• vincere

Vi med BF Juni 2015

Mia 794: välkommen! Å vad mysigt med 6:e barnet! Vilka åldrar är dom i? :)

• vincere

Jobbigt med illamående! Jag är också så sjukt orkeslös, känner mig konstant trött. Ligger i sängen vi nbio varje kväll, spelar ingen roll hur mycket jag sover.. Hoppas det går över snart.. Tror jag gick in i vecka11 idag, men har eg ingen aning..

UL blir väl efter jul/nyår nångång, inget VUL här. Blir kul att få veta ett ca datum.

Har även köpt hus så flyttar om två veckor, och har inte ens börjat packa. Orkar ingenting! UH!

• vincere

Idag kl 9 är det inskrivning för mig, ska be henne lyssna efter hjärtljud. Med sonen gick det att höra i vecka 10 så jag håller tummarna att hon är lika snäll denna gång!

Påtal om träning, är det något jag verkligen saknar och ska ta tag i så fort min energi kommit tillbaka. Tränade hårt efter sista graviditeten och toughtest var på to-do list 2015 men det fick jag glatt stryka.

Nu är det lite fullt upp med flytten, sista veckan i lägenhet. Men värsta tröttheten har ändå lagt sig så det är bara att köra på :)

Hur mår ni andra? Illamående eller helt ljuvligt? ;)

Vad tror ni det gömmer sig i magen? Jag tror det är en liten lillasyster. Har ni betättat åt storasyskon? Jag ska nog berätta idag efter inskrivningen till dottern på 6 år, sonen har jag berättat åt men han förstår ju inte :p

• vincere
    emtfb skrev 2014-11-17 11:11:32 följande:

Roligt. :) Fick du lyssna på hjärtljuden? 

Vad skönt att de släppt lite med tröttheten nu när ni flyttar :) Jag mår jätte illa och kräks sen är jag sjukt orkeslös, så tur man är sjukskriven. 

Jag har redan berättat för dottern, men hon förstår ju inte heller. ;) Jag tror vi kommer få en till flicka :) Men vore ju skoj med en pojke, så man får en av varje, för jag vette tusan om jag orkar med en graviditet till, puuh! 

Fick du datum för RUL idag? :)

Jaa efter lite letande så hörde vi lilla bönan :D Kändes så himla skönt att få bekräftat att det lever någon där inne :) jag har samma BM som jag haft med båda barnen, första förlöste hon. Hon är verkligen toppen.

Åh så jobbigt med illamående och kräkningar :/ Det är tufft att inte må bra när man har småbarn hemma. Hoppas du får avlastning å vila, o att det går över snart!

Fick inget datum för RUL men hon pekade på 17 januari, så det blir väl därikring :) Har du fått tid för RUL?
  • vincere

Fast för tidigt är det ju inte ;), men dom har som rutin att inte lyssna förrän x-antal veckor ifall det inte skulle höras, då det skulle kunna skapa onödig oro hos mamman berättade min Bm.

Kvällströttheten is back. Sov gott <3

• vincere

Jag har känt bebis några gånger, igår kände sambon utanpå första gången. Flera gånger! Min bm tror ju att jag är i vecka 14+. Men jag tror jag är i vecka 16/17. Blir spännande stt veta på RUL, få ett datum liksom. :)

Karro80 skrev 2014-12-19 19:20:34 följande:

Så roligt med tvillingar Loe! Hoppas det går bra med sjukdomen.

Här fick jag jullov, sååå skönt! Ledig till 7/1 och sen ska jag jobba 50%, blir toppen förutom att det strular med vikarie.

Tycker jag har känt bebisen några gånger sista dagarna. Är ju tidigt, men när det är andra barnet är det ju lite bekant ändå. Någon annan som känt något?

• vincere

Jag har beviljat graviditetspenning from 1 december tom födseln, på grund av risker i arbetsmiljön. Känns skönt då jag sparar mina föräldradagar med sonen och kan vara hemma med honom :) Hade annars tänkt börja jobba i vår, men det blev ju inte riktigt så ;)

Loe skrev 2014-12-19 20:11:31 följande:

Emtfb; jag kommer få gå på en del läkarbesök både för sköldkörteln och för tvillingarna. Jag hoppas ändå att jag får behålla min barnmorska för hon är jättebra, plus att jag vill slippa åka till Huddinge sjukhus. Jag har känt symptom sen augusti men trodde att det var stress pga mitt jobb. Sen har det blivit mer och mer såklart.

Hur funkar det för er på era jobb? Är det tungt att jobba eller mår ni bra? Har ju själv inte jobbat på ett tag, tänker nån av er söka havandeskapspenning?

• vincere
    ChiliFrö skrev 2014-12-27 22:30:08 följande:

Usch vi hade första julfirandet hemma i år med mannens släkt men sen hr vi vart borta.. åkt och åkt och åkt..

Mmm de är konstigt men kanske lättare att flytta 1,2 eller 3istället för alla tänker nog släkten men de är inte kul att åka åka åka men små barn!

Kör på med gnäll bara. Här är humöret ett helvete arg som ett jävla bi!

Skulle bära in tösen från bilen förut och insåg att jag inte fick av mig skon utan behövde hjälp med dragkedjorna på dom och min stackars man bar ALL packning från bilen men han fick en rejäl omgång skäll för att han inte va tillräckligt snabb och han hitta inte dragkedjan tillräckligt fort samt att han höll i klacken på fel sätt så jag knappt fick av skorna... men de va han (inte) värd... Usch hemska humör

JAg mår också kanon men har svårt för att äta varm mat än.. blir inte illamående men liksom mätt och äcklad.. Men clementiner går ner hur många som helst

Känner en hel del sprattel i magen faktiskt men ska bli skönt med ett ultrljud i januari..

Någon som tänker ta redan på kön?

Vi överväger för att det ska bli lättare för tösen när det finns ett namn på bebisen.

Vi kommer nog att ta reda på kön, eller ja höra vad dom tror att det är på RULet. Kollade med sonen när jag var på RUL i v 20, hon sa att det såg ut som en tös rätt säkert. Och ut kom en liten pojke <3 Tog inte beskedet på RUL så seriöst dock så det blev en lite rolig överraskning. Värre vore det kanske om vi bara köpt flickkläder å inrett barnrum :p

Lätt att ta fel på tjej, desto mer säkert om dom ser en snopp :)
  • vincere

Även här är man som en tidsinställd bomb redo att explodera ibland. Men med första var det ruskigt. Har inte varit lika hemsk nu och med mellannamnet var jag som en liten ängel :p tror jag :D

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015