• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

Frallanz: Jag har ju gått igenom det redan en gång o är inte rädd för förlossningen. Men under öppningsfasen bör man ha krafter att vara uppe eller kunna sitta på en boll o studsa eller något för att underlätta. Det är det jag är rädd för att jag inte kommer att ha ork till. Själva krystandet så kom dottern på tredje värken så det är inget som oroar heller. Men som sagt när jag inte orkar stå upp för att duscha så undrar jag hur jag ska orka med ett par timmar öppningsfas...

• Kelsson1

Gasellen: Än så länge har jag bara packat några pyjamas men har tänkt att slänga i någon långärmad body och byxor också (och tunna mössor).

• Kelsson1

Vincere: Så spännande
    Nej det är inte mysigt med Proppen som far men som allt annat med graviditeten bara att stå ut .

Fråga till alla som har fler än en (alla andra får också svara ):
    Hur gjorde ni när ni kom hem, hade ni köpt någon present till det äldre syskonet eller behövdes det inte?
    Jag köpte idag en "Elsa" klänning (ni vet Frozen manin som råder nu ) till dottern som vi tänkte att hon skulle få när vi kommer hem från BB med bebis. Men började fundera på om det behövs eller förtar presenten uppmärksamheten i onödan från det nya syskonet? Vet inte riktigt hur jag ska tänka här. Klänningen är ju inköpt men hon kan ju få den bara för att också

• Kelsson1

Vincere: Jag är bara så löjlig att jag hade gärna gett henne klänningen på en gång , har svårt för att vänta. Klart att storasyskonet är värt att firas tänkte bara att kan det bli för mycket för en stackars 3,5 åring med både present o bebis

• Kelsson1

Frallanz: Bra tips att säga att presenten kommer från bebis.

billies: Visst är det roligt att se lyckan i deras ansikten

Jamtlandstaus: Hur skulle det vara om du lät bli att skura golv nu? Maken var väl arbetslös o har tid med sådant?
    Försök ta hand om dig själv, allt annat ordnar sig tids nog ska du se.

Jag tog väl också ut mig igår, är ju inte på topp men orkar inte ligga hemma exakt hela tiden. Tog mig ut o shoppa igår, tog extremt lång tid men den tiden innehöll låååång fika och lunch men bara att promenera från en affär till en annan tog evigheter även om vi var på ett shoppingcentra. Så väl hemma sov jag sött även om grannen satte igång o borra i väggen

• Kelsson1

Karro80: Kul att höra från dig
    Skönt att allt börjat bra.
    Lilla skruttan som inte vill sova på natten , hoppas du får det vänt snart.
    Bra tips med vattenflaska, ska nog packa ner en

emtfb: Håller tummarna att du slipper HF!

Frallanz: Skönt att någon har energi

Ego: Tror att jag lyckats inhandla det sista till BB-väskan nu, köpte 4-pack filtar att ta med, var mysigt att ha till dottern också och linda henne lite när hon föddes så vill ha egna till bebis. Nu använder dottern en av filtarna till sina dockor, resten har jag sparat undan till henne
    Nu vila!

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Snart är bebis här o läget ändras

billies: Om jag var du skulle jag nästan vilja ha en extrakontroll (UL) redan nu, jag skulle nog inte vänta till nästa vecka...

• Kelsson1

Visst är jag också orolig för att något ska hända bebis innan han är ute, hoppas bara att ingen av oss ska behöva råka ut för det!

Var hos BM och värdena har blivit bättre. Blodtrycket låg nu på 120/75 och ingen protein i urin. HB var också 111 idag så har räckt med leverpastejsmörgås o juice till frukost ett par dagar.
    Däremot är jag fortfarande sjukt trött, som idag låg o sov under förmiddagen o sen dess känns det som jag inte kan vakna. Men ingen igångsättning i sikte för mig . Bebis hade sjunkit ner något SF 35.5 så upp bara 0.5 på en vecka och BM tyckte att han har gått från rörlig till ruckbar så lite framsteg och kanske förhoppning om att han kommer snart.
    BM uttryckte det som att den här graviditeten tär mycket på mig, bebis mår bra bara jag som tar stryk, bara att stå ut...

• Kelsson1

Vincere: Normalt är jag väldigt hård i magen men under mina graviditeter har magen fungerat över förväntan och får göra nr2 minst en gång om dagen.
    Håller tummarna att bebis väntar tills barnvakten är tillbaka

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015