• emtfb

Vi med BF Juni 2015

vincere skrev 2014-11-17 06:30:12 följande:

Idag kl 9 är det inskrivning för mig, ska be henne lyssna efter hjärtljud. Med sonen gick det att höra i vecka 10 så jag håller tummarna att hon är lika snäll denna gång!

Påtal om träning, är det något jag verkligen saknar och ska ta tag i så fort min energi kommit tillbaka. Tränade hårt efter sista graviditeten och toughtest var på to-do list 2015 men det fick jag glatt stryka.

Nu är det lite fullt upp med flytten, sista veckan i lägenhet. Men värsta tröttheten har ändå lagt sig så det är bara att köra på :)

Hur mår ni andra? Illamående eller helt ljuvligt? ;)

Vad tror ni det gömmer sig i magen? Jag tror det är en liten lillasyster. Har ni betättat åt storasyskon? Jag ska nog berätta idag efter inskrivningen till dottern på 6 år, sonen har jag berättat åt men han förstår ju inte :p

Roligt. :) Fick du lyssna på hjärtljuden? 
    Vad skönt att de släppt lite med tröttheten nu när ni flyttar :) Jag mår jätte illa och kräks sen är jag sjukt orkeslös, så tur man är sjukskriven. 

Jag har redan berättat för dottern, men hon förstår ju inte heller. ;) Jag tror vi kommer få en till flicka :) Men vore ju skoj med en pojke, så man får en av varje, för jag vette tusan om jag orkar med en graviditet till, puuh! 

Fick du datum för RUL idag? :)

• emtfb
    vincere skrev 2014-11-17 18:26:08 följande:
    Jaa efter lite letande så hörde vi lilla bönan :D Kändes så himla skönt att få bekräftat att det lever någon där inne :) jag har samma BM som jag haft med båda barnen, första förlöste hon. Hon är verkligen toppen.

Åh så jobbigt med illamående och kräkningar :/ Det är tufft att inte må bra när man har småbarn hemma. Hoppas du får avlastning å vila, o att det går över snart!

Fick inget datum för RUL men hon pekade på 17 januari, så det blir väl därikring :) Har du fått tid för RUL?

Men vad skönt att ni hittade och fick lyssna! Jag skulle nog absolut inte få lyssna på det nu så här tidigt hos min BM. Jaha oj, skönt att ha en bm man haft till alla :) 

Okej jo hon bokade in en rul tid, så Fredagen den 16 Januari klockan 10. :D Känns så långt bort dit, men det går ju sååå fort. :)

• emtfb
    tinsans skrev 2014-11-18 17:29:55 följande:

Jag var på inskrivning i torsdags, det kändes jättemysigt och lite mer "på riktigt" efter besöket. vi fick inte lyssna på något hjärta. Hon sa att det var alldeles för tidigt för att höra det. Jag är i vecka 11 (10+5). Har blivit sjukskriven för att jag mår illa och spyr. Det är så påfrestande. Har fobi för att spy så jag ligger hellre bilxtstilla och "sväljer" och väntar ut illamåendet. Det har gjort att jag i princip bara ligger ner hela dagarna. Inbillar mig att "lergigan Comp" hjälper liiiite, så det känns skönt.

Känner mig faktiskt inte lika trött längre, ska på vårt första ultraljud på torsdag nästa vecka. Längtar ihjäl mig efter det, eftersom jag ibland får för mig att h*n kanske inte lever........

(Paus för ett hänga-över-toaletten-besök, usch!)

....vilket spyorna förmodligen bekräftar att det gör. Men iochmed att min mage är (nästan) lika platt som innan, så känns det inte som att något växer. Jag har alltid tränat jättemycket, men har inte kunnat träna en endaste gång sen jag plussade. Därav är min mage och kropp inte lika "hårda" om ni förstår vad jag menar.

Hur har ni mått fram tills idag? Har ni blivit sjukskrivna? Syns det något på er förstagångsgravida? :)

Ja visst blir det mer verkligt, speciellt när man är gravid med första barnet. :) Jag frågar inte ens om vi kan lyssna på hjärtat, för jag vet att hon också skulle säga att de är för tidigt. 

Jag mår som du, spyr 4-5 ggr om dagen och är orkeslös. Är sjukskriven 14 dagar i taget, så det är skönt, skulle aldrig orka jobba i detta skicket. Känns inte som det är på bättringsvägen heller. Vad jobbar du med? 

• emtfb
    tinsans skrev 2014-11-18 20:53:47 följande:

emtfb: jag har också blivit sjukskriven två veckor i taget. Jag jobbar inom Handels - i butik. Det är verkligen superkul, men det blir svårt att jobba för min del när jag måste springa in på toaletten titt som tätt då vi brukar jobba ensamma dom första timmarna på morgonen och dom sista timmarna på kvällarna.

Vad jobbar du med? :)

Okej ja jag förstår det, skönt att man kan bli sjukskriven då. Så man slipper stressa upp sig för att kunna klara ett pass på jobbet. 

Jag jobbar på ett äldreboende, så det är ju inte heller helt optimalt att springa och spy så fort man ex. böjer sig ner och ska sätta på ett par skor :p

Hur mår alla so far?
    Jag har fått jordens halsbränna som gör att det är sjukt tungt att andas, jätte jobbigt. :( Va in till akuten och dom kolla upp hjärtat och om det var någon propp i njuren, men som tur var det inte det. Utan förmodligen halsbränna "bara". Så nu knaprar jag omeprazol och hoppas det blir bättre snart. Sjukt obehagligt med andningen, kan knappt ta djupa andetag. 

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2014-11-23 14:48:36 följande:

Hej, får jag vara med? Är beräknad till 17/6 och skulle känna mig hemma här när det tydligen finns andra som är sjukskrivna på grund av illamående.
    Själv har jag varit sjukskriven hela månaden och ska vara det månaden ut, sen hoppas jag att illamåendet ska ha gått över.
    För mig hjälper inte Lergigan alls och Compen gör mig så skakis att jag inte kan ta de på grund av det. Har fått Pimperan och tack vare de kan jag äta lite (utan de äter jag inte alls) men illamåendet har inte gett med sig.

emtfb: Vilken styrka har du på Omeprazolen? Har du fått utskrivet eller tar du de som är receptfria? Hjälper de?
    Är också så fruktansvärt sur i magen o det hjälper ju inte exakt mot illamåendet.

Välkommen! :) Vad jobbar du med? Skönt att kunna få en sjukskrivning! Usch skulle aldrig gå att jobba i detta skicket alltså. Jag har receptfria, omeprazol actavis, inne på 4:e dagen nu, känns inge bättre men hoppas på underverk inom dom här 14 dagarna ;) Jag har varit sjukskriven sen 10 november och tills sista november, kommer nog va det 14 dagar till sen, som det känns nu.. 

För mig hjälper inte heller lergigan comp, blir bara sjukt trött men illamåendet och spyorna finns kvar fortf. Har också fått primperan utskrivet, men har inte hämtat ut det ännu, vill inte proppa i mig allt för mycket tabletter, då mår jag hellre som jag gör, det går ju över nångång liksom. 

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2014-11-24 14:22:21 följande:
    Jag sitter i telefonsupport (datorer) men går ju inte koncentrera sig på annat än att försöka inte spy just nu . Sover också väldigt dåligt så de få timmarna när jag inte är illamående på förmiddagen går till att sova då.
    Jag vill helst inte heller ta några tabletter men utan Pimperan kan jag inte äta något alls.
    Nej usch förstår det. Vad skönt att primperan fungerar, hade också tagit det, om det varit så illa att jag inte fått i mig något. Men lite får jag allt i mig.. :) Kollade din presentation, vad roligt att ni ska få syskon, efter eran resa!! Skrattande {#emotions_dlg.flower}
  • emtfb

Karro80, tack detsamma! Ja nu rullar det på i en jäkla fart alltså. :) 12+1 idag för mig. :) 

6 veckor kvar till rul Skrattande

• emtfb

Åh jag vet, tråden ligger fel men kan inte ändra heller ju! Obestämd

Chilifrö, Men oj hur fort gick förra förlossningen egentligen om ni ska förbereda er att åka in direkt. Tungan ute Nervös jag skulle va alltså! Har ni långt till förlossningen?
    Vi ringer hit mormorn som bara bor 1 km bort, som får ta dottern Glad Och hunden såklart Flört

Kelsson1, vad jobbigt att illamåendet inte gått över ännu.. Har det inte släppt litegrann ens? Mitt har nästan släppt helt. Vad är det för nya tabletter du har fått? Hoppas du mår bättre snart! {#emotions_dlg.flower}

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2014-12-08 21:29:34 följande:

Hahahaha tog 4,5 timma från första känning till att dottern låg på magen :P så bm gissade på omkring 1,5-2 timmar med liten ;)

Men min farmor tex hade en så snabb med pappa,1: barnet och med min farbror 26 timmar som andra så de behöver inte gå så snabbt ;) Men man ska nog inte chansa :)  Vi har bara ca 25 min i tung trafik men bara 15 i lite. Ambulans 10 ;P

Nja jag är inte nervös faktiskt va inte de förra gången heller.. Hade en kompis som sa när hon va gravid att "kvinnor har fött barn i alla tider ofta utan läkare och utan hjälp.. varför skulle inte jag fixa de..?" Tänkte mycket på de och henne fl gick som en dans oxå så hade väl lite den inställningen vilket va lugnande.. visst gick de snett mång ggr men några har ju uppenbarligen klarat de eftersom männinskan finns kvar ;)
    Kanske är jag galen :O

Oj, det gick verkligen fort! Skönt på ett sätt att det går fort, men inte så där fort kanske ;)  Okej skönt att de är relativt nära till fl iaf :)

Oj nerver av stål. ;) Jag va jätte rädd att inte hinna i tid, för jag vill absolut inte föda i bilen, min sambo skulle nog fan tuppa av haha. Men det är sant, som du skriver, nästan alla har ju klarat det förut så varför inte nu? :)

Kelsson1 skrev 2014-12-08 11:19:32 följande:

emtfb: Nej inte det minsta bättre fast med de nya stolpillren verkar jag kunna äta mer åtminstone men illamåendet består. Jag mår rätt ok när jag inte äter men så fort jag stoppar något i mig kommer illamåendet som ett brev på posten...
    Skönt att det släppt för dig.
    Minns inte vad de nya medicinerna heter, helt nytt fanns inte ens bipacksedel med...

Men fan va värdelöst. :( Men skönt att du får i dig mera mat iaf! :) 

• emtfb

Loe, åh vad roligt, STORT grattis till två små! Skrattande 
    Jag vet inte så jätte mycket om hyperterios, är det något graviditetsrelaterat? Förstår att man kan få det närsom, men tänkte mer om graviditeten gör att man kan få det..? Hoppas ni fick veta lite mer om det idag, och vad som kommer hända. Förstår verkligen att du blir orolig! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015