• ChiliFrö

Vi med BF Juni 2015

Kelsson1 skrev 2015-01-14 06:41:36 följande:

ChiliFrö: Skulle nog inte oroa mig så mycket om det var olika olika dagar men här är det nu så att redan innan jul hade jag svårt att få igen jackan o det höll i sig ända fram till den här veckan o nu har jag inga problem med att få igen den längre

åå de fatta jag inte  :( Ringt bm och pratat med henne?
    Loe skrev 2015-01-14 11:50:22 följande:

Sen det här med förlossning, min dotter föddes med kjesarsnitt efter en lång förlossning där det visade sig att hon kilat fast sig. Nu med tvillingar tänkte jag att det var "självklart" att det blir kejsarsnitt igen. Men det är ju inte alls självklart, om bebisarna ligger rätt så finns nog inga hinder för vaginal födsel. Men jag vet inte om jag vill..... Eh.... Känner att detta tål att tänkas på, sen får vi väl se vad läkarna rekommenderar när det närmar sig.

Hur tänker ni andra kring själva förlossningen? Ni som fött, vad har ni för tidigare erfarenhet, snitt eller vaginalt, långa eller snabba förlossningar?

Jag vill födda vaginalt. Gick snabbt och smidigt sist skulle i den bästa världar önska en likadan men efter ul idag fick jag veta att moderkakan är föreliggande och har brutit min google ed och googlat på de och känner mig nu väldigt nedstämd..

Tjejen som gjorde ul sa att den nog flyttar på sig tills det är dags och att vi ska in på ett extra ul i v 28 för att se om den flyttat på sig. Jag frågade om restriktioner men inget så länge mina sd lägger sig när jag vilar, detta gör dom dock inte. Så länge jag inte blöder, har inte gjort än! Eller inte har ont och det har jag en hel del, trodde de va foglossning i blygdbenet som kändes annorlunda med nr 2 men nu veet jag vad de är.

Trots att jag påpekade så sa hon blir det värre så ring in direkt till gyn.

Efter att jag googlat hitta jag ju givetvis tjejer som både fött förtidigt och tvingats göra akut snitt till kraftiga blödningar som resulterat i sjukhus liggande i månader :(

Men jag ska prata med mitt jobb imorgon så dom är medvetna om situationen.

Min väninna ska inget få veta.. hon ska få hålla sig på avstånd resten av graviditeten för jag orkar inte höra på henne om detta...

Vem va det mer som skulle på ul idag?

• ChiliFrö
    Kelsson1 skrev 2015-01-14 19:15:49 följande:

ChiliFrö: Fick höra hjärtljud förra måndagen o har RUL nästa måndag så tänkte försöka ha is i magen till dess.
    Har hört om många som haft föreliggande moderkaka och alla har slutat lyckligt, vissa har den flyttat på sig och andra har det blivit planerat snitt och även i de fallen har allt gått bra. Så sluta googla o lita på att det går bra
    Helt rätt, håll negativa energier ifrån dig nu!

Skönt det iallafall!! Hjärta ja det är inte så många dagar kvar ändå till måndag! så länge inget känns konstigt för övrigt så finns iofs ingen anledning..

Jaså? Jag har aldrig hört om det alls förut, kände mig lite dum när jag försökte få redan på mer info om det än de hon sa men tyckte hon va snål med info.. :(

Brukar aldrig googla för man hittar bara massa skit :P Vill bara vet mer om själv "tillståndet" men det finns nästan bara skräckhistorier så jag hatar google när det gäller sjukdommar och graviditeter :P
    bebisen sparkar och busar i magen nu så de är full fart ;) Fick ju beröm för en perfekt bebis och dessutom chans till mycket bättre bilder på liten ;)

• ChiliFrö
    vincere skrev 2015-01-15 08:23:52 följande:

Med första hade jag föreliggande moderkaka, BM sa att i 9 av 10 fall flyttar den på sig, vilket den gjorde med mig också när jag var tillbaka på ultraljud i v 32 (om jag inte minns fel). Så det år nog ingen fara, o skulle den vara för även då blir det ju som sagt ovan planerat snitt :)

Gott att höra någon mer som haft det!

Tack Kelsson också för positiva ord! Ringde hur som helst till mvc på torsdagen för att reda ut det hela och få lite betryggande ord men det gjorde saken värre eller bättre egentligen.. Hur som helst så diskutera vi om föreliggande moderkaka och vilka risker som finns och liknande vilket kändes bra men vi diskuterade även mängden sammandragningar jag har och det lät mycket dåligt tyckte hon så hon rådde mig till att sjukskriva mig och sträng vila samt ringa gyn på fredag FM.

Ringde gyn då jag konstatera att min sd minskat sen jag gick hem från jobbet och vilade så jag ska återkomma imorgon för ev undersökning. Lördag och söndag FM va bara vila och lugnt men igår em så hade vi fått stopp i avloppet så det tryckte upp avloppsvatten i källaren så de va mindre panik under kvällen med slamsugare och sen efterkommande städning :P dock gjorde min man de mesta, jag peka han jobba ;) men mina sd kom som ett brev på posten men senare blev jag otroligt illamående i samband med dom. Har startat en annan tråd om det.. Väldigt otrevligt kunde inte somna förrän 00:30 men jag vakna vid 02:30 igen av en mycket kraftig sd med tillhörande illamående..

Så här är också en hel del så..

Usch va jag klagar :/ förlåt mig men ni är dom bästa att vända sig till :(

Vännen är avfärdad, hon blev mycket ledsen och grät när jag sa till henne att backa undan och att jag tar avstånd från henne resten av graviditeten så jag gissar att hennes samvete tog henne ett tag :)

Emtfb stort grattis till prinsessan!!

Loe vilken härlig bebis mage du har haft!!
  • ChiliFrö
    Kelsson1 skrev 2015-01-19 06:47:57 följande:

Bra att du ringde, alltid bäst att diskutera med BM.

Hoppas du får bukt med SD och får en lugn o skön graviditet resten av tiden.

Klart man klagar om man är orolig och har ont/obehag.

Håll oss uppdaterade.

Tack snälla Kelsson! Egentligen va jag inte så orolig för detta med moderkakan förändring jag googlade lite och ville veta mer men då spåra de ju ur. Sen så vet jag att de inte är bra med hade mycket under lång tid med dottern så vet ju hur jag ska hantera men när det inte släpper och jag blev så illamående va de otrevligt... Kontrollfreak i fingerspetsarna...

För att ändra fokus har ni kollat något på barnvagn? Vilka modeller är ni sugna på? Enkel eller syskonvagn underlättar om vi skriver eftersom åtminstone jag är en guldfisk och inte minns vem som skulle ha första barnet :(
  • ChiliFrö

Grattis till era lyckade RUL!! underbart när de är positiva resultat! Vincere grattis till flickan också!

kelsson jobbigt havandeskapsförgiftning :/

Vi har inte kikat något alls på vagnar.. Manen tycker att de räcker med dom vi har :P en med liggdel från dottern och hennes emmaljunga sulky.. Men jag tror hon blir för liten (2år) för att orka stå på en åkbräda. Så jag ska se till att de blir en syskonvagn :P

Blev avstängd från jobbet from imorgon pga att sd för jag klarar inte ens gå från parkeringen till mitt kontor utan att få sd och värk i magen då tyckte chefen att de va slut bråkat med påhittade tjänster för att göra försäkringskassan nöjda istället för att se till mitt och bebisens bästa ? tacksam för den förståelsen men samtidigt tråkigt att inte jobba.

Läkarbesök på torsdag om inget förvärras..

Tack era godingar för jag får klaga men nu får de va färdig gnällt känner jag ;)

• ChiliFrö

Mina systrar har haft Urban djungels dubbelvagn och carena. Carenan är ganska lätt att lyfta och fäller ihop sig bra men de känns som billig skit.. :/

Jamtlandstaus skrev 2015-01-24 21:50:55 följande:

Visst går jag själv om jag måste men är ju lite nojjig för att inte säkert känt några rörelser ännu o det skulle vara en mardröm att behöva gå själv o få besked om att inget liv finns

Sista chansen för maken att vara med om UL dessutom då det är sista barnet.

Men det är bara att hålla tummarna!

Ne de är klart gubben ska med! Hade inte heller velat gå själv! Han får följa med jämt :P alla mvc och allt ;) nu absolut när de inte är bra allting! Då måste han va med och komma ihåg vad dom säger..
  • ChiliFrö

Hur har det gått på ditt UL?

Kwekwe skrev 2015-01-25 21:18:46 följande:

Rul imorgon, fick också skjuta upp.

Å va skönt Kelsson!! Jag har inte känt liten på hela dagen idag så snart kommer det nog ett litet röj i magen ;) Finns ingen mer fantastisk känsla tror jag :) eller ja tills dess att man är v 35 och bebis fixerad med siktet inställt på revbensbågen {#emotions_dlg.djavulsk}
    Kelsson1 skrev 2015-01-27 14:32:23 följande:

Nu har jag äntligen börjat känna av bebis, både igår kväll och idag . Helt underbart!

• ChiliFrö
    Kelsson1 skrev 2015-01-27 19:31:31 följande:

ChiliFrö: Med dottern tyckte jag att det var nästan värre med sparkar neråt, ibland hade jag nästan lust att be maken se efter om det syntes en liten fot sticka ut Ont gjorde det

Kwekwe: Så härligt, tuff du är som stod emot

Men fy va otrevligt Skrikandes 
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-28 16:00:52 följande:

Tillbaka efter RUL, allt såg bra ut jättebra läkare som visade o förklarade allt.

Moderkaka i framvägg därav de få rörelsekänningarna, BF flyttades till 20/6, midsommardagen. Cystan jag har hade inte vuxit så vi är nöjda! <3

Å va gott att allt var bra!! Hjärta 

oj är midsommar så tidigt i år? :O

• ChiliFrö
    Ska vi uppdatera oss lite? :P
    Jag gjorde mig med Fet stil efter ändring så syns de vilka som ändrat ;)
    {#emotions_dlg.flower} BF Enligt RUL {#emotions_dlg.flower}

6/6  Vincere Väntar 3:e barnet, bf datum kommer efter RUL.
    13/6 Loe, andra (och tredje!) barnet, två tjejer som troligen kommer i maj.
    14/6 emtfb, 2:a barnet
    14/6 Kxx, 1:a barnet
    14/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)
    15/6 Karro80, 2:a barnet
    17/6 Kelsson1 2:a barnet
    20/6, Kwekwe, 2:a0 barnet
    22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej
  • ChiliFrö
    Kelsson1 skrev 2015-01-31 08:45:19 följande:

Ramlade igår o fick handen gipsad så kommer att vara minimalt med inlägg från mig ett tag, läser dock allt.

Nej.... :( Gud så oturligt...

Karro80 skrev 2015-01-31 13:06:27 följande:

Ni som väntar andra eller tredje, vagn behöver ju lösas men vi har även börjat fundera på säng. Storebror sover ju i spjälsäng än. Ska vi köpa en till eller kommer han vara redo för en annan säng? Har blir ju 1 år och 10 mån när det är dags. Hmm...

Vår tös flyttade till växa säng när hon va 11 månader. Hon va påväg att klättra ur spjälsängen då så det blev en säkerhetsåtgärd, men sömnen blev otroligt mycket bättre samtidigt! 

kungfumamma skrev 2015-01-30 12:37:09 följande:
    Ja de blir kul. Har kvar en hel drös med kläder och skor från storebror så de blir kul att de kommer till användning igen och om inte annat väldigt billigt med kläder :) haha. Storebror är snart 2,5 år :)

Välkommen och grattis!!

Vi har troligten löst vagnfrågan, syrran mer eller mindre tvinga på oss deras vagn så går den bara in i bagagen så slipper vi nog inte undan :P
    Har haft en hemskt hektisk helg.. Usch.. 

Va hos en sk läkare i torsdags som var inbokad på begäran av BM men när jag kom till henne så va hon inte läkare sa hon utan gynekolog...? jobbade på gyn avdelning på vårt närmaste sjukhus och alla frågor jag egentligen ville ha svar på undvek hon eller pratade bort.. Ville vet hur ont jag "ska ha" innan jag borde söka vård, inte så att jag tänker söka i tid och otid men kan vara bra att vet då jag knappt går en dag utan värk eller smärta i livmodern. Inte växtvärk utan smärta mer. En annan fråga som kändes viktig för mig att få svar på var hur många sammandragningar eller hur frekventa är någon fara.. Svaret blev "så länge dom släpper i vila är de ofarligt..." Men jag vaknar av dom på nätterna nu men hon höll fast vid dom :O 
    Hon ville känna på livmodertappen men hitta ingen förändring.. Dock säger hon efter undersökningen att hon inte skulle känn något ändå eftersom man öppnar sig inifrån... Varför undersöka då?? Inget riktigt svar mer än det ska vi göra...?

Sedan avslutar hon vårt ca 10 min långa möte med "du vet vi gör inget för bebisen förrän v 22 ändå så då är nästan ingen ide att du söker hos oss förrän efter det, fast det är klart då ska du ju söka till förlossningen" Okej tack så mycket..

Tur att det är andra barnet känner jag spontant för hade allt detta hänt med första så hade jag vart utom mig.. nu blir jag mest irriterad på hur oproffsigt jag har blivit bemött.. Eller ska man förvänta sig detta?

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015