• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Kelsson1 skrev 2015-06-04 14:57:51 följande:

Ingen hinnsvepning eller igångsätting för mig . Ny läkartid om en vecka, får se om jag då får träffa en vettigare läkare som vill hjälpa mig då....

Inte ens hinnsvepning? Ledsamt.. Obestämd Vad sa läkaren då?
  • emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-06-07 07:12:52 följande:

Dom här falsklarmen blir mer o mer smärtsamma! Jag tog en lång varm dusch o "tvingade" mig till att sova o det funkade Bebbi fortfarande på insidan.
    Det positiva i kråksången är väl att mycket blir mer o mer förberett för vi får en knuff varje falsklarm att packa bebbi-väska, förbereda mamman, förbereda blivande storasyster osv.

Hur känns det idag? Men det är väl bra att ni förbereder er på så vis, än inte alls. Flört 

Här är det lugnt, sd o mensvärk igår på em/kväll och kände som du, att bebis ligger långt nere i bäckenet. Vet inte om jag drömde, eller om jag påriktigt hade mycket sd o småvärkar inatt med, jag kunde sova iaf så det är nog inget på g för mig än på ett tag Tungan ute
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-06-07 13:07:43 följande:

emtfb: Så spännande, får se vem av er som hinner först

Äh jag är övertygad över att gå över tiden, dottern kom ju 9 dagar tidigare, så jag hoppas ju på att lillasyster vill komma tidigare också, men snart är vi på bf-dagen Tungan ute
  • emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-06-07 18:38:58 följande:

emftb, har du samma pappa till nr1 o nr2 så är det väl ganska troligt att du mycket snart har bebis ute!
    Själv fick jag 1:a 8dgr över tiden o 2:a 7dgr före. Dock olika pappor. 3:an nu är det samma pappa till som 2:an så det finns väl risk att det blir en vecka innan... å andra sidan får man ju höra om luriga 3:an hela tiden. Tycker det är lite jobbigt med ovissheten o skulle nog gärna veta! Vaddå kontrollbehov...
    Inte sett till någon slempropp dock o magen ser inte ut att ha sjunkit nämnvärt (även om hon känns mycket längre ner i bäckenet). Dock har näsan blivit bredare men det är ju som slemmisen; ingen exakt vetenskap
    Läste i någon tråd att en kvinna medvetet krystat hårt o på så sätt gjort så att vattnet gått...vid 2 barn... Jag kan säga att jag tar det väldigt piano på toa...haha

Åh är det så alltså? Glad Då håller vi tummarna, för det är samma pappa till båda. Men bf om 4 dagar, och känner typ ingenting, känns som jag kommer va gravid föralltid Flört

Jaha så dom säger att trean är en lurig rackare alltså? Cool Hoppas du slipper vänta allt för länge iaf. Haha jag har också ett sjukt kontrollbehov, skulle helst veta dag o tid när bebisen kommer Flört

Haha oj, ja stämmer de så kanske man ska testa krysta, hehe nää. Sjukt hur konstig man blir, bebisen kommer när den är redo men ändå vill man ha ut den nu nu nu Skrattande Den som väntar på något gott...... {#emotions_dlg.flower}

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-06-07 21:35:35 följande:

Jamtlandstaus & emtfb: Skönt att höra att man inte är ensam om kontrollbehov o vilja att få ut bebis NU . Men det är klart ni ligger ju lite före mig också, hoppas att jag inte ligger för långt efter er

haha, har du nå tips på nånting att få ut bebisen på? Flört
    Jag klippte gräset igår, kan säga att jag inte gör många knop annars, sen blev de en halv ananas på kvällen, men de hjälpte ju föga att få igång förlossningen, hehe. Tänkte de kunde va värt att testa iaf Tungan ute Även om jag tror mer på att bebis kommer när den är redo.

Ikväll blire till att testa färdknäppen faktiskt, så håll tummarna Flört

• emtfb

Färdknäppen gjorde varken de ena eller de andra, inte ens nån extra sammandragning har jag fått Tungan ute

Va hos bm idag, kolla upp om hf. Ingen protein i urinen o blodtrycket låg som vanligt. Skönt! Fast hade varit lite skönt att bli igångsatt, är ju supernojig för att inte hinna in till förlossningen Flört

Blir ingen ricinolja här heller, har också hört att det inte är så bra att ta. Sen är min mage redan superlös, hinner knappt äta något innan jag måste på toaletten Skrikandes Tungan ute

Staffelove, min kurva stod också stilla idag, sen förra gången. Tror det kan ha att göra med att bebisen lägger sig längre o längre ner.. Vad menar du för avvikelse? Krya på dig! Känner också att jag börjar bli förkyld, men hoppas inte att de hinner bryta ut. 

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-06-09 11:21:20 följande:

Någon som vill dela hur era magar ser ut? Glad
    Så här ser min ut i 38+2

Vilken fin o liten mage Glad
    Ska försöka få upp en bild på min sen, om det går via appen Tungan ute
  • emtfb

Grattis till tösen, Vincere Skrattande{#emotions_dlg.flower}

Jättefin mage Whizzer! Haha håller med, man blir ju sjukt otålig o vill ha ut bebisen nu direkt Skrattande

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015