Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Kelsson1 skrev 2015-02-17 06:50:19 följande:

ChiliFrö: Chansen att jag börjar må bättre innan jag behöver sluta med tabletterna är inte stor smile1.gif mådde illa med dottern också ända in på förlossningen...

Jamtlandstaus: Seaband har jag inte provat men eftersom mitt illamående är så kraftigt så misstänker jag att det inte kommer att ha någon effekt. Lakritsrot har jag inte heller testat men det mesta andra testade jag redan med dottern utan effekt. Inte ens Lergigan eller Lergigan Comp har någon effekt på mig smile4.gif

Lider med dig, hade en kompis som mådde likadant hela sin graviditet. Med en del svängar in till sjukhus för uttorkning. Ni är hjältar o borde ha medalj!!

Kram
  • Jamtlandstaus

Bara blivit sämre i förkylningen igen och nu verkar det vara bihåleinflammation som grädde på moset
    Då jag är allergisk mot penicilin o gravid finns ingen antibiotika att sätta in så nu har jag tid för spolning av bihålorna kl 1430. Jag känner mig jätterädd och nervös för det ingreppet! SkrikandesGråter Någon som har några bra tips att klara smärta o rädsla...?

• Jamtlandstaus

Usch, det var en MYCKET obehaglig erfarenhet!! :'-( Ska inte berätta hur det gick till men ett rör lämnades kvar i näsan o nu ska jag skölja själv hemma morgon o kväll i 4dgr sen får vi se...

• Jamtlandstaus

Idag när jag vaknade hade magen krympt o blivit mycket mindre. Måste varit någon svullnad som lättat Hon lever om som vanligt där inne!

Vill minnas att det var så förra graviditeten oxå, att jag var väldigt stor v23-24 och sedan lättade det.

Hur har ni det med storleken på era magar?

• Jamtlandstaus
    ChiliFrö skrev 2015-02-20 19:07:00 följande:

Vi va en sväng på fl igår och tittade till liten.. liten mår fint trots alla sd och livmodertappen är inte påverkad!

Min mage är enorm och jag har bara gått upp 4 kg men magen står rakt ut och är överallt redan :/

Hoppas det är bättre med dig idag Jamtlandstaus!

Vad bra att ni åkte i o kollade o vad skönt att allt såg lugnt ut!

Jättemage o bara +4kg, det låter ju bra då har du inte lagt på dig något särskilt!

Tack! Jag kan ana en viss förbättring (peppar,peppar), vaknade inte av dunkande huvudvärk i natt bara av ökentorr mun :-/ Bävar inför varje spolning o längtar tills de tar ur röret på måndag!!

Det är så typiskt mig det här; jag är i stort sett aldrig sjuk men när jag blir det så ska det alltid bli en sådan drama!
  • Jamtlandstaus

Här var det då lugnt!!

Jag får se mig besegrad av denna bihåleinflammation o idag startar jag med antibiotika. Jag hoppas lilla fröken i magen skall klara av medicinen utan men!

Har ont av röret i bihålan och hoppas kunna ta ut den snart!

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-02-27 17:38:50 följande:

Jamtlandstaus: Jobbig vecka på jobbet med mycket strul är min ursäkt smile1.gif
    Lilla bebisen klarar säkert antibiotikan galant. Själv har jag proppat i mig Primperan i flera månader o genomgått två röntgenundersökningar så är inte helt nöjd o väldigt orolig o hoppas att lilla killen inte tagit skada...

Är Primperan oxå tabletter som kan påverka fostret?

Läbbigt med mediciner under graviditet! Förstår ju att man inte kan utföra försöksstudier på gravida kvinnor, det vore väldigt oetiskt, man kan bara önska att det kunde vetas mer :-/

Jag har oxå röntgat en gång, lungorna, hoppas strålningen inte nådde den lilla!
  • Jamtlandstaus

emftb; har ju pratat näsor o slemhinnor en del med öron-näsa-hals på sistone för långvarig nästäppa rekommenderas kortisonspray ex nasonex (fast då det är en långtidsverkande spray når den full effekt först efter 4veckor...), för korttidsverkande är nezeril engångspipetter bra då de är utan konserveringsmedel o det är det som annars retar slemhinnan så att den svullnar ännu mer efter mer än typ 10 dagars användning.

Vi har inte bestämt oss om vi ska köpa någon syskonvagn men om vi gör det så blir det ngn billig begagnad då den kommer användas väldigt kort tid. Dottern kommer ju vara 3år när lillasyster kommer...

Ikväll kände jag smak för första gången på tre veckor, underbart!! Så skönt att känna att det finns hopp om livet o skönt att röret i näsan är borta (y)

• Jamtlandstaus

emftb; min läkare sa att nasonex gick bra då den verkar framförallt lokalt. 1-2 sprayningar morgon o kväll o tills den når full effekt, engångspipetter nezeril när du måste bli hjälp på en gång ex till natten....

Allergitabletter låter lite konstigt då de är antihistamin o graviditetstäppa beror ju inte på histaminpåslag... Men jag jag är ju inte sjukvårdspersonal så lyssna på de som vet

• Jamtlandstaus
    Jamtlandstaus skrev 2015-03-03 20:38:11 följande:

emftb; min läkare sa att nasonex gick bra då den verkar framförallt lokalt. 1-2 sprayningar morgon o kväll o tills den når full effekt, engångspipetter nezeril när du måste bli hjälp på en gång ex till natten....

Allergitabletter låter lite konstigt då de är antihistamin o graviditetstäppa beror ju inte på histaminpåslag... Men jag jag är ju inte sjukvårdspersonal så lyssna på de som vet smile1.gif

Såg lite konstigt ut ser jag men jag menar att man fortsätter ta nasonex hela grav om det behövs men att full effekt tar typ 4v.
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015