Vi med BF Juni 2015
ChiliFrö: Skulle nog inte oroa mig så mycket om det var olika olika dagar men här är det nu så att redan innan jul hade jag svårt att få igen jackan o det höll i sig ända fram till den här veckan o nu har jag inga problem med att få igen den längre
Sen det här med förlossning, min dotter föddes med kjesarsnitt efter en lång förlossning där det visade sig att hon kilat fast sig. Nu med tvillingar tänkte jag att det var "självklart" att det blir kejsarsnitt igen. Men det är ju inte alls självklart, om bebisarna ligger rätt så finns nog inga hinder för vaginal födsel. Men jag vet inte om jag vill..... Eh.... Känner att detta tål att tänkas på, sen får vi väl se vad läkarna rekommenderar när det närmar sig.
Hur tänker ni andra kring själva förlossningen? Ni som fött, vad har ni för tidigare erfarenhet, snitt eller vaginalt, långa eller snabba förlossningar?
Jag vill födda vaginalt. Gick snabbt och smidigt sist skulle i den bästa världar önska en likadan men efter ul idag fick jag veta att moderkakan är föreliggande och har brutit min google ed och googlat på de och känner mig nu väldigt nedstämd..
Tjejen som gjorde ul sa att den nog flyttar på sig tills det är dags och att vi ska in på ett extra ul i v 28 för att se om den flyttat på sig. Jag frågade om restriktioner men inget så länge mina sd lägger sig när jag vilar, detta gör dom dock inte. Så länge jag inte blöder, har inte gjort än! Eller inte har ont och det har jag en hel del, trodde de va foglossning i blygdbenet som kändes annorlunda med nr 2 men nu veet jag vad de är.
Trots att jag påpekade så sa hon blir det värre så ring in direkt till gyn.
Efter att jag googlat hitta jag ju givetvis tjejer som både fött förtidigt och tvingats göra akut snitt till kraftiga blödningar som resulterat i sjukhus liggande i månader :(
Men jag ska prata med mitt jobb imorgon så dom är medvetna om situationen.
Min väninna ska inget få veta.. hon ska få hålla sig på avstånd resten av graviditeten för jag orkar inte höra på henne om detta...
Vem va det mer som skulle på ul idag?