• emtfb

Vi med BF Juni 2015

vincere skrev 2015-05-28 07:28:58 följande:

Det stannade av vid tre inatt, å så upp med pojken halv sex.. Inte många timmar sömn. Blir en redig vila på dagen med honom :D

Hoppas du får vila idag, tycker också de låter som bebisen kan komma närsom :D
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-28 10:36:55 följande:

Vincere: så spännande, bebis kan ju börja komma snart för dig .
    Jag överpackar alltid så även nu, har en kabinväska full med saker. Har lite ombyte till mig själv (ifall jag får komma till BB-hotellet så måste jag ha egna kläder med mig) och några ombyten till bebis förutom bröstpump (som tar mycket plats) och aminingskupor o så.

Jag är också en sån som hellre packar för mycket än för lite. Har också en kabinväska, hade det förra gången med, men ändå räckte inte sakerna Tungan ute va ju kvar 6 dagar. 

Hur är det med illamåendet för dig nu? Har det släppt någonting alls? 

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-29 14:54:20 följande:

Vincere: Vi har nära till sjukhuset så ingen fara om jag glömmer något då får maken bara åka o hämta . Förra gången använde jag knappt något från väskan för låg ju inne på avdelningen o använde deras "sexiga" kläder

emtfb: jag packar alltid för mycket
    Illamåendet är något bättre men då har jag fått svårt för att andas istället . Får nästan panik om jag måste stå upp längre än en minut. Gå sakta framåt fungerar bättre men att stå still o vänta är en pina. Orkar fortfarande inte duscha i ett sträck, fick dela upp det o ta kroppen igår kväll o tvätta håret idag. Måste bara få en hinnsvepning av BM nästa vecka o prata med läkaren om igångsättning på torsdag, orkar inte mer av det här...

Okej skönt att de släppt lite iaf, drygt att det ska ersättas med något annat. Jag har också haft svårt att andas, nästan hela graviditeten, jätte jobbigt. Ska bli så skönt att få ut bebis snart så man kan få leva normalt igen Flört

Nej hoppas verkligen du blir igångsatt, om inte hinnsvepningen ger något. Förstår att du inte orkar, det är ju absolut mycket bättre om du får lägga din energi på förlossningen, än att den tar slut nu innan. {#emotions_dlg.flower}
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-29 20:02:29 följande:

Vincere: Det är det verkligen, annars nojjar jag gärna över allting men eftersom vi har så nära hem så kan jag ta det lite lugnt på den punkten .
    Jag tycker också det men de inom vården håller inte riktigt med, de vill bara att kroppen ska sätta igång av sig själv...

emtfb: Ja andningen är definitivt ett problem. Tycker synd om dig om du gått med det problemet länge. Jag har haft det den senaste veckan o tycker att det räcker.
    Fattar inte vad de bråkar om egentligen med igångsättning, bebis är ju som klar det är inte som jag ber om igångsättning i vecka 35 precis...

Nej alltså det skulle väl isåfall vara om det fanns risker med att bli igångsatt, och det vet jag inte om det gör? Men det är väl alltid bäst att den startar av sig själv. Men som du säger, det är väl inget att bråka om!
  • emtfb
    vincere skrev 2015-05-31 11:57:12 följande:

Usch idag känner jag mig alldeles matt. så trött och så himla less på att vara gravid. En deppdag dagen till ära. 

Grattis alla mammor och blivande sådana <3 

En till här som känner så! Kräks Men snart så, inte långt kvar nu.

Tack o grattis själv Glad
  • emtfb
    Malin921 skrev 2015-06-02 21:08:01 följande:

Nu har här hänt grejer. I tisdags kom slemproppen i omgångar och jag fick kraftigare sammandragningar. Natten blev lugn och på onsdag morgon började oregelbundna värkar. Under förmiddagen blev värkarna kraftigare och mer regelbundna. 12.37 kom äntligen vår lille son.

Grattis! Skrattande{#emotions_dlg.flower}
  • emtfb
    billies skrev 2015-06-03 13:24:59 följande:

Grattis till grabben Malin921! Tyst

Här har det med hänt grejer. Värkarna igår morse höll på allt mellan 8 minuter till att dö helt å sen var de 14 min mellan och ja.. hann sova en hel del iaf! Sen vid 13 tiden blev jag allmänt förvirrad och då började de komma lite starkare värkar och ut mot ryggen och då bestämde jag mig för att det var dags att ringa hem sambon

Åkte in till förlossningen vid 15, hade då 5-6 min mellan värkarna och va öppen 4-5 cm. Hoppade i badet i en 40 minuter kanske för sen tyckte jag värkarna kändes annorlunda å ville helst inte föda i badet haha. 17,05 kom han som en raket med vattnet, ingen var beredd riktigt och min ordinarie barnmorska (den andra var ny och en undersköterska) var inte ens i rummet när han var halvvägs ute. Behövde typ trycka en gång. Inga stygn - FYFAN vilken lättnad! Fasat som tusan för att kissa efteråt.. men hela förlossningen var en dans på rosor. Även att kissa haha.

HUR som helst, det var nån som missförstod mig senast, första grabben kom alltså 5 dar före bf (en tisdag, 17.02)  & lillebror 5 dar före bf (en tisdag, 17,05 ). 3890 g tung & 52 cm lång! Tidig hemgång, så nu är vi bara hemma och myser..

Stort grattis till pojken! Skrattande Och verkligen, vilken snabb o härlig förlossning det lät som. Skrattande 

Och vad kul att dom nästan kom på samma tid också :D

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-06-03 21:42:20 följande:

Är hungrig oftare nu, tror kroppen laddar! Har idag äntligen inhandlat amningsinlägg, bindor, babynapp o lite annat smått o gott som kan behövas snart.

Efter att ha haft min lediga dag är sinnet lite lättare o jag kan vara lite lugnare o mer tillåtande till situationen.

Inser att det kaos som råder i hemmet får vara, tror även liten klarar av det. Jobbet kommer jag lämna ofärdigt men det får lösas av de som är kvar, ingen dör jag jobbar ju inte på akuten.

Passar på att säga detta nu så kanske någon påminner mig när jag "oggar" över det nästa gång (efter en stressig dag på jobbet o en sömnlös natt)...

Jag är också mycket hungrigare, kan äta 2 portioner havregrynsgröt på morgonen o INTE bli mätt. Hur sjukt är inte det Tungan ute

Skönt att du låter kaoset vara, tror inte heller det är något som bebisen bryr sig om Flört
  • emtfb

Slempropp, hur ser en sån ut? Tungan ute Både igår o idag har jag haft enorma flytningar, måste byta trosskydd efter nån timme bara. 

Även haft jätte lös diarré igår o nu på morgonen. Hoppas något är på gång..
    Såhär länge har jag aldrig varit gravid förut. Flört Fick dottern v.38+4.
    Och nu är jag i v. 38+6, två heeeela dagar längre haha. Tur tiden går fortare andra gången man är gravid Glad

• emtfb
    Staffelove skrev 2015-06-04 10:42:23 följande:

Emtfb / slemproppen är som gelé gult och grönt slem kan vara blodigt och komma som en klump min har ju gått i omgångar och då har det varit gult och slemmigt och klumpigt lite olika varianter:)

Okej inget blod, utan det har bara varit gul/grönt, mest som gelé. Tungan ute Då är det säkert den då, inte för att det behöver betyda att något är på g, känns som det är många som har den går i omgångar -luring där Flört
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015