• ChiliFrö

Vi med BF Juni 2015

Kelsson jag skulle faktiskt gärna föda hemma! ville de med dottern om va bara haft ett badkar då.

Det har vi nu men vet inte hur jag ska ta detta med min man :P han är starkt emot att vara hemma, det är säkrare att vara på ett sjukhus om något händer tycker han och jag förstår honom men jag avskyr all aktivitet som sker i förlossningsrummet.. kontroller du får inte skrika si och inte så.. fick detta också bekräftat under min förlossning men är jätte böjd med den :D

Loe ni kan inte lösa de på något liknande sätt som Kelsson? någon bor hos er ett tag?

• ChiliFrö
    emtfb skrev 2014-12-07 22:30:41 följande:

Åh jag vet, tråden ligger fel men kan inte ändra heller ju! Obestämd

Chilifrö, Men oj hur fort gick förra förlossningen egentligen om ni ska förbereda er att åka in direkt. Tungan ute Nervös jag skulle va alltså! Har ni långt till förlossningen?
    Vi ringer hit mormorn som bara bor 1 km bort, som får ta dottern Glad Och hunden såklart Flört

Kelsson1, vad jobbigt att illamåendet inte gått över ännu.. Har det inte släppt litegrann ens? Mitt har nästan släppt helt. Vad är det för nya tabletter du har fått? Hoppas du mår bättre snart! {#emotions_dlg.flower}

Hahahaha tog 4,5 timma från första känning till att dottern låg på magen :P så bm gissade på omkring 1,5-2 timmar med liten ;)

Men min farmor tex hade en så snabb med pappa,1: barnet och med min farbror 26 timmar som andra så de behöver inte gå så snabbt ;) Men man ska nog inte chansa :)  Vi har bara ca 25 min i tung trafik men bara 15 i lite. Ambulans 10 ;P

Nja jag är inte nervös faktiskt va inte de förra gången heller.. Hade en kompis som sa när hon va gravid att "kvinnor har fött barn i alla tider ofta utan läkare och utan hjälp.. varför skulle inte jag fixa de..?" Tänkte mycket på de och henne fl gick som en dans oxå så hade väl lite den inställningen vilket va lugnande.. visst gick de snett mång ggr men några har ju uppenbarligen klarat de eftersom männinskan finns kvar ;)
    Kanske är jag galen :O

Kelsson1 skrev 2014-12-08 11:19:32 följande:

Loe: Tänkte också fråga om inte någon kan komma o bo hos er ett par veckor?

ChiliFrö: Värsta mardrömmen för mig att föda hemma vill vara på BB i god tid o få värkarna där.

emtfb: Nej inte det minsta bättre fast med de nya stolpillren verkar jag kunna äta mer åtminstone men illamåendet består. Jag mår rätt ok när jag inte äter men så fort jag stoppar något i mig kommer illamåendet som ett brev på posten...
    Skönt att det släppt för dig.
    Minns inte vad de nya medicinerna heter, helt nytt fanns inte ens bipacksedel med...

Usch Kelsson vet exakt hur det där känns! Jag hade så med dottern till v 22 :(

Har samma nu men tvingar i mig så mycket kall mat jag kan för de mår jag inte lik illa av.. Alltså inte typ kall gratäng men sallad eller flingor och mjölk :P

Hur trivs ni med era bm?

Vi ska ringa och byta mvc imorgon, bm är bra men det är ett väldigt litet mvc så hon är inte där alla dagar i veckan så vi ska byta till våran gamla så är lik långt till men i en annan kommun.. Bor på landet :/

• ChiliFrö
    Kelsson1 skrev 2014-12-09 10:39:54 följande:

ChiliFrö: Förstår hur du tänker och så säger min BM också att kvinnor har fött i alla tider och väldigt många gånger utan hjälp och läkare och allt har gått bra. Jag vill fortfarande vara på BB och få kontroller
    Då hoppas jag att mitt illamående fortfarande har möjlighet att gå över.
    Jag är nöjd med mvc och bm även om hon jobbar bara måndag-onsdag, mycket bättre än förra gången.

Haha kul bm! :P Ja de är klart det är skönt :)

Min systers bästa kompis fick en dotter idag efter 17 timmar i förlossningsrummet och sen vägen via kirurgen i en timme sen bb.. Fy va hemskt, något sånt vill mn ju inte ska hända hemma :(

Usch känner mig väldigt överkörd av Mvc idag, ringde hennes som jag gått hos och pratade med henne då det finns ett inom samma område fast annan ort, vi bor mitt emellan dessa, vi tänkte om vi skulle byta dit istället för att åka 4 mil enkel väg till "min" bm. Men hon snacka ner mig totalt.. blev nästan idiot förklarad för att jag ville att de andra mvc som ligger i närheten skulle ringa upp mig eftersom dom inte har direkt telefon :( Usch, hon nästan tvångs bokade en tid fast jag upprepade ggr sa att jag vill att dom ringer upp mig så jag kan disskutera om föräldragrupp med henne själv..

Vi vill gärna gå föräldragrupp denna gången oxå för att lära känna nya människor då vi är nyinflyttade och känner knappt någon :(

Har hela dagen gått och funderat på hur jag ska få tag i dom på de andra mvc då dom har samma växel som min nuvarande bm.. :'(

• ChiliFrö
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-10 06:25:58 följande:
    Man har väl rätt att välja MVC det ska väl inte BM på det ena stället bestämma!

Annars så spelar det väl ingen roll om de har samma växel det är väl bara be att få bli kopplad till det andra stället? Om det inte är ett så litet ställe att BM sitter i växeln själv

Dom har inte någon e-post du kan skriva till på det MVC du vill gå till?

Tfn-svarare borde väl ändå finnas? För om det inte finns direktnummer hur ska man då kunna komma i kontakt med sin BM när man behöver?

Jag säger som tidigare talare; Stå på dig, annars gör någon annan det!

Det är en vä'xel där 3 mvc har samma växel så ringer för BM som har tid upp vilket oftast är den jag träffat.. Verkar nästan omöjligt att komma intill och få prata med någon som jag vill prata med.. Hon vägrade lämna ett meddelande till dom om att jag ville bli uppringd.. Mail har jag tyvärr inte hittat någon och direktnr saknas... Men känner att jag nog kommer byta till min gamla för jag vill ha en BM som jag kan ringa eller mail och få ett svar inom en vecka :/

Men fy va läskigt för dig Karro!!! Förstår att du vill va på¨sjukhus.

Jag förstår alla som inte vill föda hemma och är van att få höra om dessa förlossningar för att jag ska bli avskräckt men blir mest irriterad att ingen kan förstå mig som vill föda på sjukhus lika mycket som jag skulle vilja föda hemma..
    Min mamma förstår mig även om hon som mamma blir orolig men hon ville själv fött mig hemma jag är barn nr 4 och även min lilla syster hade hon velat föda hemma men hon blev tvingad in båda gångerna av min farmor och mormor.. Dom vaktade henne dom sista veckorna med min syster så hon verkligen inte skulle föda hemma.. Mycket elakt kan jag känna att man som gravid kvinna inte kan få bestämma själv.. :(

• ChiliFrö

Men fy va hemskt Loe! Hela situationen är jätte jobbig kan jag tro, många försöka till graviditet sen detta :( Ilska och besvikelse på mamma som inget sagt och sen får din man skit som just nu behöver få och behöver vara stöd usch va jobbigt Hjärta Många många kramar!!!

Jag går imorgon av mitt skiftsjobb och ska ja ledig till 7 januari då drar jag igång med dagtidsjobb om jag fortfarande mår bra.Ska avlasta en av tjejerna som sitter med pappren inför revisionen på företaget, typ deklaration gissar jag som ör dåligt insatt :) Ska bli kul att se företaget från en annan sida :) Mår ganska bra nu, känner att magen börjar trycka mot mina byxor och jag ser gravid ut när jag precis ätit. Vi kommer berätta för min mamma och hennes sambo samt min morfar imorgon.

Men jag har fått en liten öm bulle på ena sidan magen, typ navelhöjd, stor som en puttekula ungefär, men hela sida värker.. har haft den sen i måndags så imorgon blir det en sväng till vc..

Har inte tagit mer tag i detta med mvc då det kört på i en väldig fart i vardagen men hoppas på att jag hinner ringa imorgon :)

• ChiliFrö

Loe, Wow vilket häftigt besked mitt i allt trubbel! Stort grattis till båda!
    Ang namn tycker jag dom ska ha namn som vilka syskon som helst måste absolut inte rimma tex Saga och Daga eller Algott och Vilgott Tungan ute kom inte på några andra namn men hoppas du förstår hur jag menar :)

Karro
    Kände också bebis härom dagen! ett litet sprattel när jag och min man låg i sängen och pratade! Längtar så till dom riktigt sparkarna :D

Någon som bokat rul?
    Vi har tid 14/1 å längtar sönder mig men samtidigt vet jag att de kommer gå sjukt fort för de är ju helger hela tiden fram tills dess!

Angående jobb så har jag blivit förflyttade till en annan avdelning fram till 7/3 OM de funkar. Hade dom inte kunnat flytta mig hade de blivit avstängning på grund v risker i arbetet och tungt arbete. Men efter den 7/3 kommer jag bli avstängd oavsett för då finns inte mer pappers jobb åt mig :/ Men jag hoppas kunna jobba fram tills dess iallafall :)

• ChiliFrö

Adrian och Miranda är jätte fint! Inte lika tycker jag. Jag ogillar mer rim varianter. Detta va väldigt fina och mycket finurligt :D

Emtfb jag har också vart i äläldreomsorgen både hem och boende kan verkligen förstå att det är både tungt och påfrestande :/

• ChiliFrö

Hej! Nu ahr vi äntligen landat i soffan efter 5 dagars hektiskt julfirande!!

Grattis till alla fantastiska och positiva besked alla har fått Hjärta

hur mår alla såhär efter julstöket?

Vad har ni fått i era klappar?

Vi har gjort graviditeten officiell under allt firande så nu vet alla!

Har börjat få värk i magen under dessa dagar och har en känsla av att allt inte är riktigt bra... Foglossningar i blygdbenet som värker men också en hel del värk i livmodern, främst om jag suttit en stund, någon som känt något liknande?

• ChiliFrö
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-27 22:15:09 följande:

Vi har oxå landat in "hemma" ( i vårt tillfälliga boende) efter julens stressåkande o bortasovande.

Jag har varit hemma två jular på nitton år!!

Nästa år o förhoppningsvis all framtid ska jag vara hemma! Dom som vill träffa oss får komma till oss!!

Märkligt att bara för att man är den som flyttat från hemstaden (pga jobb) ska behöva vara den som förväntas resa varenda jul.

Ursäkta gnället men jag är trött o stingslig.

Är trött o sur o arg en hel del nuförtiden, hoppas inte det håller i sig hela graviditeten!

I övrigt mår jag bra, illamåendet verkar helt ha släppt vilket är jätteskönt!! Känner nu en lite bulle på magen men ännu inga rörelser. Tuttarna ömmar mer o flytningarna har blivit rikligare. Men ett litet rörelsebevis vore skönt så man vet att hon lever därinne.

Usch vi hade första julfirandet hemma i år med mannens släkt men sen hr vi vart borta.. åkt och åkt och åkt..

Mmm de är konstigt men kanske lättare att flytta 1,2 eller 3istället för alla tänker nog släkten men de är inte kul att åka åka åka men små barn!

Kör på med gnäll bara. Här är humöret ett helvete Demon arg som ett jävla bi!

Skulle bära in tösen från bilen förut och insåg att jag inte fick av mig skon utan behövde hjälp med dragkedjorna på dom och min stackars man bar ALL packning från bilen men han fick en rejäl omgång skäll för att han inte va tillräckligt snabb och han hitta inte dragkedjan tillräckligt fort samt att han höll i klacken på fel sätt så jag knappt fick av skorna... men de va han (inte) värd... Usch hemska humörCool

JAg mår också kanon men har svårt för att äta varm mat än.. blir inte illamående men liksom mätt och äcklad.. Men clementiner går ner hur många som helst Flört

Känner en hel del sprattel i magen faktiskt men ska bli skönt med ett ultrljud i januari..

Någon som tänker ta redan på kön?

Vi överväger för att det ska bli lättare för tösen när det finns ett namn på bebisen.

• ChiliFrö

Välkommen Kwekwe! Taskigt av den kvinnan jag hade fått ett utbrott :P *hormoner*

Karro80 får du kallelse ? Lyxigt! I mitt område får man själv ringa och boka tid!

de var ditt andra barn också va?

Många omföderskor :)

Imorgon är äntligen mitt gamla sen förra graviditeten öppet då ska jag ringa dom och boka tid. Det här i min lilla ort känns alldeles för oseriöst och slarvigt. . Vill gärna inte riskera något nu när en raket förlossning kan va på g ;)

Känner ni något i magen? Jag har dom senaste dagarna haft foglossningar från hell! Mest fram och de gör vansinnigt ont men även en hel del värk i livmodern. . Hade jag gått 10 veckor längre hade jag vart säker på att det var förlossning när som helst :/

Kanske redan har klagat på det? Gravidminne.se. ..

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015