Vi med BF Juni 2015
Lyckades få en avbokningstid snabbt idag hos MVC. Vår lilla lever o BM trodde att moderkakan kunde ligga i framkant Känns jätteskönt att få liv bekräftat!
Lyckades få en avbokningstid snabbt idag hos MVC. Vår lilla lever o BM trodde att moderkakan kunde ligga i framkant Känns jätteskönt att få liv bekräftat!
Jamtlandstaus: Jag har valt att gå ut offentligt redan, magen är så pass stor att det går inte att dölja
Jag är lite sugen på att inte säga något och vänta för att se hur länge det dröjer innan någon vågar fråga Jag har väl en klädstil med ganska pösiga kläder i vanliga fall så de tror nog att jag bara blivit lite tjock...
Chili Frö: Har råkat ut för samma sak, inlägg från mobilen postas inte o det är sjukt störande. Välkommen tillbaka o mysigt med sparkar, själv känner jag inget än
emtfb: Jag berättade för de närmsta så tidigt att jag skickade blid på positivt gravtest , resten så postade jag UL bild på FB, orkade inte berätta för alla enskilt när jag mådde så illa
Loe: Vi serverade mat på dopet blev bara marinerad ugnsgrillade kycklingbitar/rökt lax och sedan välja mellan pasta/bulgur och sallad till och en enkel sås på sötsursås blandad med creme fraiche. Sedan tårta till kaffet.
Till dotterns födelsedag blev det en god köttgryta och ris till och till barnen pasta o köttbullar.
ChiliFrö: Förstår att du inte orkar med en sådan kompis men blir ju nojjig för mindre. Fruktansvärt okunnig också.
Blir inget gjort åt kåtheten här heller med en 3åring och att jag måste gå o lägga mig senast 21 för att orka jobba.
emtfb: Tycker också att det var bra sätt att outa det på
Själv är jag lite orolig för magen är mindre . Har en tajt jacka som har varit svår att få igen de senaste veckorna men den här veckan (igår o idag) har det inte varit några problem. Kanske är det bara att jag är mindre svullen än tidigare men ändå, magen ska inte bli mindre nu . Som tur är har vi RUL nästa måndag så oron blir stillad då.
ChiliFrö: Skulle nog inte oroa mig så mycket om det var olika olika dagar men här är det nu så att redan innan jul hade jag svårt att få igen jackan o det höll i sig ända fram till den här veckan o nu har jag inga problem med att få igen den längre
Kxx: Ingen orsak att oroa sig i förväg, skicka in papper så ser du vad de säger. Kan ju hända att det går lika smidigt som för mig, ingen korrespondens alls bara pengar in på kontot.
Loe: Födde vaginalt och gick fort, igångsättning och allt över på tre timmar. Ser framemot vaginal förlossning igen
Kxx: Vad skönt.
ChiliFrö: Fick höra hjärtljud förra måndagen o har RUL nästa måndag så tänkte försöka ha is i magen till dess.
Har hört om många som haft föreliggande moderkaka och alla har slutat lyckligt, vissa har den flyttat på sig och andra har det blivit planerat snitt och även i de fallen har allt gått bra. Så sluta googla o lita på att det går bra
Helt rätt, håll negativa energier ifrån dig nu!
ChiliFrö: Jodå, har hängt här ett tag i IVF och gravidtrådar o råkat på flera med föreliggande moderkaka. Menar nu inte hundratals men några stycken och för en del har den flyttat på sig och för andra inte o då har det bara blivit planerat snitt.
Kan hålla med om att du borde fått mer information. Boka in ett möte med din egna BM och diskutera igenom det.
Karro80: Drömmer också konstigt, ibland mardrömmar o ibland roliga/röriga drömmar. En natt drog jag någon kvinna i håret för jag var så förbannad på henne (vet inte ens vem det var)