• Frallanz

Vi med BF Juni 2015

Gasellen87 skrev 2015-05-15 12:57:43 följande:
    Jag har haft samma problem till och rån hela graviditeten. För mig är det magkatarr som spökar, kan göra riktigt ont emellanåt. Spec nu också när bebis ligger högt upp. Järntabletterna gör ju inte saken bättre. Hoppas det har släppt. Annars kan man testa sån där novaucol som ngn skrev, fick d rekommenderat från bm.

Vad har ni för Järnvärde? Sf-mått och hjärtslag på bebisen? Lite kul att veta :)

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
    Ska införskaffa mig Omeprazol igen, åt det innan graviditeten till o från i två år.

Så det är väl dags för det eller Det som ni rekommenderar :)

Det är lite lugnare idag, men det känns till o från. Vågar inte äta heller, rädd att det ska göra fasligt ont igen :/ får kanske köpa hem filmjölk eller liknande som är snällt mot magen.

Minns inte mina mått osv, men följer kurvan precis osv. Ska till bm på tisdag och kmr jag ihåg mått osv då så talar jag om :)

Vad har du själv?
  • Frallanz

Kelsson1: åh! Vad fiffigt :) det ska jag prova imorgon, helt klart! Jag som älskar havregrynsgröt dessutom ;) fick i mig kokt ris och broccoli förut ikväll, med lite buljong. Inte direkt hungrig heller :p

Jamtlandstaus: Skall försöka köpa imorgon om jag tar mig ut, annars får min stackars sambo springa åt mig :) ja, plågsamt är det. Just den här svidande krampen jag hade gav mig dödslängtan. Jag tänkte "må värkarna bara vara som stark mensvärk" fär gör dem ont på ett svidande sätt så är det game over, haha'

Tack för era svar och för att ni tipsar och hjälper :)

• Frallanz

Kelsson1: Tack för tipsen! Det var sååå gott och kändes skönt att få prova tipset ang "vällingen" tom sambon tryckte i sig, haha :) supergott och magen har varit bra idag.

Jag tror det är bebis som trycker på uppåt, ch att det därför krampat kanske, det är iaf bra nu :) *pepparpeppar*

Billies: Har också haft utslag på händer och fötter. Köpte Helosanaalva och smörjde med, kändes väl skönt att få smörja men skulle tipsa om att använda en fetare salva. Jag kliade mig så jag började blöda ibland :/ det kom i v25 tror jag, höll i sig fram till v 30 och varit borta sen dess tack o lov.

Fötterna var hemska, kliade såfort jag skulle lägga mig och det kändes som att dem blev varmare o varmare ju mer jag kliade och det nästan sved ett tag. Hemskt! Hoppas du slipper klådan snart!

• Frallanz

Billies: men usch, det lät inge vidare :/ hoppas du får vara bra i magen ett tag nu.

Inte kul när det gör ont, räcker att vi ska genomlida förlossningen tycker jag, haha.

Kelsson1: ja det var gott :D blev en omgång till imorse med lite kanel i. Supergott!

Idag har jag molvärk i hela ryggen och i magen. Förvärkar förmodligen, så blir att vila idag. Men det ska jag göra öndå för febern ärtillbaka :( men bara att bota ihop!

Hur går det för dig?

• Frallanz
    Karro80 skrev 2015-05-18 07:07:58 följande:

22:50 gick vattnet riktigt ordentligt med ett splash! Fick ringa efter mormor och så åkte vi in igen. Allt såg bra ut med bebisen. Lite ganska regelbundna sammandragningar, men inga som gjorde ont. De tog blodproverna och odling för att ha koll på ev infektioner. Så fick vi åka hem efter 2. Det rinner och rinner så även förlossningens största binda/blöja har läckt. Sov väl ok i ett par timmar och sedan har det varit svårt att somna ordentligt. Lite lätta sd då och då fortfarande. Fick tid för återbesök på tisdag. Om allt ser bra ut då så väntar de med helst med igångsättning till v.37, alltså på lördag. Känns lite segt att vänta så länge. Särskilt om det fortsätter rinna så här för då vågar jag inte gå någonstans med tanke på läckage... Hoppas det startar av sig själv innan dess !

Så nu har vi en bebis här snart! Svårt att fatta!

Men oj, vad spännande!!!

Snart är det bebis där, ja :) guud så mysigt!

Stora lyckoönskningar och kramar!

Uppdatera gärna om hur allt går och har gått :)
  • Frallanz

Lycka till Karro80! Hoppas du får tid ganska snart så du slipper vänta sålänge.

Här har jag hamnat i en konstig grop, är jättekänslig ochgråter lätt för ingenting, och förlossningen gör mig nervös och rädd trots att jag innerst inne är helt lugn med att det snart är dags. Fram till igår morse var allt lugnt, nu känner jag mig mest som en vandrande bomb som blir känslig bara av att se disk, och på det täner jag på förlossning heeeela tiden och det stör mig! Kanske därför jag är käbslig, för att hjärnan ställt in sig på nervositet o rädsla?

• Frallanz

Själv ska jag ha med mig blåbärssoppa och nyponsoppa :) simpelt och sååå gott! Sugen på det hela tiden, men låtit bli att köpa hem så mycket för då kanake man ite vill ta det under förlossningen, haha. Jag tänker att jag ite annars brukar vilja äta när jah har ont, så då funkar det där prima :)

Sen plockar vi med lite mer tuggbart för min stora kärleksskull sp han har nåt stt tugga på under tiden :)

• Frallanz

Min lilla piggelin hickar flera gånger om dagen där inne, sött men måste vara lite jobbigt för pyret. Vet ju själv hur irriterande det kan vara med en hicka :D haha!

Jag ska köpa ett par pyjamasbyxor att ha med mig till bb, då alla mina byxor är för obekväma i midjan tycker jag. Efter det tror jag väskan är redo att packas klart :) förlossningsbrevet har jag skrivit klart, eller ettformulär som jag fyllt i ang mina tankar o önskningar vid förlossningen. Så det ska med också såklart :)

Nu är det inte långt kvar!

• Frallanz
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-20 14:44:12 följande:
    Har du något Cubus nära dig? Isf kan jag tipsa om ett par mjukisbyxor de har där för endast 149kr smile1.gif finns i många färger. Själv använder jag mina OFTA även nu o tror o hoppas att de blir perfekta direkt efter förlossningen oxå. smile1.gif
    Nej har inget i närheten tyvärr :( dem har möjligtvis inte en webshop kanske?

KappAhl brukar ha sköna pyjamasbyxor, de sålde jättefina o mjuka runt jul, önskar jag hade köpt då det fanns så fina och i alla möjliga mönster o färger men lätt att vara efterklok ;)
  • Frallanz
    billies skrev 2015-05-20 21:35:24 följande:
    Haha jaaa men som min BM sa annars med att hade jag inte tagit de alls kanske jag hade legat på 95.. Å 105 va gränsen för inte så längesen så är kanske därför hon inte tycker det gör så mycket. Jag äter en om dagen, var slarvig i mitten av graviditeten just för att magen verkligen inte samarbetade men nu har jag inga som helst problem. Men tack för tipset, ska komma ihåg det om de blir en tredje graviditet smile2.gif va ju därför jag inte tog de som jag skulle tidigare.. Magnesium ska hjälpa bra mot kramp i vaderna med om jag inte minns fel?? Denna gången är jag dock van vid att man får kramp om man sträcker på sig på morgonen så det har jag varit duktig med att inte göra smile2.gif annars hade jag tagit det redan tidigare!

Ja försökt tänka på det, att svälja med lite juice å undvika mjölken smile2.gif tar du en gång om dagen? smile1.gif

Och ni andra? Hur mycket järn knaprar ni?? smile1.gif
    Knaprar Duroferon 1 ggn om dagen, tar en varje kväll :) när jag började med dem tänkte jag att det kmr ju aldrig gå, jag som redan har trög mage just då i graviditeten (började i v29, är i 37 idag) men dem gör min mage tvärtom, aldig kunnat göra nr 2 så lätt som efter att jag började med dessa ;) haha.

Perfekt, förstoppning är inte speciellt kul :p
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015