• ChiliFrö

Vi med BF Juni 2015

Å nej va jobbigt :(

Egentligen har jag en ullareds regel att aldrig åka senare än 14oktober för de är då de är hysteri där nere :/

Januari-april har man nästan hela stället för sig själv! :D

Jag jobbar inom tung industri på ett väldigt litet familfamilje företag!

Ja jag brukar göra ullared ca 3-4 ggr per år :)

Nja jag har 45 mil enkel väg ;)

Vart har alla tagit vägen i tråden? :O

• ChiliFrö

Välkomna ni nya :D

Vincere: berätta nu så dom kan stänga av dig igen så slipper du ta föräldradagar? Kanske utnyttjande men systemet fungerar så.

kan du inte jobba där sen ändå spelar ingen roll. Ring eller åk och prata med dom.

Jag ska prata med jobbet imorgon :/ det känns läskigt.. bara v9 men man kan inte vänta i en sånhär situation. .

Va jobbar ni med allihop?

• ChiliFrö

Välkommen bellis!!

Usch här har jag tyckt att det blivit bättre men är sjukt trött och kroppen typ orkeslös.. sov 12 timmar härom natten och var lika trött hela dagen ändå.

Får sjukaste mjölksyran i benen av att gå i trappor :P Jobbigt när det är massor med trappor på jobbet :(
    Märker att jag blir sämre och mår mer illa under mina arbetsveckor.. :(

Diskuterade med personalchefen idag om hur vi går tillväga nu och hon tog upp avstängningen direkt så får se hur länge till det blir. Visst är det skönt att gå hemma men det är kul att jobba också.

Jag har märkt av glömskan sjukt mycket också :P kommer inte ihåg vem som skrivit vad i tråden så får nog börja citera alla när jag svarar :D

• ChiliFrö

Halloj igen Brudar!!

Hjälp va länge jag varit borta känner jag!!

Välkomna alla nya!!

Här ha illamåendet släppt men har övergått till oförmåga att äta varm mat så här är en stående diet på mackor med jordgubbsmarmelad(BLÄÄ skulle aldrig äta de annarsFoten i munnen) Granny Smith äpplen och sallad.. Det är vd som går ner.. men det är några veckor sen blir det som vanligt.. var exakt som med tösen!

Har varit i diskussion med jobbet om hur dom vill lägga upp det och eftersom inte finns någonstans dom kan flytta mig i detta lilla familjeföretag jag jobbar på så kommer jag med största sannolikhet att bli avstängd från och med 16 dec.. Dock var det diskussioner i fredags om att jag tills dess ska sitta och skriva om alla arbetsinstruktioner och säkerhetsföreskrifter tills dess. så vi får se. Så tråkigt att lämna jobbet, känns som tiden går fortare och så men jag kommer ju ha tid att fixa litens rum iallafall och det är ju en helt underbr sysselsättning Hjärta

Jag går in u vecka 12 imorgon och har varit hos BM en gång men då var labbet stängt så ska dit på onsdag igen och ta prover och så ska min sambo med och vi hoppas på att få hör lite hjärtljud Hjärta

• ChiliFrö

Välkommen  Kelsson!

Mitt illamående blev bättre av att jag åt frukt, typ hel tiden.. Honugsmelon och gröna hårda äpple (granny smith) Var effektivast :P

lltannat var typ att glömma :(

• ChiliFrö

Hur många har bebisen fortfarande som en hemlis och hur många hr berättat?

Vi ska försöka håll oss hemliga till julafton, då ska barnens farmor och mormor få var sin fotobok och ska då få lista ut och sprida hemlisen :)

Om det går att dölja så länge :P Är skeptisk då magen redan putar ;)

• ChiliFrö

Här har en monster förkylning avlöst illamåendet. . :P

Skulle tro att detta är en tid i ggraviditeten som inte särskilt mycket händer vi känner inte varandra så väl och det är även nu många hoppar ur gruppen. Det kan vara därför det är dålig aktivitet..

Men släng in en fråga Karro80 så kanske folk aktiverar sig med att svara på den. :)

Väntar ju mitt andra så har mycket med ettan om dagarna och heltids jobb på skiftschema så därför är jag lite upptagen. men kikar in varje dag nöstan men som du säger lite skrivet oftast men alla måste hjälpa till för att få en aktiv tråd ;)

• ChiliFrö

Hej Loe!

kul med fler som väntar nr 2! Har en liten tjej här som röjer järnet mest hela dagarna :P

mitt illamående är som gott är över. hade inte så fruktansvärt jobbigt som du har :( stackare

men nu har jag fått förkylningen från hell istället. ..

Den där appen alltså :P kul att läsa oftast men en sån är så nedslående :$

Hur förbereder ni syskon på bebisen? Vi försöker prata om bebisen ofta, klappar magen och busar lite genom att blåsa på magen. Dick vet ingen mer än enstaka jobbar kompisar så lite diskreta är vi ändå!

Någon som börjat få mage?

min är en liten bulle om jag står avslappnad men kan fortfarande spänna min magmuskler och få den platt ;) men snart är de kört ;)

• ChiliFrö

Kul med så många som dka ha syskon!

Tror inte min dotter heller förstår men de känns kul att prata med henne och naturligt på något sätt. Hon är ju också delaktig i allra högsta grad :D

Usch då Kelsson! Inte kul att gå ner i vikt när man är gravid!! :/ Hoppas verkligen att dom nya medicinerna funkar! *hållertummarna*

Haha Karro kul med brösten! mina ser ut som silikon redan har gått upp 1,5 storlekar på kupor :P Är rädd att dom ska avslöja mig :D Men de gar inte vart någon kommentar än ;)

Långt kvar men är det någon som börjat planera för förlossningen? Tänker mest på syskonen men även för er förstföderskor!

Jag har redan diskuterat med min lillasyster och hon kommer hem till oss eller så lämnar vi dottern på vägen.

Vi får åka in direkt vid minsta känning pga av mycket snabb förlossning av dottern så hon kommer inte åka med när jag har värkar så jag skriker :P

Min man kommer även att få en snabb lektion i förlossning så han ska kunna akut förlösa :P

Hur ser de ut för er?

• ChiliFrö

Kul med så många som dka ha syskon!

Tror inte min dotter heller förstår men de känns kul att prata med henne och naturligt på något sätt. Hon är ju också delaktig i allra högsta grad :D

Usch då Kelsson! Inte kul att gå ner i vikt när man är gravid!! :/ Hoppas verkligen att dom nya medicinerna funkar! *hållertummarna*

Haha Karro kul med brösten! mina ser ut som silikon redan har gått upp 1,5 storlekar på kupor :P Är rädd att dom ska avslöja mig :D Men de gar inte vart någon kommentar än ;)

Långt kvar men är det någon som börjat planera för förlossningen? Tänker mest på syskonen men även för er förstföderskor!

Jag har redan diskuterat med min lillasyster och hon kommer hem till oss eller så lämnar vi dottern på vägen.

Vi får åka in direkt vid minsta känning pga av mycket snabb förlossning av dottern så hon kommer inte åka med när jag har värkar så jag skriker :P

Min man kommer även att få en snabb lektion i förlossning så han ska kunna akut förlösa :P

Hur ser de ut för er?

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015