Vi med BF Juni 2015
Sista magbilden vi tog, när vattnet börjat gå, i v.36+1.
Sista magbilden vi tog, när vattnet börjat gå, i v.36+1.
Oj, hur tar man bort ett inlägg?? Någon som vet?? Hade inte tänkt lägga ut bild på hela mig utan trodde jag hade beskurit och bara hade magen med... Lyckas inte få bort den nu
06.40 kom lillasyster! 2920 gram och 47 cm lång. Var väldigt intensivt då jag bara var 1 cm öppen vid halv 6, och fullt öppen en timma senare :DnVarmt bad gör alltid susen. hon är helt underbar. Vi väntar på läkarundersökning sen rullar vi hem till övriga familjen. Det ska bli spännande att se deras miner, främst lilla storebror som tror vi ska komma hem med en katt (?) <3 allting har gått bra och har inte så jätteont. Sprack ingenting. Amningen har dock ibte kommit igång då hon bara vill sova, var nog kämpigt för henne också.
Nu håller jag mina tummar för et övriga när det är dags!!!! <3 Kram o tack!!
Vincere: Stort grattis till flickan!!
Fina magar ni har lagt upp, Jag har inga kort på datorn på min mage och via appen funkar de ju inte.
Hur tänker ni er sommaren, med semester och sånt, ni som har fler barn? Ja ni andra med förstås, men tänker främst på er som har lite äldre barn. Planerar ni att åka på något trots att bebis är liten? Jag vet inte hur vi sak göra, nu är ju dottern bara 2 år och bryr sig väll inte direkt, mer jag som mamma som vill att hon ska få uppleva något även denna sommaren.
Grattis Staffelove!
Idag var hon beräknad, vårt lilla hjärta, men vi har redan fått ha henne hos oss i 24 dagar!
Ingen bebis!
Va inne på koll och de kunde inte se att det var fostervatten som kom ut utan vattniga flytningar. Då är det verkligen inga dåliga flytningar och de håller på än. Blir lite fundersam.. Någon annan som haft likadant?
Grattis Jamtlandstaus!
Vår lilla skrutt blir 1 månad idag!
Grattis Jamtlandstaus!
Grattis Jamtlandstaus!
Grattis Jamtlandstaus!
Grattis Jamtlandstaus!
Grattis till alla nya bebisar!
Hur har ni det alla ni som fått era bebisar? Hur äter de? Sover de? Hur går det med äldre syskon?
Grattis till alla nya bebisar!
Lycka till mammamia86 när det är dags för dig!
Vår tjej, som galet nog snart är 7 veckor, växer så det knakar. Hon vill dock fortfarande vara i någons famn dag som natt. Sover, om vi har tur, någon timme själv i vagnen eller sängen men annars vaknar hon så fort vi lägger ner henne. Bärsjalen är min bäste vän för att få något gjort, men nu när det är så varmt vill jag inte ha henne i den. Vi blir så otroligt varma båda två. En tur till Ikea i stället för badstranden blev det idag. Där var vi ganska ensamma och det var svalt och skönt.
Grattis till nya bebisar och håller tummarna för smidiga förlossningar för de som ännu väntar.
Karro: Här är lillebror likadan, vill bara sova i famnen o ännu värre bara i famnen på mig. Natten går bra, då sover han bredvid mig men jag måste hålla om honom hela natten o ha ansiktet nära hans huvud. Hoppas att han snart växer ifrån det, får så ont i hela kroppen av att ligga i samma ställning utan att kunna vända på mig...
Emtfb: Om vi fått en kille hade det nog blivit en liten Melker, men nu blev det ju en Tilda i stället!
Jag kan sakna min mage lite. Hade ju räknat med att vara gravid en månad till, men så blev det ju inte eftersom hon kom tidigt. Blev "lite snuvad" på sista tiden. Just nu är vi inne på två barn så då var det ju sista gången. Håller med om att det känns lite sorgligt att inte få uppleva det igen. Men jag tycker nog ändå att det är mest skönt att inte vara gravid, speciellt när det är varmt och sommar.
Hur har ni det? Hur ofta äter era små?
Nej inget här än och lilltjejen blir 5 mån imorgon. Med storebror tror jag det var redan efter 4 mån som den kom tillbaka, men han åt väldigt mycket mer sällan än lillasyster. Hon ammar med 2-3 timmars mellanrum på dagen och 1-2 på natten. Han kunde ha 4-7 timmar emellan. Hon är ett riktigt litet matvrak och i stort behov av närhet. Nu har det dock blivit bättre så att på dagarna kan hon sova drygt 2 timmar i vagnen och även inne i sängen fast inte lika länge. På nätterna sover hon fortfarande bredvid mig. Mkt pga att hon äter så ofta och jag liggammar och somnar så flyttar inte tillbaka henne. När jag gjort det någon gång så händer det att hon vaknar och eftersom hon ändå vaknar så ofta så är det smidigast att ha henne bredvid. Ja, suck, dessa nätter tar på krafterna. Nu är storebror sjuk så han har också vaknat på nätterna sista dagarna. Ibland är man toktrött och så känns det ok andra stunder. Det dumma är att jag kan vara jättetrött fram till lunch typ och sedan på kvällarna är jag ganska pigg så då kommer jag inte i säng, samtidigt har jag en kvällspigg bebis så vet inte om jag hade kunnat lägga mig så mycket tidigare ändå.
Hur har ni det med sömn?
Förutom det är hon en go och glad liten tjej som utvecklas mer och mer. Tiden går så otroligt fort bara! 5 månader imorgon som sagt, snart ett halvår!