Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Härligt emtfb en liten tjejja till Vad skönt att allt är ok!

Min mage är inte så stor med då jag hade lite degmage innan så är denna graviditet klart störst. Men de två innan så blev magen ganska stor fram till 24-25 sedan räknades jag nog som ganska liten. Jag är lång så jag har väl ganska mycket plats för en bebis att gömma sig på...

Igår började jag få sammandragningar när jag låg ner på rygg på kvällen men märkte inget sedan jag vänt mig på sida för att sova. Även idag har jag haft sammandragningar lite då och då. Någon mer som har det?

Loe, det märks att du har två filurer i din mage den är väldigt mycket större än min!

• Jamtlandstaus

Kelsson, härligt få se en liten levande bebis! Tänker ni nöja er med att veta att det troligtvis är en kille eller tar ni reda på mer?

Chilifrö, jobbigt med SD jag har oxå börjat få det oavsett vila eller inte. Dock inget illamående så jag hoppas allt är fine!!

Vila på du o gnäll av dig här, det är vi till för!!

• Jamtlandstaus

Vi kommer inte heller köpa någon syskonvagn tror jag. Dottern blir tre när nästa kommer. Vi använder vår Teutonia Mistral S som dottern hade.

• Jamtlandstaus

Ingen RUL blev gjord för oss igår. Maken blev kallad till ett infomöte på ett jobb han sökt så vi lyckades få tiden ombokad.

Nu har han fått tillfälligt jobb på annan ort när nästa tid är så jag hoppas att det går att boka om igen! Kommer vara i v20+ då vi båda kan o hoppas att det finns tid samt inte är försent.

Vill ogärna gå själv!

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-01-24 20:44:42 följande:

Jamtlandstaus: MIn syster gick ensam på sin RUL så måste du går det säkert bra. Har du ingen annan närstående som kan följa med i värsta fall om det inte går att boka om?

Visst går jag själv om jag måste men är ju lite nojjig för att inte säkert känt några rörelser ännu o det skulle vara en mardröm att behöva gå själv o få besked om att inget liv finns

Sista chansen för maken att vara med om UL dessutom då det är sista barnet.

Men det är bara att hålla tummarna!
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-01-25 08:16:37 följande:

Jamtlandstaus: Förstår din oro men är säker på att du också bara har moderkakan i framvägg o därför inte känner något (som jag). Självklart förstår jag också att ni båda vill att han ska vara med, var bara lite stöttande och berättade att det går bra att gå ensam också smile1.gif om man är tvungen.

No offense taken!

Hoppas oxå det är pga moderkaka i framvägg!
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-01-27 14:32:23 följande:

Nu har jag äntligen börjat känna av bebis, både igår kväll och idag smile1.gif . Helt underbart!

Härligt! Jag kände oxå rörelser här i dagarna (har legat sjuk) som är lite svårförklarade med tarmrörelser!

Maken blev oxå sjuk så inget jobb på annan ort, så idag går vi kraxande iväg till RUL
  • Jamtlandstaus
    Kwekwe skrev 2015-01-27 19:21:10 följande:
    Ja precis. En av dom få.

Ja tack ska ni ha, allt såg helt fint ut! Bf var visst 18/6 och inte 20/6. Riktigt sugen på att fråga om könet (tyckte först att jag absolut såg en pung men sen såg jag inte ett smack) men fick hålla mig eftersom sambon inte vill veta.
    Skönt att allt såg bra ut!

Jobbigt när ni inte är överens om att ta reda på kön innan! Så jag håller med om att det var stark att låta bli!
  • Jamtlandstaus
    Kwekwe skrev 2015-01-28 10:08:40 följande:
    :) jag jobbar på sjukhus och funderar på att gå och låna en ul-maskin och kolla lite själv. Känner mig lite knäpp nu ang detta, kan liksom inte släppa det...
    Förstår att tanken är frestande men nog inte så bra för din mans förtroende för dig

Bearbeta honom i stället så kanske han går med på att ta reda på det.
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015