• Frallanz

Vi med BF Juni 2015

vincere skrev 2015-05-21 07:04:37 följande:

Jag åt niferex pga lite lägre järnvärde, 112 tror jag det låg på. Men jag fick sånt illamående av dem så struntade i dessa... Kan ju vara där tröttheten sitter. Ska prova de igen. 

Är det någon av er som haft ont i magen? Alltså, inte värk eller molande utan ren smärta/ömhet? 

Haft så nån gång tidigare men inatt var det hemskt, gjorde så ont, fick nästan lite panik. Som en kniv i magen typ. Tänker att hon kanske låg konstigt i magen och att det blev ömt helt enkelt...?? Nu är det bra igen, blir oftast på natten. 

Jag hade smärta häromnatten som skar, kändes som att jag revs sönder inifrån. Trodde det var magknip först men det blev värre under natten. Höll inte i sig hela tiden, utan smärtan kom i omgångar.

Jag trodde då det var magkatarren igen, men det visade sig att det kan bli så med tryck på magsäcken från bebis osv.

Kanske nåt liknande du har? :) hör med BM! Inte kul att gå runt o ha ont.
  • Frallanz
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-23 13:53:19 följande:

Idag är 90% gjort smile1.gif

Det var på tiden att inhandla lite kläder för 1:a tiden så dottern o jag tog en kort tur på stan. Inte går det fort smile2.gifphpmVvXNH27859.jpg

Visst är det mysigt, inte alls långt kvar :) här är det v37 (36+3) idag. Närmar sig med stormsteg och jag har aldrig varit så nervös som jag är just nu, haha. Snart är förlossningen igång och det känns helt galet, ska JAG göra det liksom! :D
  • Frallanz
    Kelsson1 skrev 2015-05-23 17:34:38 följande:

Min kondition är i botten orken börjar också att tryta. Tror att jag kommer att fråga efter igångsättning i slutet på nästa vecka hur HF än utvecklar sig. Tänker att man måste ha krafter kvar för förlossning och bebis sen efteråt också.
    Idag tog krafterna slut när jag duschade, var tvungen att sätta mig på toalocket mitt i o vila mig en stund innan jag kunde duscha klart smile4.gif . Menar det kan inte vara normalt att man inte har ork till en dusch...

Tänkte skriva att det är samma här ang kondition och att orken sviker, energin är inte riktigt där. Men sen läste jag att du får pausa i en dusch, och det låter ju inte speciellt "hälsosamt" eller vad man ska säga, som du säger så vill man ju ha ork kvar till förlossning och du gör rätt i att fråga ang igångsättning pga det tycker jag. Det hela gör bara att du är utmattad och blir orolig dag ut och dag in imed att du oroar dig över att inte ha ork till och efter förlossninger, oro gör ju inte direkt att man får mer energi :/

Prata med förlossningen, håller tummarna för dig!!
  • Frallanz
    Kelsson1 skrev 2015-05-24 08:27:05 följande:

Frallanz & Staffelove: Tack smile1.gif
    Även om jag inte önskar utmattning till någon annan hjälper det lite att höra att man inte är helt ensam om att inte orka. Hoppas bara att krafterna fort återvänder efter förlossningen. Kommer att prata med BM om allt det här på onsdag när jag har nästa tid.

Ja, prata med din bm, dem om någon kan hjälpa och vet vad dem gör :) man får ju krafter som man inte trodde fanns under förlossningen har jag hört, aldrig gått igenom en förlossning själv innan så jag hoppas väl att det stämmer ;) adrenalinet får vara vår hjälp om orken sviker, haha :)

Skämt o sido, det går nog bra ska du se! Snart har vi våra bebbar :) längtar jättemycket nu efter bebis, men mindre o mindre efter förlossningen, sååå nervös. Men hellre nervös än rädd, så jag hoppas rädslan håller sig borta fram tills det är dags iallafall.
  • Frallanz
    Gasellen87 skrev 2015-05-24 13:33:47 följande:

Hur tänker ni kring kläder till bebis? Vad ska man satsa på för något? har en dotter född i april ju, så då var de långärmat och tunnare overaller.. Men hur tänker ni? Vad tar ni med i bb-väskan till bebis?

Har svårt att fatta att det bara är lite drygt 3 veckor till bf!! <3

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
    Jag har med 3 bodys, varav två är långärmade och en kortärmad. 2 tunna mössor, och 2 par byxor, samt 1 par strumpor och en filt :)
  • Frallanz
    Kelsson1 skrev 2015-05-25 21:31:09 följande:

Vincere: Jag är bara så löjlig att jag hade gärna gett henne klänningen på en gång smile2.gif , har svårt för att vänta. Klart att storasyskonet är värt att firas tänkte bara att kan det bli för mycket för en stackars 3,5 åring med både present o bebis smile1.gif

Jag väntar ju mitt första just nu, men har en väninna som fick sin andra för 6 månader sedan, och dem gjorde så att dem köpte en liten present till storebror som de sa var från lillasyster :) jättegulligt tyckte jag, och storebrodern blev så glad av lycka av att hans lillasyster nu hade kommit och hade med sig en present till honom dessutom ;) han fyllde 3 månaden innan hon föddes, ifall ni undrar ålder.
  • Frallanz
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-26 06:09:13 följande:

Det märks att det närmar sig för alla oss nu smile1.gif Själv har jag haft en usel natt med mycket sammandragningar/förvärkar. Tog nog ut mig lite igår... Efter att ha jobbat länge igår var det hem o laga mat, gå ut med hundarna, hänga tvätt o sedan såpskura golv till 2130. Efter det höll min rygg o bäcken på att gå av... :-S

På det drabbades jag av stor oro för hur vi ska få allt att gå ihop... Maken är ju fortfarande arbetslös o vi har byggt på inte bara huset utan även alla våra lån... Så det blev en orolig natt efter att ha somnat sent! smile4.gif

Förstår att du oroar dig osv, det ligger väl i ens natur att göra det ibland :) men försök att göra som jag, ta en dag i taget. Det har jag lärt mig att göra under graviditeten, på så sätt har jag fått ordning på min oro o stress, såklart man oroar sig ändå över saker till o från men det hjälper faktiskt att tänka "en dag i taget", o då är jag en av dem som gärna vet hur allt ska se ut framöver o har koll ;) haha
  • Frallanz

Kul att ni gillade iden ang att ha en present "från bebisen" :) tycker själv det var väldigt fint gjort av mamman. Så i framtiden när och om det är dags för syskon så blir det samma ide här :)

Här går jag imorgon in i v38, inga som helst tecken på att piggelinen ska komma ut snart. Sover bra som vanligt, inga sammandragningar lr förvärkar som märks av speciellt. Har mensvärk ibland, men det är sällan så här känns de lite som att hoppet om att få bebis i v38-39 är ganska så tappat just nu... Men men, vad kan man göra åt det :) bara att fortsätta dona, plocka, städa o vänta medan man har energin och orken kvar.

• Frallanz
    Famnen skrev 2015-05-27 08:23:18 följande:

Hej igen på er! 

Dålig på att uppdatera.Flört

Jag läser era kommentarer iaf och tycker att man ska ge syskonet en present när nya familjemedlemmen kommer hem.Glad 

Har två frågor till er. Är det någon annan som går och tänker och är orolig att barnet inte ska leva enda fram till BF? Jag har fått så himla dåliga tankar sista veckan så, så fort inte bebis rör sig så tror jag att det är något fel. Jag har varit väldigt lugn hela graviditeten fram tills för en vecka sen.
    Sedan har rackar´n i magen vänt på sig och ligger för tillfället med fötterna ned. Jag hoppas att den vänder på sig denna vecka så jag slipper vändningsförsök. Någon som har varit med om det, vändningsförsök alltså?Glad

Hejsan!

Jo, här är en till som tänker likadant.. Men tänker inte hela tiden, men såfort han inte rör sig så blir jag lite nervös, men han brukar röra sig när jag knuffat på honom, antar han sover djupt ibland bara ;)

Men detta beror på att det finns en annan tråd här om vi som ska ha i juni, och en av tjejerna där som är lika gången som mig miste sin som i magen förra veckan, så man blir ju rädd såklart :/
  • Frallanz
    vincere skrev 2015-05-27 19:02:27 följande:

Här finns också såklart en oro, men försöker att inte tänka på det. Så länge man känner av bebis i magen och oron inte är alltför stor ska ju allt vara bra. Igårnatt var det jättelugnt i magen. Vilket det inge varit sista dagarna så blev nojig över av att något hänt, men på morgonen var det utsträckning av benen så då kändes det lugnt igen.

Jag har varit stenhård ich haft ganska jobbigt med nr 2 hela gravidogheten i princip. Idag har jag sprungit flera gånger o det blir bara lösare. Ursäkta infon... Hahah. Är det någon mer sol är risig i kistan?? På g måntro? Hade varit lite opassande dock då barnvakten har dragit iväg två dagar... :P

Jag var risig imorse, och hård igårkväll... Annars brukar jag vara lite mer normal i magen, fast lite lösare sen jag började med järntabletterna i v30.

Haft sammandragningar hela eftermiddagen, både fram i magen o avslutningsvis bak i ruggen, aldig haft så innan men får se om sammandragningarna kmr i takt med någon värk snart..

Känns inte som att nåt är pågång här iaf, men hoppas kan man ju. Nervös som fasen inför förlossningen nu!
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015