• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

aleydis: Tror inte att jag kommer att få ondansetron utskrivet för jag spyr inte alls, har bara extremt illamående som utan tabletter gör att jag inte kan äta någonting.

Jamtlandstaus: Skönt att det är över, hoppas att du fort blir bättre!

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Önskar att min mage var större, hade rätt liten mage förra gången också och hoppades att det skulle vara större den här gången men inte än åtminstone

emtfb: Samma här med dottern var det som försynta buffar från magen, nu är det som riktigt bestämda sparkar, mer livat.
    Men jag som är medlem sen tidigare, får jag också en gratis babybox? Måste in o fråga

ChiliFrö: Skönt att allt såg bra ut, hellre ett besök för mycket än ett för lite tycker jag

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Jobbig vecka på jobbet med mycket strul är min ursäkt
    Lilla bebisen klarar säkert antibiotikan galant. Själv har jag proppat i mig Primperan i flera månader o genomgått två röntgenundersökningar så är inte helt nöjd o väldigt orolig o hoppas att lilla killen inte tagit skada...

• Kelsson1
    Jamtlandstaus skrev 2015-02-28 08:45:19 följande:
    Är Primperan oxå tabletter som kan påverka fostret?

Läbbigt med mediciner under graviditet! Förstår ju att man inte kan utföra försöksstudier på gravida kvinnor, det vore väldigt oetiskt, man kan bara önska att det kunde vetas mer :-/

Jag har oxå röntgat en gång, lungorna, hoppas strålningen inte nådde den lilla!
    Tidigare har det funnits någon varningstext mot Primperan och graviditet som de nu tagit bort men det känns inte helt safe speciellt när man inte får ta de sista trimestern. Så nu har jag slutat med Primperan även om jag hade nog fått ta de i ett par veckor till...
  • Kelsson1

emtfb: Vi kommer att köra med samma vagn som till dottern så blir inte att köpa nytt

ChiliFrö: Mår extremt illa från lunch och tills jag går o lägger mig fungerar som människa bara under morgon och förmiddag...

• Kelsson1

emtfb: Just nu tycker jag att det låter bara jobbigt att gå o söka efter ny vagn o var så sjukt nöjd med vår Emmaljunga så är bara glad över att slippa köpa nytt
    Jag har Lergigan som kanske hjälper lite lite men annars är det bara att stå ut.

Jamtlandstaus: Härligt, hoppas det blir bara bättre o bättre.

• Kelsson1

emtfb: Det jobbiga är att jag har ett par resor som jag borde göra nu under våren men vet inte om jag kommer iväg på grund av illamåendet . (Konfirmation o Examensfest)

• Kelsson1

Jag har nog inte kommit ihåg att berätta att vi gjorde NOTCH i måndags och alla flöden såg bra ut så sannolikheten för upprepad havandeskapsförgiftning är liten. Vi fick också bekräftat att det är en liten pojke vi väntar på

• Kelsson1

Emtfb: NOTCH är UL där de mäter flöden på navelsträng, bebis och mig för att se att allt är normalt och det kan tydligen ge indikation på om man kommer att utveckla havandeskapsförgiftning eller inte. Dock kan de inte garantera att jag inte kommer att få det även om allt såg bra ut...
    Tack

ChiliFrö: Stackars dig, hoppas du är bättre och slipper sammandragningarna nu!

• Kelsson1

emtfb: Yes illamående varje eftermiddag och kväll.
    Fick nu 50% sjukskrivning ända till BF så om det är ok för FK behöver jag inte springa hos läkaren mer.
    Hjärtljuden var bra hos BM o magen lite över medel...

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015