• Karro80

Vi med BF Juni 2015

Hur går det för er med namn?

När vi fick sonen hade vi ett favoritnamn för kille och ett för tjej och så ett extra av varje. De kom vi lätt överens om. Nu blev det ju en kille sist och han fick vårt favoritnamn då. Så extra namnet för kille finns kvar, Melker, men nu är nog mannen mer inne på det än jag. Gillar det men blir tveksam ibland. Har fastnat för Elmer senaste dagarna men nu när jag tog upp det med mannen var det inte direkt något han gillade. Och det han gillar är inte jag så förtjust i... Svårt det där!

Tjejnamn har vi kvar samma som sist.

Full fart i magen här nu!

• Karro80

Bf-lista

12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka

12 juni Karro80, 2:a barnet, ?

17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke

Ingen babyshower här! Inte så vanligt i min kompiskrets och blev ingen sist så skulle bli mycket förvånad om det blev en nu. Skulle dock uppskatta det för det känns som en mysig grej!

• Karro80
    ChiliFrö skrev 2015-05-08 19:26:55 följande:

Mycket lyckad Ullareds resa idag! Hittade allt viktigt så nu är vi beredda! Lagom lång vistelse på 4 timmar inklusive lunch och fika!

Å så roligt! Vill också komma dit snart igen, men det är många mil att åka... Blir inte innan bebis denna gång.

Vilka var dina bästa fynd?
  • Karro80

För mig gick vattnet helt oväntat på lördagskvällen. Åkte in på koll, men det var inget annat som hänt så fick åka hem och avvakta. Hade lite oregelbundna svaga värkar natten efter, men så blev det inger mer. Hade tid för igångsättning på måndags morgonen kl.9 och inget hände innan dess. Den blev det en lång förlossning och sonen föddes inte förrän 11.24 på tisdagen.

• Karro80
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-11 05:14:26 följande:

Båda gångerna har jag blivit dålig i magen innan så den har tömt ur sig, det kanske är tecknet smile1.gif

Annars är det nog mest ihållande regelbundna förvärkar/sammandragningar (inte mycket starkare än jag haft innan) i flera timmar som gjort att jag till sist åkt in, det avgörande har varit ihållande regelbundenhet.

Min första gick oerhört fort när jag väl kom in; från bara öppen 1,5cm till född tog 2,5h, med sätesbjudning.

Därför fick vi löfte om att komma in i tidigt skede med 2:an så att epidural skulle hinna sättas. Jag var då öppen 4cm o det tog sedan 5h innan hon var ute, normal förlossning.

Så vi får väl se vad luriga 3:an bjuder på... smile1.gif

Ni som fött tidigare, har era barn kommit före, på dagen eller efter BF?

Min 1:a kom efter 8dgr, 2:a kom före 7dgr... Så ingen vägledning där smile1.gif

Vattnet gick 8 dagar efter BF och sen föddes han 11 dagar efter BF.

Jag jobbar till 29/5, så det blir två veckor innan BF. Förra gången gick jag hem drygt en månad innan, men då hade jag ju semester. Hade gärna slutat lite tidigare denna gången också, men det blev inte så. Får försöka fixa det, men hittills känns det ok.
  • Karro80

Vi har drygt en mil till förlossningen så det är inte så långt.

Har någon börjat packa förlossningsväska? Har börjat fundera lite och har lagt fram lite kläder till bebisen, men inget i en väska än. Ska åka bort 20 mil i helgen så funderar på om jag ska ha den packad till dess eller inte. Det är ju ändå ganska långt kvar...

• Karro80

Här vet jag inte hur läget är just nu...

Var uppe i natt och var på toa. Var lite blött i trosorna då så fick byta. Sen vaknade sonen vid 5 och när jag reste mig då kom det mer blött så det rann lite längs benen. Sonen ville inte somna om och jag behövde ju byta om. Var dessutom bortrest på släktträff utan maken och hade mina föräldrar med. Gick ner till mamma med sonen för att inte väcka alla andra och sa att antingen har jag kissat på mig eller så är det vatten som kommer. Vi avvaktade lite och det kom lite mer och hade några väldigt snälla sammandragningar. Strax efter 6 bestämde vi oss för att åka hem, drygt 20 mil i fall det var på gång. Gick bra hela vägen hem, förutom att sonen var på dåligt humör (övertrött) och dessutom kräktes i bilen. Jag ringde förlossningen och de tyckte vi skulle komma in. Fick ringa mannen som fick packa ihop lite till förlossningsväskan, som inte var packad. Hade bara lagt fram lite kläder till bebisen. Vi möttes upp vid sjukhuset. De satte ctg och det såg bra ut. En läkare kom och gjorde en bedömning av att det inte var fostervatten så vi fick åka hem. Både skönt och lite snopet. Hade ju ändå börjar ställa in mig på att det kanske var på gång, samtidigt som jag inte var riktigt redo. Har ju inte ens slutat jobba och har massa annat inplanerat kommande två veckorna som jag tänkt hinna med innan bebis.

Vi åkte hem och jag sov nästan 3 timmar. Gick sen upp och satte mig i soffan. Vi pratade en stund och så skulle jag bara gå på toa innan vi skulle hämta hem sonen igen. När jag reser mig från soffan säger mannen att det är ju alldeles blött. Då hade det kommit mer vatten så bindan var genomblöt och det hade läkt igenom kläderna. Ringde igen och de sa att jag skulle avvakta lite till och se vad som händer. Annars ska jag ringa igen. Så först tänkte man att det var på gång, sedan inte och så kanske det är det igen... Men nu har det varit lugnt igen så vet inte vad det är. Det kommer lite, men inga mängder. Inga sammandragningar mer heller. Så vi får vänta och se helt enkelt... Det gör ju inget om det dröjer lite, men jobbigt att inte veta.

• Karro80
    Kelsson1 skrev 2015-05-17 19:16:11 följande:

Karro: Vad spännande smile1.gif . Vilken vecka är du i nu och vad hade du för BF?

Är "bara" i v.36, har BF 12/6. Gick över 11 dagar sist så var inte riktigt beredd på att det skulle dra i gång. Det fortsätter komma lite regelbundet. Pratade med förlossningen igen och ska avvakta till imorgon. Om det fortsätter att komma får vi kolla igen då. Annars kan det vara rikligt med tunna flytningar eller urin säger de... Så kan det ju vara, men luktar inte urin. Såg en bit av slemproppen också tror jag. Vi får hoppas på att få sova bättre i natt och se vad som händer imorgon helt enkelt. Skulle i alla fall inte ha jobbat imorgon så slipper ta något beslut angående att jobba eller inte just nu.
  • Karro80

Inga direkta sd eller värkar, men mer vatten (eller vad det nu är...) Har fått byta trosor och bindor flera gånger på en liten stund nu. Får nog låna en av sonens blöjor till natten ???????? Men känns bättre att försöka sova nu ändå och åka in i morgon bitti i stället, om inget särskilt händer. Vi kommer ändå bara bli hemskickade eftersom jag inte har några värkar.

Har i alla fall packat klart förlossningsväskan nu, i fall det blir bråttom...

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015