Bara tanken på det får det att vrida sig i magen. Kokta ägg åt jag nästan dagligen fram tills v.5, sen bara tog det tvärstopp. 

Vet hur de känns skulle steka köttbullar idag o de gick inte skit svårt för mat men salta chips funkar o typ snabbmat
  • nygift
    LillyAdelia skrev 2014-12-03 20:46:20 följande:

Här är det jämna plågor. Illamående och dålig aptit, varit dunderförkyld i två veckor. Efter allt hostande har jag sträckt ryggen/skuldran och är helt matt. V 11, så snart får jag beklaga mig officiellt i alla fall :)

Min kompis lånade ut en hjärtljudsdoppler till mig, hon vill att jag ska höra hjärtat så jag inte oroar mig ( vilket jag ändå inte gör, men det gör hon) Googlade på det hela och känner att jag gärna undviker att fippla med sånt på egen hand! Verkar läskigt. Nä, lämnar bäbisen ifred till rul så har jag iaf inte skulden om den inte mår bra.

Ville också ha en doppler att lyssna på barnets hjärta men kom fram till att de antagligen bara stressar mig så att bebisen blir stressad väntar ist på rul 41 dagar kvar :),
  • nygift
    LillyAdelia skrev 2014-12-03 22:21:03 följande:

Jag hade tyckt det var roligt om det inte varit för att det är strålning som ingen vet hur den påverkar bebisen. Sedan blir bebisen bevisat störd/stressad av både ul och doppler :(

Jag är dock glad att jag läste på lite innan jag föll för frestelsen. Är inte nojig i övrigt men dopplern få jag nog hålla tassarna borta från :)

Läste det också men synd att man inte får lyssna hos BM med tratten så man vet att bebisen mår bra. Fast kan ju meddela att mitt illamående har blivit värre kan nästan bara äta mackor nu för tiden

Sen fick jag reda på att min mans syster fick sin son idag ( hon är så omogen o tävlade om vem som blev gravid först) hon har gett ungen namnet tor ove

Jag tycker synd om ungen men är sjukt avundsjuk vill ha varan smurf i famnen:)
  • nygift
    hemligönskan skrev 2014-12-04 10:06:47 följande:

jag har bokat ett extra UL till nästa vecka på onsdag som jag får betala för själv, 350kr, för jag vill så gärna se att allt är ok och så.. Tycker det är så lång tid kvar till RUL :P och är så nojjig av mig.

Åh vad roligt skulle också vilja se att allt är okej men tror att de är de magen växer illamåendet finns o halsbrännan samt att mat smakar illa haha så borde inte vara orolig men tror mer att jag bara vill se vårat hjärta
Svar på tråden Sommarbebisar 2015