• Karro80

Vi med BF Juni 2015

Jag jobbar som lärare så får se hur länge jag jobbar. Sist gick jag på semester 19/6 och sonen är född 6/8 så då hann jag ju vila ut innan utan att ta föräldradagar. Får se hur jag gör denna gång. BF är 15/6 så det är ju precis kring skolavslutningen i år. Sen beror det väl på hur jag mår också, men skulle gissa att jag jobbar till slutet av maj i alla fall om allt går bra.

• Karro80

Ja, vi får väl sätta lite fart på tråden så det händer något här! ;)

Jobbigt med illamående och trötthet. Själv går jag fortfarande och oroar mig för att jag inte känner något och att något ska vara fel... Funderar på att boka en privat VUL.

• Karro80

Vi har efter att ha funderat fram och tillbaka bokat VUL privat på måndag. Går ju som sagt och oroar mig lite för att jag inte känner något. Gjorde ett VUL på samma ställe med sonen efter att jag haft en liten blödning. Känns skönt att få veta om allt ser ok ut.

• Karro80

Degig mage här också! Kom aldrig i form efter förra graviditeten... Den känns dock lite större, men är nog mest för att jag gör allt för att försöka dölja den. Känns som om alla tittar där och tänker att "nu är hon nog gravid" men vill ju helst vänta ett par veckor minst med att berätta än... Svårt med kläder är det i alla fall! Byxor funkar, mest tröjor som är svårt.

• Karro80

Ska iväg på VUL. Det pirrar väldigt i magen.... Vill ju få se ett tickande hjärta och att allt är bra.

• Karro80
    ChiliFrö skrev 2014-11-24 21:10:52 följande:

Hur många har bebisen fortfarande som en hemlis och hur många hr berättat?

Vi ska försöka håll oss hemliga till julafton, då ska barnens farmor och mormor få var sin fotobok och ska då få lista ut och sprida hemlisen :)

Om det går att dölja så länge :P Är skeptisk då magen redan putar ;)

Vi har berättar för våra föräldrar och syskon. Efter VUL förra måndagen har jag även berättat för min chef och för närmsta vännerna. V12 på måndag och efter det känns det ändå mer ok att berätta, börjar nämligen bli svårt att dölja och tror flera börjar ana.
  • Karro80

Händer inte mycket här... Någon som är med i någon annan tråd där det är mer inlägg?

• Karro80

Så roligt med lite aktivitet här!

Jobbigt för alla er som är illamående. Hoppas det ger sig snart!

Har inte börjat prata så mycket med storebror om bebisen än. Han är 16 mån så förstår ju inte så mycket ändå och det är ju ganska lång tid kvar ändå. Har börjat berätta för vänner mer och mer men inte för "allmänheten" än. Men det börjar synas så blir svårt att dölja så mycket längre till. Brösten har växt nu sista veckan också.

Jag får sammandragning i livmodern när jag nyser, inte alltid utan lite beroende på om jag sitter, står eller ligger. Någon mer som har det så?

• Karro80
    ChiliFrö skrev 2014-12-07 19:52:56 följande:

Kelsson jag skulle faktiskt gärna föda hemma! ville de med dottern om va bara haft ett badkar då.

Det har vi nu men vet inte hur jag ska ta detta med min man :P han är starkt emot att vara hemma, det är säkrare att vara på ett sjukhus om något händer tycker han och jag förstår honom men jag avskyr all aktivitet som sker i förlossningsrummet.. kontroller du får inte skrika si och inte så.. fick detta också bekräftat under min förlossning men är jätte böjd med den :D

Loe ni kan inte lösa de på något liknande sätt som Kelsson? någon bor hos er ett tag?

Hade en tuff första förlossning så att föda hemma känns väldigt skrämmande. Först tog det 27 h innan han väl kom ut. Moderkakan lossnade inte sen så blödde 3 liter på kort tid och det blev akutoperation. Då var jag glad att jag var på sjukhus!
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015