• Karro80

Vi med BF Juni 2015

Har ni några roliga gravidappar? Tyckte det fanns fler roliga för två år sedan än vad det gör nu.

• Karro80

Så roligt med tvillingar Loe! Hoppas det går bra med sjukdomen.

Här fick jag jullov, sååå skönt! Ledig till 7/1 och sen ska jag jobba 50%, blir toppen förutom att det strular med vikarie.

Tycker jag har känt bebisen några gånger sista dagarna. Är ju tidigt, men när det är andra barnet är det ju lite bekant ändå. Någon annan som känt något?

• Karro80

Vi ska inte ta reda på kön. Det får bli en överraskning. Borde få tid för RUL snart, är i v.16+1 idag. Har varit bortrest sen 22/12 så det ligger förhoppningsvis en tid och väntar hemma i brevlådan.

• Karro80
    ChiliFrö skrev 2014-12-29 23:01:41 följande:

Välkommen Kwekwe! Taskigt av den kvinnan jag hade fått ett utbrott :P *hormoner*

Karro80 får du kallelse ? Lyxigt! I mitt område får man själv ringa och boka tid!

de var ditt andra barn också va?

Många omföderskor :)

Imorgon är äntligen mitt gamla sen förra graviditeten öppet då ska jag ringa dom och boka tid. Det här i min lilla ort känns alldeles för oseriöst och slarvigt. . Vill gärna inte riskera något nu när en raket förlossning kan va på g ;)

Känner ni något i magen? Jag har dom senaste dagarna haft foglossningar från hell! Mest fram och de gör vansinnigt ont men även en hel del värk i livmodern. . Hade jag gått 10 veckor längre hade jag vart säker på att det var förlossning när som helst :/

Kanske redan har klagat på det? Gravidminne.se. ..

BM lägger in bokning av tid här i Örebro. På inskrivningen får man önska veckodag och fm eller em. Sen ska det komma en kallelse så hoppas som sagt på att den dyker upp snart.

Ja, det är andra barnet för oss. Har en kille född 1308 och känner igen det där med att det är full fart. Ska kolla på allt och klättrar och klänger. Är väldigt mammig emellanåt också.
  • Karro80
    Kxx skrev 2014-12-31 13:53:14 följande:

Hej, hoppas att det är okej att jag hoppar in här. ny på familjeliv och bf 14/6 :) är 23 år och bor i Örebro med min sambo.

någon mer som besväras av foglossning?

Trevligt med en Örebroare till! Välkommen!
  • Karro80

Vi tog inte reda på kön sist och inte den här gången heller. Får bli en överraskning!

Gott nytt år förresten!

• Karro80

12/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)

14/6 emtfb, 2:a barnet

15/6 Karro80, 2:a barnet

14/6 Kxx, 1:a barnet

22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej

• Karro80

12/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)

14/6 emtfb, 2:a barnet

14/6 Kxx, 1:a barnet

15/6 Karro80, 2:a barnet

22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej

Satte ju in mig på fel plats först!

• Karro80
    Loe skrev 2015-01-03 19:53:27 följande:

Vi är på besök hos makens familj för dop av två av hans systerbarn. Han har tre systrar som fick barn i somras och två hade alltså dubbeldop idag. Det var rätt jobbigt när alla tre var gravida och fick barn så tätt när vi inte lyckades bli gravida. Men nästa sommar blir det ju vår tur, dessutom med två på en gång! :) Det var ett jättefint dop men varken jag eller maken är troende så vi kommer inte ha något dop. För dottern hade vi välkomstfest. Hur kommer ni andra göra?

13/6 Loe, andra (och tredje!) barnet, två tjejer som troligen kommer i maj.

Vi barnvälsignade vår son och gör väl samma med nästa barn. Så får de själva välja om de vill döpa sig sen när de blir stora.
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015