Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Karro80 skrev 2015-05-24 22:05:26 följande:

Vi fick vår dotter 19/5 och inte 9/5. Så tidig var hon inte!

1:an föll visst bort när jag gjorde radbrytning

Kan fixa vid en dator sen
  • Jamtlandstaus
    Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower} 
    2 Juni Malin921, 2:a barnet, ? 
    7 Juni, billies, 2:a barnet, pojke 
    11 Juni Staffelove,  (planerat snitt, BF 25/6), pojke
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka 
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka 
    13 Juni Vincere, 3:e barnet, flicka
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,? 
    16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ? 
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke 
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke 
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ?
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka 
    20 Juni Huldran, 3:e barnet 
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka
    Baby Födda Nalle
    19 maj (BF12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA

Kan det ha blivit rätt nu då
  • Jamtlandstaus

Det märks att det närmar sig för alla oss nu Själv har jag haft en usel natt med mycket sammandragningar/förvärkar. Tog nog ut mig lite igår... Efter att ha jobbat länge igår var det hem o laga mat, gå ut med hundarna, hänga tvätt o sedan såpskura golv till 2130. Efter det höll min rygg o bäcken på att gå av... :-S

På det drabbades jag av stor oro för hur vi ska få allt att gå ihop... Maken är ju fortfarande arbetslös o vi har byggt på inte bara huset utan även alla våra lån... Så det blev en orolig natt efter att ha somnat sent!

• Jamtlandstaus
    Mammamia86 skrev 2015-05-25 14:11:26 följande:

En fråga till er som har barn redan. Jag har gått in i vecka 36 idag och har nu under typ 2-3 dagar haft ganska mycket mensvärk liknande smärtor. Sån molande värk.. Till och med så de gör ont i ryggen ibland. Hur länge mensvärken håller i sig är väldigt olika från gång till gång. Och sammandragningar (utan smärta) får jag bara jag böjer mig ner, tar på och av byxor, strumpor osv, eller när jag reser mig från liggande läge. Ja oavsett vad jag gör så får jag sammandragningar, men utan smärta. Och sen får jag ju några sammandragningar om dagen som gör riktigt ont och som avslutas med mensvärk i någon minut.

Vad är denna mensvärk för något? Är de förvärkar?

Behöver jag vara orolig?

Jag skulle oxå säga att du inte behöver känna oro, låter som förvärkar!
  • Jamtlandstaus

Oj, jag är en mästare i vanliga fall på att ta en dag i taget men nu är det lite övermäktigt. Som sagt en föräldrapenning och en a-kassa blir man inte direkt fet på... Men men det skall väl lösa sig.
    Mannen drar det absolut största lasset vad gäller huset, så mycket att tid till att söka jobb inte finns riktigt. Vi var ju tvugna att skära ganska kraftigt i vad vi anlitar och i stället gör själva, renovera är ju sjukt dyrt!
    Ett hem med ytterligare barn samt hundar måste ju oxå skötas och med denna kropp är det lätt att ta ut sig ibland när det kör ihop sig...
    ja, vad kan man annat än att skratta åt saken och "knyta skygglapparna" tajtare på

• Jamtlandstaus

Olyckstankar kommer o går hela tiden tycker jag. Ju närmare målet man kommer desto större blir oron när den väl kommer...

Idag var jag till BM, alla värden var bättre igen känns skönt. Nödvändigt med järn varje dag för mig. SF måttet 34 (v37) o min vikt står still. Bebisen är rörlig men huvudet nedåt, bra då är ingen förlossning i omedelbart antågande iaf! (y)

Famnen, hoppas bebis vänder sig tillbaka. Jag har inte gjort vändningsförsök men dock fött barn i säte...inget jag gärna gör igen

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-27 15:00:26 följande:

Visst är jag också orolig för att något ska hända bebis innan han är ute, hoppas bara att ingen av oss ska behöva råka ut för det!

Var hos BM och värdena har blivit bättre. Blodtrycket låg nu på 120/75 och ingen protein i urin. HB var också 111 idag så har räckt med leverpastejsmörgås o juice till frukost ett par dagar.
    Däremot är jag fortfarande sjukt trött, som idag låg o sov under förmiddagen o sen dess känns det som jag inte kan vakna. Men ingen igångsättning i sikte för mig smile4.gif . Bebis hade sjunkit ner något SF 35.5 så upp bara 0.5 på en vecka och BM tyckte att han har gått från rörlig till ruckbar så lite framsteg och kanske förhoppning om att han kommer snart.
    BM uttryckte det som att den här graviditeten tär mycket på mig, bebis mår bra bara jag som tar stryk, bara att stå ut...

Jobbigt för dig, snart ser du ljuset i tunneln! <3

Skönt att även dina värden blivit bra! Fast 111 i blodvärde förstår jag att du känner dig trött på!! Själv har jag fått upp mitt till 120 o det gör stor skillnad!
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-27 22:02:09 följande:
    Men 111 är bra för en gravid smile1.gif så tröttheten beror inte på det. BM ringde till spec mvc och frågade om de hade några idéer och under samtalet sa hon att järnvärdet var bra på mig.

Famnen: Visst hjälper det lite att höra att andra har samma oro, då blir ens egna tankar inte så stora längre smile1.gif
    Fast det måste väl ändå vara individbundet, tror inte att 111 är bra även om man är gravid... Glad
    Du är ju så långt gången nu så man kan ju tycka att du kunde få en igångsättning om du vill det...fast vad vet jag, jag är ju inte utbildad i området.
    Hur som helst Heja dig!!Flört
  • Jamtlandstaus
    vincere skrev 2015-05-28 07:28:58 följande:
    Det stannade av vid tre inatt, å så upp med pojken halv sex.. Inte många timmar sömn. Blir en redig vila på dagen med honom :D

Passa på att vila när du kan! Vem vet, kanske det bara avstannade tillfälligt och drar igång igen under dagen Glad
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015