• vincere

Vi med BF Juni 2015

Karlsson: oj en kabinväska! Ska packa om i en mindre bag tror jag. Får inte igen skötväskan :p

Här har det inte hänt något alls. Hade gärna hoppas att vi hade bebis innan söndag. Sonen fyller år nästa fredag så hon får inte komma då <3

Har ni namn klara? Velar fruktansvärt mycket o inget känns speciellt rätt. Måste nog se henne först ;p

• vincere

Jag förstår, den tar ju en del plats :) Har också med kläder till mig & bebis, (här håller de inte heller kläder), hygienartiklar, blöjor, bindor, toapapper, kamera, laddare med mera. Så att..... Jag behöver en större väska än en prutting skötväska. Gillar inte att ha med mig massor. Risk finns att den spricker i dragkedjan :D Kan som inte glömma något heller då vi som sagt har 10 mil enkel väg.. Hu. Gruvar mig.

Kelsson1 skrev 2015-05-29 08:07:24 följande:

Vincere: Som sagt tar bröstpumpslådan en hel del plats, sedan om jag får komma till BB-hotellet så måste jag ha egna kläder med mig (de tillhandahåller inga kläder) o då har jag packat ner bindor o blöjor också o då räcker det inte med någon mindre väska...

• vincere

Vad skönt att ha nära!

Jobbigt för dig med illamående i tungt att andas. Du borde ju verkligen få en igångsättningg <3 Inte kul att vara helt slut när väl bebis kommer... Kram!

Kelsson1 skrev 2015-05-29 14:54:20 följande:

Vincere: Vi har nära till sjukhuset så ingen fara om jag glömmer något då får maken bara åka o hämta . Förra gången använde jag knappt något från väskan för låg ju inne på avdelningen o använde deras "sexiga" kläder

emtfb: jag packar alltid för mycket

Illamåendet är något bättre men då har jag fått svårt för att andas istället . Får nästan panik om jag måste stå upp längre än en minut. Gå sakta framåt fungerar bättre men att stå still o vänta är en pina. Orkar fortfarande inte duscha i ett sträck, fick dela upp det o ta kroppen igår kväll o tvätta håret idag. Måste bara få en hinnsvepning av BM nästa vecka o prata med läkaren om igångsättning på torsdag, orkar inte mer av det här...

• vincere
    Mammamia86 skrev 2015-05-30 18:47:03 följande:

En fråga igen till er som fött barn... Jag har en värk var 10:nde minut och har haft detta ett tag. Kan jag fortfarande hålla mig lugn eller? :)

Hur länge håller de i sig? Och är de onda? 
  • vincere

Usch idag känner jag mig alldeles matt. så trött och så himla less på att vara gravid. En deppdag dagen till ära. 

Grattis alla mammor och blivande sådana <3 

• vincere

Kelsson: Hoppas det är på G för dig! 

Jag har haft jobbig molvärk/mensvärk i svanken i drygt 6 timmar nu, ihållande... O sammandragningar som kommer o går, så jag antar förvärkar. Funderar på att ta mig en promenad... men är så tröötttttt...

• vincere

Kan inte sova riktigt nu heller.. den konstanta mensvärken har gått över i förvärkar, sammandragningar som nyper till i ryggslut och mage samtidigt.. inte direkt onda men nog för att inte kunna sova.. suck! Kan det bara dra igång på riktigt. Bebis är helvild i magen. Som att hon ska krypa ut :P Håller tummen att det händer något men vågar ändå inte hoppas ://

• vincere

Här har det lugnat ner sig, blev inte mycket sömn inatt och sonen vaknade efter fem.. Huja. Blir att sova en runda med honom på dagen innan syrran ska hämtas :)

Har fortfarande förvärkar men molvärken är borta. Får se om det händer nå inatt.. Ska ta en långpromenad idag tänkte jag, kanske kan hjälpa till lite.

• vincere

Med dottern gick vattnet på bf och hon kom bf+1. Sonen kom på bf+7.

Kul att det börjar hända lite!!:D

billies skrev 2015-06-01 07:27:15 följande:

Spännandeeee! Fick du tidigare första gången?  Här har det kommit en massa blodklumpar typ, lite koagulerat blod å sånt trevligt. Antagligen det allra sista av slemmis för sammandragningarna har börjat få liiitte mer krut å kommer lite mer regelbundet nu, fortfarande lång tid mellan men de kommer iaf tillbaka haha. Får se om det utvecklar sig något under morgonen/dagen 

• vincere

Min mage har sjunkit iom fixeringen för ett par veckor sedan. Med dom andra var det någon vecka innan förlossning.

Kelsson1 skrev 2015-06-01 13:59:48 följande:

Visst har vi diskuterat fallande magar tidigare?

Hur var det, har magen sjunkit för någon annan?

Hur länge innan förlossning?

Min mage har sjunkit drastiskt från igår till idag men inga andra "symptom". Så får väl anta att det ändå är ett par veckor bort än för mig

• vincere

Här är det alldeles lugnt. Jag har noll energi, dessutom åkt på rejäl förkylning så min hals är som ett rivjärn, huvudet dunkar, snorar och nyser... Urk kom i rättan tid.. :(

Skönt att verkligen ha ett datum, gillar ibte den här ovissheten när det bär iväg. Jag hoppas bara att jag inte behöver spendera fredagen på förlossnibgen/BB (sonens födelsedag) eller nästa fredag då det är dotterns skolavslutning. (Fskklass but still något hon o jag ser fram emot..)

Nåja man kan inte styra allt här i världen :p hoppas ni alla mår bra.

Staffelove skrev 2015-06-02 05:54:27 följande:

Hej tjejer FL appen strulat för mig med, nu är det äntligen Juni och nu är det bara 10 dagar kvar tills mitt planerade snitt börjar bli nervös men längtar efter Lilleman. Sover dåligt på nätterna mycket samandragningar och värk. Hur går det för Er Vincere och Billies?

• vincere

Usch inatt har sömnen varit på noll, varit upp flera gånger å gjort te, tagit halstabletter, tillslut en alvedon. Förkyld och rivjärn i halsen, värk i tänderna och öron, usch! Sen förvärkar på det... Min mamma ska komma och vara med sonen så jag får sova för jag har ingen ork.. Nu är det förlossningförbud..

• vincere

Tufft att jobba så långt in. Vad jobbar du med? Själv har jag alltid varit hemma med graviditetspenning under mina graviditeter då jag haft riskfyllda arbeten o blivit avstängd. Passade bra nu med sonen då jag ändå skulle ta ut få med honom.

Förstår vad du menar, med slutet på en era. Det här är min sista graviditet också, och det känns bra, men ändå lite konstigt.

Jamtlandstaus skrev 2015-06-04 16:36:59 följande:

Jag åkte hem från jobbet tidigare idag då sammandragningarna kommit regelbundet 8-10 min mellan, lite för länge.

Har iofs haft mina snickarbyxor på mig idag som har en tendens att reta igång sammandragningar men bäst att vara på säkra sidan då det aldrig varit så här regelbunden o ihärdigt förut

Nu efter en dusch o med mysbyxorna på, vilandes i sängen så har det lugnat ner sig. Kanske kan lite lugn o ro en stund göra susen...

Tänkte just när jag stod där i duschen att det nu inte är så långt kvar av att vara gravid, sista gången, slutet av en era...blev mixade känslor verkligen!!

• vincere

Vaknade med enorm huvudvärk imorse, som inte släppt alls. Varit jätteförkyld, som nu gått över till bihålorna. Det gör så ont i hela högerkäken och tänderna... Å ingenting hjälper. Usch vad less man kan bli! 

Somnade tidigt ikväll men vaknade för ett tag sen för huvudet bultar och tndraden lossnar snart känns det som... Nässpray och alvedon, det är det jag har hemma.. Vad göra? Urk!!

• vincere

Var till Vc och kollade snabbsänkan, låg på 80 så jag fick Kåvepenin utskrivet. Är helt matt, börjar få feber också..

Alvedon hjälper inte, så det är bara att hoppas detta hår över fort. Har sån hemsk värk i hela höger ansikte och huvud. Huja. Som att man inte var nog less redan... :/

• vincere

Hej! Här händer det lite grejer. Har blivit någorlunda frisk från bihåleinflammationen. Kl ett började jag få starkare förvärkar o kände ett litet knäpp. Satt mig i sängen & så rann det. Rosafärgat vatten. Ganska svaga värkar som kommer med jämna mellanrum. 3-5 min, så nu är vi på G in till förlossningen. 10 mils landsväg att åka :) Wish me luck, hoppas det blir en bebis idag!

Hur går det för er andra?? Några känningar?

• vincere

06.40 kom lillasyster! 2920 gram och 47 cm lång. Var väldigt intensivt då jag bara var 1 cm öppen vid halv 6, och fullt öppen en timma senare :DnVarmt bad gör alltid susen. hon är helt underbar. Vi väntar på läkarundersökning sen rullar vi hem till övriga familjen. Det ska bli spännande att se deras miner, främst lilla storebror som tror vi ska komma hem med en katt (?) <3 allting har gått bra och har inte så jätteont. Sprack ingenting. Amningen har dock ibte kommit igång då hon bara vill sova, var nog kämpigt för henne också.

Nu håller jag mina tummar för et övriga när det är dags!!!! <3 Kram o tack!!

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015