• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

emtfb: Vad skönt att höra att man inte är ensam om högre sfmått
    Jag är rätt sliten nu, vi har flyttat i helgen o nya lägenheten är full med ouppackade lådor . Hoppas vi får i ordning på de i helgen, oredan tar så mycket energi.

• Kelsson1

emtfb: Yes större så det är skönt men hade klarat mig bra utan allt kaos.

Jamtlandstaus: Skönt att du hållit dig frisk nu. Två veckor går ändå fort önskar att vi hade lägenheten i ordning så snart
    Så skönt att höra att man inte är ensam om högre SF-mått.

• Kelsson1

emtfb: Visst är det skönt med större o största fördelen är att vi nu får stor uteplats (mot liten balkong tidigare) men med illamående o graviditetströtthet hade man klarat sig utan flyttstress o kaos . Men vi hittade ingen passande lägenhet tidigare även om vi hade sökt i över ett år...

Jamtlandstaus: Då låter det som att jag inte är ensam om att få leva i kaos man får bara göra det bästa av situationen.
    Mitt järnvärde var 111 sist men tydligen har jag stora depåer att ta utav så har inte börjat äta Niferex än (mår ju så illa annars också).

ChiliFrö: Du har inte blivit beordrad sängläge då? Tycker du gott kunde testa bara ligga ner ett tag o se om det blir bättre. Håller tummarna att du får gå så långt som möjligt innan det är dags.
    Har inte gått speciellt fort att få ordning, vi har saknat garderober så det mesta ligger fortfarande i lådor. Får försöka göra ett ryck i helgen.

• Kelsson1

ChilliFrö: Men se till att kräva sjukintyg där det står att de beordrar sängläge! Förstår att det inte är möjligt att ligga ner med ett litet barn springandes omkring men hoppas att du får det på papper snart.
    Vi flyttade in förra helgen men kaoset stör mig, vill att alla lådor ska vara uppackade NU (orkar dock bara kanske med en låda per dag om ens det på grund av illamående).
    Vad tråkigt att tvingas till renovering innan ni känner er redo, hoppas det går smidigt. Tur att ni har hjälp av nära o kära, mina bor så långt ifrån att jag får vara glad över att mormor kom på besök o tar hand om dottern nu över flytten.

• Kelsson1

ChiliFrö: Hur länge måste du vänta innan du får sjukskrivningen?
    Vi har kartongerna stående i matsal/vardagsrum
    Sen är dottern rolig när hon ska testa varenda en av sina plagg innan de får vikas undan i hennes garderob , underhållande men går inte speciellt fort att packa upp då
    Jag är så velig när det gäller tapeter så är inte alls avundsjuk på dig när du ska välja

• Kelsson1

emtfb: Verkligen fint babynest!
    Jag har BF först 17/6 så tänkte vänta till åtminstone början av juni innan jag packar väskan . Det jag kommer att ta med mig som jag inte hade med mig förra gången är bröstpump. Blir ingen ersättning den här gången om jag får som jag vill , vill amma mycket längre än 5månader nu! Annars var jag på avdelningen o gick i sjukhuskläder hela tiden så lär inte packa så mycket kläder som jag hade med mig förra gången.
    Vi bor också nära sjukhuset men vill ändå ha en väska med mig

• Kelsson1

ChiliFrö: Skickar varma kramar och hoppas det löser sig på ett bra sätt fort för er!
    Håll oss gärna uppdaterade.

emtfb: Förra gången var väskan inte färdigpackad till BF ens , var maken som sprang omkring o packade det sista. Men vi har inte många minuter till BB så glömmer jag något kan maken åka o hämta

Jamtlandstaus: De har säkert pumpar att låna men jag kommer nog att behöva ha en egen hemma ändå så känns mindre bökigt att ta med sig sin egna än behöva låna från BB.

Karro80: Då har vi det lika du och jag just nu, dottern har också hosta o feber så blir inte många sammanhängande timmar sömn för mig heller just nu.

• Kelsson1

ChiliFrö: Fortsätter hålla tummarna för er i alla hänseenden!
    Vad var det som var dåligt med BB?
    Jag låg inne på avdelning i 5 dygn för mitt blodtryck men har bara bra upplevelser, tyckte att det var tryggt att vara under kontroll och ha allt serverat färdigt

emtfb: Hoppas inte att andra går fortare än första men risken finns, för mig sa de förra gången att blir det en till så måste jag åka in på första värken annars finns risk för att jag föder hemma. Jag blev igångsatt och från det att jag fick värkstimulerande dropp till att dottern var ute tog det bara 3 timmar...

• Kelsson1

ChiliFrö: Då förstår jag, där vi var hade vi familjerum, bara jag, maken o bebis

• Kelsson1

emtfb: Gick lite väl fort, både maken o BM trodde att jag var i öppningsfasen än när jag väl började krysta.
    Lät inte roligt att bli bortglömd och stressad, förstår att du då inte vill vara kvar länge. Tänk så olika upplevelser vi har, är ju olika sjukhus men ändå att vården varierar så...

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015