Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Kelsson; det kanske inte är magsjuka kanske är det magen som tömmer sig inför förlossning...
    Att du är trött är ju inte heller något konstigt, vätskebrist i kombo med ditt låga järnvärde... Drick vätskeersättning o se om det hjälper något!
    Frallanz o Gasellen; ni har ju fler tecken på att det närmar sig Sd, mensvärk, tryck nedåt, nersjunken mage, bebis ej rörlig utan ruckbar...

Jag var till BM idag på 38+1; SF på 35 o bebis ej längre rörlig utan ruckbar, ingen viktuppgång o bra BT. Nu blir det besök varje vecka fram till förlossning tydligen.

• Jamtlandstaus
    vincere skrev 2015-06-09 02:11:50 följande:
    Hej! Här händer det lite grejer. Har blivit någorlunda frisk från bihåleinflammationen. Kl ett började jag få starkare förvärkar o kände ett litet knäpp. Satt mig i sängen & så rann det. Rosafärgat vatten. Ganska svaga värkar som kommer med jämna mellanrum. 3-5 min, så nu är vi på G in till förlossningen. 10 mils landsväg att åka :) Wish me luck, hoppas det blir en bebis idag!

Hur går det för er andra?? Några känningar?

Kroppen väntade nog bara på lite bättring så det kunde dra igång! 10mil i bil med värkar... hoppas de inte blir för kraftiga förrän du är framme!
    Snart ser ny bebis dagens ljus, lycka till!!

• Jamtlandstaus

Jättefina magar och kul att se! GravidGlad

Karro80 skrev 2015-06-09 12:40:59 följande:
    Oj, hur tar man bort ett inlägg?? Någon som vet?? Hade inte tänkt lägga ut bild på hela mig utan trodde jag hade beskurit och bara hade magen med... Lyckas inte få bort den nu
    Jag tror att det enda sättet är att kontakta familjeliv för att få bort det... Detta är tyvärr ingen högteknologisk sajt...tvärtom faktiskt Tungan ute
    Kelsson1 skrev 2015-06-09 12:07:28 följande:
    Jamtlandstaus: Vilken fin mage, tyvärr har jag inte lyckats lägga in några bilder alls på FL trots försök med två olika datorer och tre olika webbläsare smile4.gif

Ego: Besök hos BM, har gått upp totalt ca 11kg i vikt sen inskrivningen, SF idag 38 (förra veckan 36,5) men bebis var högre upp idag än förra veckan och så känner jag mig väldigt gasig så tror inte att det är enbart bebis som växt så mycket.
    Järnvärdet låg på 129, så min trötthet beror inte på järnbrist.
    Men nu har undertrycket börjat stiga från 120/70 för några veckor sedan (sen 120/75, 120/80) till idag 120/85 och hade återigen +1 äggvita i urin. Tur att jag har tid till spec mvc på torsdag för ny kontroll. Maken vill inte vänta längre på att blodtrycket stiger mer o jag sätts på medicinering efter förlossningen igen utan vill att bebis ska komma ut istället, får se vad läkarna säger på torsdag.
    Oj, det var ju ett jättebra järnvärde Glad Att du är trött kan ju ha tusen andra orsaker, gravid är en Flört Det är bra att du kollas upp på specMVC!
  • Jamtlandstaus

Jisses vincere det var verkligen mycket som hände på jättekort tid!! :-O Måste ha varit en enda ihållande värk...? Du verkar ha tagit det jättebra! Jag var helt traumatiserad när jag var med om samma fast på 2,5h med 1:an... Visserligen var han större o kom i säte men ändå... Jag hade ingen andhämtning mellan värkarna, de kom i ett.
    Men så har jag väl ingen smärttröskel att prata om... snarare en grop
    Grattis till er lilltjej!!

• Jamtlandstaus

emtfb; inte lätt o veta vad som är vad! Öppen 3cm, oj är det normalt som omföderska även fast förlossning inte startat? Då kan man ju förstå att det går fortare efter 1:a...!
    Men nu borde det väl snart sätta igång, en färdknäpp på det här nu så...kanske

• Jamtlandstaus

Hur känns det för dig Staffelove? Du har ju dagen D i morgon, hur ser proceduren ut? Har du fixat allt o känner dig redo o förberedd?

• Jamtlandstaus

Länge sedan vi hörde något från Chilifrö... Kan det vara att ingen dator finns i närheten o appen som inte fungerar eller en renovering eller bebis som tar all tid...?
    Om du läser o inte kan skriva Chilifrö så hoppas jag iaf att allt är bra!

• Jamtlandstaus
    BF Gravid
    11 Juni Staffelove,  planerat snitt, (BF 25/6), pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka  
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?  
    16 Juni Gasellen87, 2:a barnet, ?  
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke  
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke  
    18 Juni Hilda07 (planerat snitt)
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka  
    20 Juni Huldran, 3:e barnet  
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ?
    26 Juni  Whizzer,  2:a barnet, flicka
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka 
    Födda   Baby
    19 Maj (BF 12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA
    27 Maj (BF 2 Juni) Malin921, 2:a barnet, POJKE  
    2 Juni (BF 7 Juni) billies, 2:a barnet, pojke
    9 Juni (BF13 Juni) Vincere, 3:e barnet, flicka 
  • Jamtlandstaus
    Gasellen87 skrev 2015-06-11 12:23:24 följande:
    Då tänker ni liknande som oss, vi har också tänkt småutflykter och funderat på Kolmården, tanken va att vi skulle åkt dit i våras, men blev för mycket med all renovering på huset, så kände att d får vänta lite. Man vill ju njuta lite också och inte bara tänka på allt som borde göras hemma ;)

Har skrivit de innan och skriver det igen, jag är så orolig för att inte räcka till. Har redan nu dåligt samvete för dottern och är rädd att jag inte kommer kunna knyta an till de nya barnet utan bara vilja vara med dottern. Jag vet att de säkert kommer gå bra, men hormonerna gör mig tokig. Vill mest gråta idag. Dessutom ska dottern byta förskola efter semestern, ngt jag är emot. Men rent praktiskt så blir det bättre eftersom denna förskolan ligger där vi bor, den hon går på nu ligger 1,5 mil bort. Men det är så underbar personal och dottern trivs verkligen, känns som ännu en grej där jag "sviker" henne.

Någon som känner ngt? Jag känner inget direkt, förutom de vanliga sd och lite mensvärk mellan varven, plus att mina bröst börjat läcka råmjölk nu..

Dessa hormoner vad de kan ställa till *tröstar*! Glad
    Jag tror inte att din dotter kommer att bekymra sig om vart sommarens aktiviteter äger rum, hon är ju bara 2år! Tror mer att det är hur ni vuxna upplever situationen. Leka i lekpark eller åka till Kolmården kvittar för de små. Jag tror att låta storasyster vara med i vården av sitt småsyskon kommer att få henne att känna sig båda delaktig, stolt och stor samtidigt som du som mamma får chansen att knyta an till den nya familjemedlemmen. Sen blir det nog naturligt mindre tid med småsyskonet än det var för nr1, nr2 "åker väl mest med" överallt.
    Jag tror oxå att man kan älska fler lika mycket! Hjärta
    Att byta dagis kommer nog oxå kännas mest för er vuxna!

Vi har så mycket kring oss så vi kommer nog mest vara hemma. Det kommer vara ett äventyr att åka till annan lekplats, göra picknick, besöka lokala attraktioner, få besök osv. ändå för vår 3-åring tror jag. Känner vi att vi har ork och pengar så kan det väl bli en utflykt med husvagnen kanske men situationen får styra. Det handlar ju bara om en sommar...Glad

Annars känner jag inget särskilt om att det skulle vara på gång någon bebis, 9dgr kvar till BF. Har mina sd och förvärkar, känner mig svullen därnere (tyvärr svårare att hålla tätt Skrikandes), lite ondare i bäcken och fogar men ingen slempropp eller tydligt nedsjunken mage...så vem vet, kanske går jag över tiden och jag spar ytterligare på "fattigmansdagarna" Flört
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015