Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Jobbigt för er flera med illamående!!

Jag har nu ätit upp min antibiotikakur o än så länge har jag inte fått någon ny infektion. Vi får se om jag klarar mig undan dotterns nya baciller hon dragit på sig.

Alla värden som jag tagit hos BM visar att jag mår bra nu o tom järntabletterna har hjälpt o fått upp blodvärdet.

Så nu har vi haft några intensiva o långa dagar då vi jobbat i huset. Tyvärr blir inte inflytt än på kanske två veckor men det närmar sig med Vad jag längtar hem!!

Jag ligger oxå precis över medelstrecket på SF-måttet.

• Jamtlandstaus

Kök, badrum o tvättstuga måste vi ha klart innan inflytt. Köket har vi kvar slutmonteringen av bänkskivor, utsågning av häll o diskho, montering av alla lådor med inredning samt inkoppling o besiktning av vitvaror.

I övrigt flyttar vi in i ett hus där vi måste göra alla innertak, väggar o golv så det är mest en byggarbetsplats. Men då vi inte har någon släkt eller barnvakt närmare än 30 mil så behöver vi bo där så att vi stundtals kan jobba två samtidigt.

Börjar oroa mig smått för att en nyfödd snart kommer o kan behöva bo i röran... För att inte tala om en treåring som kommer behöva passas för alla farliga ställen o verktyg...

Tajming var något vi struntade i denna renovering... :-/

• Jamtlandstaus

Låter ju lite oroligt för dig Chilifrö! Du kan inte sjukskriva dig själv då en vecka i väntan på UL?

Kelsson; flytta är jobbigt o med illamående hela tiden kan jag tro att det blir etter värre!!

Emftb; du hade riktigt bra blodvärde innan, de bådar ju gott! Är du blodgivare annars?

Jag försöker äta lite extra av järnrika livsmedel för att hjälpa kroppen; blodpudding (dricker ngt C-vitaminrikt till), spenat, röda linser, cashewnötter, gröna grönsaker...

• Jamtlandstaus

Absolut, han behöver ju vara hemma för vård av barn då ordinarie vårdare är sjuk! Ingen skillnad på sjuk och sjuk första veckan! Skulle dock gissa att du kanske sjukskriver dig till FK i stället för ditt jobb...men det vet säkert personalavdelningen på ditt jobb.

Ta inga risker i onödan. Ligg på soffan o kolla tapeter på nätet i stället.

• Jamtlandstaus

Gulligt babynest!!

Jag har aldrig förstått vitsen med att ha en väska stå packad i flera veckor, jag slänger ner det jag behöver när det är dags. Lätt oxå för sambon att åka hem o hämta det man glömt ta med. ...men så bor jag bara 6min från sjukhuset oxå

Själv hoppas jag nog att vi inte behöver vara kvar på BB i onödan. Sover inge bra i sjukhussängar o sjukhusmaten lämnar mycket att önska! Men situationen kan ju vara annorlunda detta barn...vem vet.

• Jamtlandstaus

Ja tänk vad olika vi alla är Olika är bra!

Vi hoppas kunna flytta hem nästa helg, vi har slutsamråd med kommun o kvalitetsansvarig på torsdag. Vi har snart bott i stugan 6mån... nu är det nog!

Brukar du sy mycket? Babynestet ser verkligen proffsigt ut!

• Jamtlandstaus
    ChiliFrö skrev 2015-03-23 08:25:59 följande:

Hej igen..

Skulle aldrig skrivit att allt flyt på och vi hade tur på fredag den 13... I måndags lunch grävde kommunen av vår internetsladd.. Ungefär samtidigt som min sambo började riva innertaket i vardagsrummet och inser att det är mögel, svamp och dolda fel i taket.. Tisdag kom snickarna för att titta och göra bedömning av just den takbiten och svaret va, kontakta advokat och antingen kräv fd ägare på del av renovering eller häv köpet detta hade dom tydligen gömt med flit och visste tyckte vår snickare.. så nu väntar vi på besiktningsman som ska komma denna veckan tror vi..
    Min telefon gillar inte fl sidan så mina inlägg jag försökt skriva via den har inte velat publicera sig.. Kommunen "hade inte märkt" att dom grävt av vår sladd förrän torsdag em så vi fick inte tillbaka det förrän i fredags..

Igår hade vi en fd anticimex besiktningsman här som kröp på vinden för att se hur mycket mer som va skadat och de är hela baksidan av hustaket, dvs halva taket..

Hade iallafall sambon hemma hela veckan för han hade tagit ledigt så han skulle kunna hjälpa snickaren :)

Idag ska vi på ul iallafall. skulle varit där i förra veckan men dom ringde och avboka mig :O och flytta till idag..

Just nu har vi sämre flyt än nånsin...

Jo dom är ungefär som förut men håller i sig längre tycker jag och blir starkare.

Nu hoppas jag det vänder från och med idag!

Lät verkligen urjobbigt allt det där och inte vad du behöver!! Skrikandes
    Det där med dolda fel är ett jädra aber! Tycker att det är helt solkklart att säljaren skall betala allt! Om de inte är helt korkade har de tagit en försäkring för dolda fel! Men ofta blir det ju så att man delar på kostnaden (köpare/säljare) i slutändan... och advokater är ju inte heller billiga...
    Hur känner ni inför att häva köpet då? Kanske kan ni hota med det men begära säkningen av priset pga detta... Prata med mäklaren.
    Försök tänka vad som är bäst för dig just nu och låt din man ta så mycket det går, det är ju bara en begränsad tid som du är gravid och ett prematurbarn är inte något som skulle göra situationen lättare direkt nu.
    Hoppas verkligen att det vänder nu och om stå på dig om sjukskrivning!!
    Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Jamtlandstaus

Har de inte bröstpumpar att låna ut på era BB? Det har de här. Även så att man kan långtidshyra om det skulle behövas.

emtfb skrev 2015-03-23 12:38:48 följande:

Nää jag syr inte så mycket, men har sytt kanske 10 babynest, så lite övning iaf. :) Syr du något?

10 babynest Förvånad wow, du har du viss rutin!
    Nej, jag syr inget men skulle gärna vilja. Jag har alltid så mycket projekt på gång och skulle gärna vilja kunna klämma in sömnad oxå någongång Skrattande

• Jamtlandstaus
    emtfb skrev 2015-03-26 00:03:10 följande:
    Är det någon som vet om andra förlossningen går fortare än första?
    Min förra tog 34 timmar från att vattnet gick, låg med värkar i typ 21 timmar.
    Min första var en störtförlossning på 2,5 h med sonen i  säte - hemskt!!
    Andra med dottern var 5h med dottern i normalläge.
    Så varje förlossning är olika... Även om tendenserna är väl att första tar längst tid och sedan går det snabbare.
    ChiliFrö skrev 2015-03-26 08:52:58 följande:

Ja det är det.. vi hade räknat på ca 50-70k för takbyte, vi har mycke händigt folk i omgivningen som skulle hjälpa oss men det har kommit till väldigt mycke konstiga grejer på vägen.. tex att orginalritningen visar fel taklutning på 4grader så vi kunde inte lägga den plåten vi tänkte bland annat.. så nu är vi uppe på 200k istället.. visserligen inkl allt arbete då vi känner att vi inte hinner/orkar fixa med det nu.

Vi bytte tak för ett par år sedan och då byttes allt; innertak, takstolar, yttertak. Offerten var på 250k tror jag och efter ROT blev det ca 180k. Så passa på med ROT i år, sossarna vill minska ROT från 50% till 30% Demon

Vi fick igår godkänt på slutsamrådet så i morgon flyttar vi hem! Skrattande Visserligen ingen tvättmaskin som funkar ännu men hoppas att specialrören som beställts kommer snart så även den kommer i drift.
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015