Hahahaha tog 4,5 timma från första känning till att dottern låg på magen :P så bm gissade på omkring 1,5-2 timmar med liten ;)
Men min farmor tex hade en så snabb med pappa,1: barnet och med min farbror 26 timmar som andra så de behöver inte gå så snabbt ;) Men man ska nog inte chansa :) Vi har bara ca 25 min i tung trafik men bara 15 i lite. Ambulans 10 ;P
Nja jag är inte nervös faktiskt va inte de förra gången heller.. Hade en kompis som sa när hon va gravid att "kvinnor har fött barn i alla tider ofta utan läkare och utan hjälp.. varför skulle inte jag fixa de..?" Tänkte mycket på de och henne fl gick som en dans oxå så hade väl lite den inställningen vilket va lugnande.. visst gick de snett mång ggr men några har ju uppenbarligen klarat de eftersom männinskan finns kvar ;)
Kanske är jag galen :O
Kelsson1 skrev 2014-12-08 11:19:32 följande:
Loe: Tänkte också fråga om inte någon kan komma o bo hos er ett par veckor?
ChiliFrö: Värsta mardrömmen för mig att föda hemma vill vara på BB i god tid o få värkarna där.
emtfb: Nej inte det minsta bättre fast med de nya stolpillren verkar jag kunna äta mer åtminstone men illamåendet består. Jag mår rätt ok när jag inte äter men så fort jag stoppar något i mig kommer illamåendet som ett brev på posten...
Skönt att det släppt för dig.
Minns inte vad de nya medicinerna heter, helt nytt fanns inte ens bipacksedel med...
Usch Kelsson vet exakt hur det där känns! Jag hade så med dottern till v 22 :(
Har samma nu men tvingar i mig så mycket kall mat jag kan för de mår jag inte lik illa av.. Alltså inte typ kall gratäng men sallad eller flingor och mjölk :P
Hur trivs ni med era bm?
Vi ska ringa och byta mvc imorgon, bm är bra men det är ett väldigt litet mvc så hon är inte där alla dagar i veckan så vi ska byta till våran gamla så är lik långt till men i en annan kommun.. Bor på landet :/