Inlägg från: Anonym (lalala) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lalala)

"Hej brorsan"

Hur skulle du tolka den meningen? Förmodligen vänskaplig förutsatt att personen som skrev detta är din bror/syster, vän eller annan närstående och att respondenten, dvs du, är en han,  eller hur? Om jag tvistar till det och säger att detta skrevs av en kille, till mej som är tjej och att ett ömsesidigt intresse föreligger oss emellan (vi har dock inte haft sex). Då blir det plötsligt inte så lätt att tolka längre.

Detta sänder minst tre signaler. Ett: han vill avdramatisera hela situationen och kallar mej därför "brorsan" bara för att försöka "bevisa" (för sig själv) att han känner starkt för mej men kanske inte på samma sätt som jag känner för honom.

Två: Han vill bara retas och hoppas på att få en reaktion från mej.

Tre: han ser mej bara som en go vän. 

Varför ska män vara så svåra?

• Svar på tråden "Hej brorsan"
  • Anonym (lalala)
    Dixie skrev 2014-10-08 14:58:28 följande:
    varför ska kvinnor analysera allt?!
    Finns där ett uppenbart intresse så är det väl klart att jag börjar fundera på varför han kallar mej brorsan helt plötsligt?
  • Anonym (lalala)
    Duckan skrev 2014-10-08 15:00:07 följande:

Hej brorsan låter som något en kille i förorten säger till sin vän av manligt kön och inte till en tjej och speciellt inte till en tjej han skulle vara intresserad av.

Därav min ts! Fundersam är bara förnamnet här nu.  
  • Anonym (lalala)
    Duckan skrev 2014-10-08 15:11:54 följande:

Vad skrev han mer, kan sms:et ha gått till fel person? Han kanske tänkte fel när han skrev?
    Ja, jag övertolkat och undertolkat män i många år av mitt liv, haha...

Nej jag är övertygad om att han visste vem han skrev till eftersom han frågade om hjälp med en sak som jag lovat hjälpa honom med vid ett tidigare tillfälle. 

Så här skrev han. "Hej brorsan. Skulle jag kunna få... Bla bla bla" (vill inte avslöja allt vi pratade om) men han skrev det som en öppningsfras i en fråga och det är det som fått mej fundersam.
Svar på tråden "Hej brorsan"