• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Karro80 skrev 2015-03-10 21:17:51 följande:

Jag hade SF 24 cm i vecka 24!

Så svårt det är med vagn! Just nu velar vi mellan Emmaljunga och Bugaboo. Bugaboo är ju smidig i och med att den går att göra smalare och den har högre maxvikt, men den är dyrare och när sonen provsatt grannens var selen tajt på honom redan nu... Hade typ bestämt oss för den men nu måste vi iväg och titta på Emmaljungan igen.

Ja dom är ju små, både selen o sittdelen. Dock sitter våran 21 månaders bra, men hon är rätt liten o nätt.

Om ni bestämmer er för en bugaboo, så kolla o beställ från holland. Skiljer några tusenlappar, från att köpa i Sverige. 
    Här finns lite information om du vill läsa :)

ombarnvagnar.com/2013/12/om-att-importera-barnvagn/

Jag har precis beställt ett exkit, och lite andra roliga accessoarer till vår donkey. Leverans tiden är 4-6 veckor dock. Men så är det väl i butik i Sverige också oftast. Kanske längre ändå? 

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-03-11 06:42:48 följande:

emtfb: Vad skönt att höra att man inte är ensam om högre sfmått
    Jag är rätt sliten nu, vi har flyttat i helgen o nya lägenheten är full med ouppackade lådor . Hoppas vi får i ordning på de i helgen, oredan tar så mycket energi.

Nej men det hade jag förra graviditeten också ;)

Usch jobbigt med flytt, roligt men drygt med alla kartonger som ska packas upp. Flyttar ni till större eller? :)

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-03-11 14:51:44 följande:

Jobbigt för er flera med illamående!!

Jag har nu ätit upp min antibiotikakur o än så länge har jag inte fått någon ny infektion. Vi får se om jag klarar mig undan dotterns nya baciller hon dragit på sig.

Alla värden som jag tagit hos BM visar att jag mår bra nu o tom järntabletterna har hjälpt o fått upp blodvärdet.

Så nu har vi haft några intensiva o långa dagar då vi jobbat i huset. Tyvärr blir inte inflytt än på kanske två veckor men det närmar sig med Vad jag längtar hem!!

Jag ligger oxå precis över medelstrecket på SF-måttet.

Håller tummarna på och hoppas att du klarar dig! 

Skönt att tabletterna funkar, vad ligger ditt värde på? 

Åh så roligt med inflytt, även om det är 2 veckor tills dess, men den som väntar på något gott.... :D Har ni gjort klart köket o så? Eller ska ni göra det när ni flyttat in? Minne som en guldfisks ;)

Kelsson1 skrev 2015-03-12 07:10:03 följande:

emtfb: Yes större så det är skönt men hade klarat mig bra utan allt kaos.

Jamtlandstaus: Skönt att du hållit dig frisk nu. Två veckor går ändå fort önskar att vi hade lägenheten i ordning så snart
    Så skönt att höra att man inte är ensam om högre SF-mått.

Förstår det, men skönt med större :)

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-03-12 14:36:14 följande:

Kök, badrum o tvättstuga måste vi ha klart innan inflytt. Köket har vi kvar slutmonteringen av bänkskivor, utsågning av häll o diskho, montering av alla lådor med inredning samt inkoppling o besiktning av vitvaror.

I övrigt flyttar vi in i ett hus där vi måste göra alla innertak, väggar o golv så det är mest en byggarbetsplats. Men då vi inte har någon släkt eller barnvakt närmare än 30 mil så behöver vi bo där så att vi stundtals kan jobba två samtidigt.

Börjar oroa mig smått för att en nyfödd snart kommer o kan behöva bo i röran... För att inte tala om en treåring som kommer behöva passas för alla farliga ställen o verktyg...

Tajming var något vi struntade i denna renovering... :-/

Okej det är ju endel kvar, men sånna saker brukar ju oftast gå rätt fort. :) Ja fy, inte det mest optimala att ha en treåring som är intresserad utav allt o ska riva runt, men tror ni fixar det där galant ändå, är ju några månader kvar till bf, så lite borde ni hinna innan dess :)

Mitt blodvärde låg på 147 på inskrivningen o 120 sist, så jag äter niferex varannan dag nu.. Får se om 2 veckor om det höjts något :)
    Skönt att tabletterna ger effekt :)

Förra graviditeten så låg jag på 95 som lägst! Då var man rätt orkeslös o seg.

• emtfb
    Gasellen87 skrev 2015-03-18 13:47:58 följande:

Väldigt längesedan jag tittade in här! Hur mår ni allihopa? De börjar verkligen närma sig nu, vi hade 3 månader till bf i måndags. Idag är första dagen som jag tvingat mig själv att gå hem från jobbet, illamående och magkatarr :/ så blev en halv dag, hemma och vila nu för att sedan hämta dottern.

Någon som köpt syskonvagn av er som ska göra det? Vad blev bestämma mig nämligen...

Usch fy med magkatarr, har du haft det innan i graviditeten också? 
    Jag har precis blivit av med min magkatarr som jag haft sen v. 10 typ. Har käkat omeprazol hela tiden typ.. :/

Ja tänk, 3 månader kvar bara!! :D Tiden går sjukt fort.

Vi har redan en donkey, så jag har precis beställt saker till den så det blir en syskonvagn :) Vad funderar du på för vagn då? :)

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-03-16 09:30:29 följande:

Ja är det så allvarligt som bm gissar så måste jag ju ligga ner så då måste dom sjukskriva mig så gubben kan va hemma..

Hur är det med dina sd nu? Har du blivit sjukskriven??
    Jamtlandstaus skrev 2015-03-14 23:32:38 följande:

Emftb; du hade riktigt bra blodvärde innan, de bådar ju gott! Är du blodgivare annars?

Jag försöker äta lite extra av järnrika livsmedel för att hjälpa kroppen; blodpudding (dricker ngt C-vitaminrikt till), spenat, röda linser, cashewnötter, gröna grönsaker...

Ja jag hade ju det. ;) Nej har faktiskt aldrig givit blod, funderar dock på det. Så borde slå slag i saken. Är ju faktiskt väldigt viktigt! 

Vad bra att du försöker äta lite extra järnrikt, själv så tänker jag inte alls på det. Äter dock ganska mycket broccoli :)

• emtfb

Hallå brudar, kan vi inte sparka liv i tråden lite nu? Skrattande

Som det kontrollfreak jag är, så har jag ju inte kunna låta bli att tänka på vad jag ska packa i min bb-väska. 
    Hur tänker ni packa? Vad känns viktigast? Ni som är omföderskor, saknade ni något från förra gången?

Jag kommer ta med mig fler par strumpor & mitt babynest, de va de jag saknade. ;) Vi var iofs kvar 6 dagar, så då går det ju åt endel kläder. Hoppas på att få åka hem tidigare denna gång :)

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-03-20 17:19:15 följande:

Gulligt babynest!! smile1.gif

Jag har aldrig förstått vitsen med att ha en väska stå packad i flera veckor, jag slänger ner det jag behöver när det är dags. Lätt oxå för sambon att åka hem o hämta det man glömt ta med. ...men så bor jag bara 6min från sjukhuset oxå smile2.gif

Själv hoppas jag nog att vi inte behöver vara kvar på BB i onödan. Sover inge bra i sjukhussängar o sjukhusmaten lämnar mycket att önska! Men situationen kan ju vara annorlunda detta barn...vem vet.

Tack :)

Haha oj jag är helt tvärtom :p

Jo de är väl lite lättare för er att åka hem, vi har dock bara 30-40min, inte heller superlångt att åka hem o hämta saker. Men jag gillar att planera o packa ;)

Hur går det med huset? :)
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015