• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

Jamtlandstaus skrev 2015-05-27 19:08:27 följande:
    Jobbigt för dig, snart ser du ljuset i tunneln! <3

Skönt att även dina värden blivit bra! Fast 111 i blodvärde förstår jag att du känner dig trött på!! Själv har jag fått upp mitt till 120 o det gör stor skillnad!
    Men 111 är bra för en gravid så tröttheten beror inte på det. BM ringde till spec mvc och frågade om de hade några idéer och under samtalet sa hon att järnvärdet var bra på mig.

Famnen: Visst hjälper det lite att höra att andra har samma oro, då blir ens egna tankar inte så stora längre
  • Kelsson1

Vincere: så spännande, bebis kan ju börja komma snart för dig .
    Jag överpackar alltid så även nu, har en kabinväska full med saker. Har lite ombyte till mig själv (ifall jag får komma till BB-hotellet så måste jag ha egna kläder med mig) och några ombyten till bebis förutom bröstpump (som tar mycket plats) och aminingskupor o så.

• Kelsson1
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-28 13:05:40 följande:
    Fast det måste väl ändå vara individbundet, tror inte att 111 är bra även om man är gravid... Glad
    Du är ju så långt gången nu så man kan ju tycka att du kunde få en igångsättning om du vill det...fast vad vet jag, jag är ju inte utbildad i området.
    Hur som helst Heja dig!!Flört
    För gravida räknas det som normalt om du har Hb mellan 110-140, när man inte är gravid är det normala för kvinnor 121-151. Så lägre värden när man är gravid
    Jag har fått en läkartid till nästa torsdag får se vad som sägs då...
  • Kelsson1

Jamtlandstaus: Självklart är det individuellt och mår du bättre vid 120 är det definitivt där du ska ligga :--)

• Kelsson1

Vincere: Som sagt tar bröstpumpslådan en hel del plats, sedan om jag får komma till BB-hotellet så måste jag ha egna kläder med mig (de tillhandahåller inga kläder) o då har jag packat ner bindor o blöjor också o då räcker det inte med någon mindre väska...

• Kelsson1

Vincere: Vi har nära till sjukhuset så ingen fara om jag glömmer något då får maken bara åka o hämta . Förra gången använde jag knappt något från väskan för låg ju inne på avdelningen o använde deras "sexiga" kläder

emtfb: jag packar alltid för mycket
    Illamåendet är något bättre men då har jag fått svårt för att andas istället . Får nästan panik om jag måste stå upp längre än en minut. Gå sakta framåt fungerar bättre men att stå still o vänta är en pina. Orkar fortfarande inte duscha i ett sträck, fick dela upp det o ta kroppen igår kväll o tvätta håret idag. Måste bara få en hinnsvepning av BM nästa vecka o prata med läkaren om igångsättning på torsdag, orkar inte mer av det här...

• Kelsson1

Vincere: Det är det verkligen, annars nojjar jag gärna över allting men eftersom vi har så nära hem så kan jag ta det lite lugnt på den punkten .
    Jag tycker också det men de inom vården håller inte riktigt med, de vill bara att kroppen ska sätta igång av sig själv...

emtfb: Ja andningen är definitivt ett problem. Tycker synd om dig om du gått med det problemet länge. Jag har haft det den senaste veckan o tycker att det räcker.
    Fattar inte vad de bråkar om egentligen med igångsättning, bebis är ju som klar det är inte som jag ber om igångsättning i vecka 35 precis...

• Kelsson1

Jamtlandstaus: inga liknande erfarenheter, låter jobbigt hoppas det försvinner senast med förlossningen (gärna innan).

Whizzer: Tyvärr inga känningar men jag har rätt många veckor kvar men skulle gärna få ut krabaten rätt snart. Har du själv märkt av något?

• Kelsson1

billies: Jag hade ju något slemmigt som kom ut för ett par veckor sedan men inget, absolut inget annat har hänt

• Kelsson1

billies: Minns att med dottern var jag tvungen att gå hem tidigare från jobb för att jag var så fruktansvärt irriterad och orkade inte längre . Den här gången har väl irritationen inte kommit på samma sätt, tror att det beror på att jag är sjukskriven o kan ta lugnt på ett annat sätt.

Whizzer: Jag hoppas också på att andra kommer fortare

emtfb: Det är väl alltid bäst med så naturlig förlossning som möjligt men tycker att de bör lyssna på mamman också...

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015