Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Karro80 skrev 2015-05-20 08:08:24 följande:

Nu är hon här vår lilla Tilda! Hon föddes med kejsarsnitt igår em i v.36+3. Hon vägde 3660 g och var 50 cm lång, så ingen liten bebis trots att hon var tidig. Allt gick bra! Jag mår helt ok även om jag inte varit uppe så mkt än och hon mår bra. Så nu ligger det en liten tjej här och snuttar för fullt! Omtumlande, lite overkligt men alldeles underbart!

Grattis till lilltjejen!! Fint namn ni valt!
  • Jamtlandstaus
    Staffelove skrev 2015-05-20 14:17:30 följande:

Vad har ni för SF mått i vecka 35 mitt låg på 31 och sviktade under kurvan blir ju orolig och min Bm va fundersam men hon sa i inget specielt om det mer att det vi borde mäta magen igen om två veckor, jag kan ju tycka lite nonchalant borde inte ett TUL vara bra?

Har du avvikit från "din" kurva? Kan oxå vara barnets placering i magen som påverkar. Jag hade SF 33 o då hade jag vikt av lite nedåt på "min" kurva o låg nu närmare mittenstrecket o låg tidigare strax över. Ingen fara sa min BM, vi får se vad nästa vecka säger. BM mäter min mage varje besök för mig, dvs 2:a vecka.

Det verkar som vi kan variera stort i SF mått allihop
  • Jamtlandstaus

Kelsson; läste din länk om HF, låter inte så kul men verkar kunna variera verkligen i allvarlighetsgrad, obehagligt! Hoppas du klarar dig utan, känns som du haft nog med krämpor!

• Jamtlandstaus
    Frallanz skrev 2015-05-20 09:42:44 följande:

Min lilla piggelin hickar flera gånger om dagen där inne, sött men måste vara lite jobbigt för pyret. Vet ju själv hur irriterande det kan vara med en hicka :D haha!

Jag ska köpa ett par pyjamasbyxor att ha med mig till bb, då alla mina byxor är för obekväma i midjan tycker jag. Efter det tror jag väskan är redo att packas klart :) förlossningsbrevet har jag skrivit klart, eller ettformulär som jag fyllt i ang mina tankar o önskningar vid förlossningen. Så det ska med också såklart :)

Nu är det inte långt kvar!

Har du något Cubus nära dig? Isf kan jag tipsa om ett par mjukisbyxor de har där för endast 149kr finns i många färger. Själv använder jag mina OFTA även nu o tror o hoppas att de blir perfekta direkt efter förlossningen oxå.
  • Jamtlandstaus

Jisses ni som har så lågt järnvärde, att ni orkar! Jag hade 114 o kände mig helt sänkt. Nu har jag börjat ta Niferex nitiskt varje dag o det är som en liten låga som tänts i kroppen o orken är tillbaka

Har ni problem med trög mage pga järntabletter kan jag rekommendera magnesium. Dessa två mineraler har motsatt effekt på magen (y)

billies; hur många tabletter tar du per dag? Tål din mage det är det inga problem med 2 tabletter/dag.

Järnrik mat kan man alltid fylla på med o järn tas upp lättare med C-vitamin o försvåras av kalk så ingen mjölk till järnet

• Jamtlandstaus

Jag tar Niferex 1ggr/dagen o försöker äta mer av ex blodpudding, viltkött, spenat, leverpastej, messmör, röda linser, cashewnötter men har lite svårt att smälta kött så mest av det andra

Men främst är det nog niferexen som min kropp svarar bäst på

• Jamtlandstaus
    ChiliFrö skrev 2015-05-21 09:14:44 följande:
    Ego: ingen äggvita och bt hade lite högre nivå igår men utom fara för hf. Bm tyckte de va konstigt för "alla" tecken tyder på de. Men det är mycket annat i livet nu som kan påverka mig så det känns gott att slippa hf! 

Bra att de håller koll på dig!
     var det hela bostaden som får takreparationen eller var det begränsat till del av bostaden (minns inte)?
  • Jamtlandstaus
    Famnen skrev 2015-05-21 08:51:40 följande:
    Hej!

Jag hoppar gärna in här om jag får? Har BF den 23/6.Glad

Självklart, välkommen!!
  • Jamtlandstaus
    Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    2 Juni Malin921, 2:a barnet, ?
    7 juni, billies, 2:a barnet, pojke
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?