• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Idag var jag hos bm, magen ligger nu ännu längre upp nästan på de övre prickarna, på kurvan :P Är i v. 29+5 och sf-måttet är 31 ;)

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-02 06:25:52 följande:

emtfb: Jag har också högt SF-mått kommer därför att få TUL.

Vad är ditt sf-mått nu? Min bm sa att mitt va helt normalt..
    Men nu blir jag nojig när du ska få TUL o inte jag om vi nu har typ lika.
  • emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-02 23:18:18 följande:

Nu var det länge sedan jag tittade in. Veckan har varit hektisk o jag vet inte hur många gånger jag lipat av frustration

Vi har flyttat hem vilket är underbart men det är oerhört mycket att göra med iordningsställande så att det blir drägligt att leva här, flytt o städning från stugan, jättemycket på jobbet, sur självcentrerad egoist till tonåring, två hundar o en trotsig 2,5 åring...o därtill gravid o smidig som en flodhäst Åh vad jag önskar att vi haft någon släkt i samma stad så att vi kunnat få lite hjälp...!

Börjar få en del ont i fogar, ligament, bäcken o rygg. Samlar på mig en hel del vätska så stödstrumpor är ett måste.

Mitt SF-mått låg på 27 förra veckan.

Jag har nog missat skrocket med spjälsängen... Hur som helst är den monterad då storasyster inte velat lämna den än Men när lillasyster kommer får hon så lov.

Glad Påsk o flyg försiktigt!

Åh härligt att få flytta in! Även om allt runt omkring är rörigt haha kan bara tänka mig. Jaha ni är liksom solo där uppe? Ingen släkting nära alls? :/ Tråkigt.

Har också samlat på mig endel vätska, huuua så mina fötter och anklar ser ut. Men va värre förra graviditeten, dock är ju inte denna graviditet slut ännu. 

Vilken vecka var du i förra veckan då? Glad

Glad påsk! Skrattande
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-04 07:50:36 följande:

emtfb: Tror inte att du behöver oroa dig, jag tror att jag låg på typ 30 när jag är i vecka 29. Dessutom får jag nog TUL bara för att jag själv bad om det o är orolig av andra orsaker (de sa på NOTCH att han var mindre än genomsnittet o ändå har jag högre SF)

Okej jag kollade mina gamla sf-mått förra graviditeten o då låg de på samma som nu ungefär Glad

Okej när ska du på TUL? Varför blir det att du får högt sf-mått då? Mycket fostervatten?
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-05 22:09:46 följande:

emtfb: Har ingen aning, kan ju vara att jag har en del övervikt också som spökar men vad jag kan minnas från förra graviditeten så låg jag på medel då o är väl lite smalare idag än då. Därför känns det lite tryggt att få TUL. Vet itne när det blir, remiss är skickad men kallelsen har inte kommit än.

Okej, jag har också endel övervikt. 
    Okej förstår det, jag kommer nog också be om det, om de drar iväg upp över övrekurvan. 
  • emtfb

Hur mår alla nu? Glad 

Själv har jag precis gått på graviditetsledigheten, sååå skönt. Är tungt att jobba nu.
    Sen en massa halsbränna de senaste dagarna, har aldrig i mitt liv haft de förut, men rennie funkar bra :)

Nästäppan är lite bättre, så jag klagar inte :) 

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-04-06 20:51:51 följande:

På det stora hela mår jag bra men är ganska slutkörd. Det är superskönt att bo hemma igen men det är dryga dagar med först mycket jobb på jobbet, sedan hem o fixa mat o barn o hundar o efter det skall det finnas ork kvar till husfix med en klumpig o ograciös kropp...

Har börjat få hjärtklappning lite titt som tätt något jag hoppas slutar snart!

Sist jag var hos BM var jag i v28 o hade SF 27.

I morgon kommer min pappa upp o hjälper oss med huset, det är mycket välkommet!!

Jag har också börjat få hjärtklappning.. Otäckt som sjutton. Får liksom lite små yrsel samtidigt. Vet inte om det är blodtrycksfall? Fick det endel förra graviditeten också. 

Vad skönt att få lite hjälp :) Hoppas det går bra med huset, trots att du är gravid o klumpig ;)

Karro80 skrev 2015-04-06 21:08:27 följande:

Här är det väl i det stora hela bra. Börjar bli tungt för ryggen. Är väldigt stel och har ont emellanåt, sen är det ok vissa dagar. Beror lite på hur mycket jag måste lyfta och bära sonen också. Försöker undvika, men ibland måste jag och när jag är själv med honom är det inte så mycket att välja på. Känner av fogarna lite till och från också.

Jag är väldigt varm, har redan fått värmeutslag under brösten. Det fick jag sist också men då var det ju högsommar...

Lite halsbränna ibland och känner mig tung i kroppen och trött emellanåt men så är det. Bättre med nästäppan här också.

Som sagt ok på det stora hela men känns att det börjar närma sig!

Skönt att nästäppan är bättre för dig med, en jävla pina med nästäppa tycker jag! Hur ligger du i blodvärde? Tänkte på din trötthet.. Jag käkar ju niferex o känner mig bra piggare av dom. 

Kelsson1 skrev 2015-04-08 13:58:00 följande:

Här är det mindre bra, har gått o blivit förkyld (räckte bra med graviditetsillamående o halsbränna). Maken o dottern är magsjuka också så nu är jag rädd för att få det med . Har varit tvungen att sluta dricka kaffe på grund av halsbrännan och kaffet gjorde illamåendet värre. O vad jag ser framemot att få dricka kaffe på BB

Åååååh, som jag också längtar till bb. Kaffe :D Har inte druckit de sen typ v.10.. Åh krya krya o hoppas inte du åker på magsjuka, fy för magsjuka när man är gravid! 

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-04-10 10:06:52 följande:

Åkte på magsjuka ligger o tycker synd om mig själv nu

Men åh, tycker också synd om dig. Krya krya!! {#emotions_dlg.flower} Se till att skeda i dig lite vätskeersättning. 
  • emtfb

Ångest!! Är nu 2kg ifrån att väga lika mycket som jag vägde på förlossningen med dottern för 2år sen.

Gah! :(

Vägde ju dock 6kg mer vid denna inskrivning..

Nu blire att ta i med hård handskarna, sista två månaderna nu så blire strikt godis & hämtmat förbud!!

+10kg nu..

• emtfb
    Karro80 skrev 2015-04-12 21:06:20 följande:

Har gått upp 15 kg redan emtfb här!!! Men gick upp drygt 20 kg sist så har ju en bit kvar tills det...

Någon mer som använder någon form av "magstöd". Har det nästan jämt nu förtiden och det känns väldigt tomt utan. Magen behöver det där lilla lyftet.

Att man ska väga sig, man skulle må bäst av att inte veta haha.

Aja bara ta tag i detta ordentligt sen..

Jag köpte en maggördel, men tycker den va så slapp, hade velat haft en mer åtsittande så de skulle bli lite mer lyft.

Är det en sån du har också?
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015