Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Vi med BF Juni 2015

Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    7 juni, billies, 2:a barnet, pojke
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka
    12 Juni Karro80, 2:a barnet, ?
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?
    16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ?
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka
    20 Juni Huldran, 3:e barnet
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka

Lade till Frallanz
  • Jamtlandstaus
    minasmahjartan skrev 2015-05-11 14:45:16 följande:
    Hej! Får jag hoppa in här? Väntar vårt andra barn den 13 juni. :) enligt ul är det en liten tjej till. :) har en tjej som 2 år.

Är jättenervös inför förlossningen, då min första gick jättesnabbt. :(
    Klart du får!
    Kul att denna grupp växer nu på sluttampen!

Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?
    16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ?
  • Jamtlandstaus

Det här med att magen sjunker ner, kan det fortfarande vara lång tid kvar till förlossning? Vilka är era erfarenheter?
    Jag hoppas att det kan ske långt tidigare för nu har jag fått höra att min mage sjunkit ner av tre stycken bara idag... Väntar som sagt gärna ett tag till!
    Förra minns jag att det nog var ganska nära, 1:a var så länge sedan så det minns jag inte...Obestämd

• Jamtlandstaus
    Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    2 Juni Malin921, 2:a barnet, ?
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,? 16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ?

Lade till Malin921, saknas någon fler?
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-12 09:08:51 följande:
    Minasmahjärtan: Jag sattes igång och från det att värkstimulerande droppet sattes in till att dottern var ute tog det bara 3 timmar. Därför sa de att om det blir en till måste jag in på första värken annars föder jag hemma. Jag är väldigt orolig för det för jag vill absolut inte föda hemma, vill vara på sjukhus o känna mig trygg.

Vincere: Vi har bara några minuter till förlossningen max 15 minuter men eftersom första förlossningen gick så fort är jag fortfarande orolig för att inte hinna in i tid.
    Var du öppen något när det värkstimulerande droppet sattes in? Annars känns det som att 3 timmar inte är så hiskeligt lite så att du behöver känna dig stressad över denna gång  Kommer inte ihåg; varför sattes du igång? Omständigheterna kan ju oxå ha med det snabba förloppet att göra...?
    Har du dessutom max en kvart till BB som kommer det att gå bra! *lugnar*
  • Jamtlandstaus
    vincere skrev 2015-05-12 08:21:28 följande:
    Förresten! Hur långt har ni till förlossningen? Alltså mil/restid.. Vi har 10 kurviga mil. Tidigare fl har startat med vattenavgång så de har velat att vi kommit in pga det. Men det säger ju inte att lilla luriga trean startar sin resa så, gahh!
    10mil!! Jisses, vart i landet bor du? Förvånad
    Själv har jag typ 5-6min så det är ju nära.

Jag är mest nervös att hon skall komma tidigare då allt är så ofärdigt hemma (och på jobbet)... Vi har inga innerväggar (gipsskivor och ytskikt), inga innergolv (vi har betongplatta på mark nere och golvskivor uppe) och inga innertak, ingen sovplats för bebisen, inga kläder för bebisen tvättade, inget inhandlad i form av bebisartiklar...men det ordnar sig väl... ObestämdFlört
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-12 14:54:10 följande:

emtfb: Ja det med andning är jobbigt motiverar inte en precis till att göra någonting.
    Oj mensvärk också, kanske något är på gång snart smile1.gif

Jamtlandstaus: Var nog inte öppen något men limodertappen var nog utplånad tror jag. Jag sattes igång på grund av begynnande havandeskapsförgiftning. Oron är mest om maken inte är hemma o måste ta sig hem först, ringa till förlossning och ta sig till bilen osv alla bäckar små gör att tiden tickar iväg. Men får försöka lugna mig med att jag hinner nog in till förlossningen smile1.gif

Minasmahjärtan: Tre timmar med igångsättning är rätt fort med tanke på att det är från när värkstimulerande sattes in till att hon faktiskt var ute. Som du säger brukar det gå fortare med andra så det gör mig nervös. Skönt att höra att man inte är ensam om det smile1.gif

ChiliFrö: Då är det samma blöjhink smile1.gif . Verkar inte vara för bra, maken slängde i en bajsblöja från dottern i den igår kväll o det luktar en hel del på toa nu smile4.gif .
    Dottern är utan blöja annars, sköter kissandet i pottan helt själv väldigt bra men kräver att få blöja på sig när hon ska bajsa, totalt vägrar att göra det i pottan eller toastolen.

Ego: Har idag haft extremt ont i ligamenten i nedre delen av magen så ännu en orsak till att jag inte har velat lämna soffan idag smile4.gif

Inte meningen att negligera din oro, hoppas du inte uppfattade det så!

Förhoppningsvis går det inte så fort när du nu inte har HF.

Min 1:a gick ju på 2,5h från öppen 1,5cm till ute o jag tror att det beror på att jag födde barn i säte, alltså inte en normal förlossning. 2:a tog 5h från 4cm öppen, normal förlossning.

Därför finns hopp för dig tänker jag att det inte går fortare 2:a gången när det är en normal graviditet utan HF

Kan du komma på en "plan of action" för olika situationer kanske för när det sätter igång? Kanske taxi kan vara bra att ringa så kan din man komma direkt till förlossningen? Hjälp in i bilen o på förlossningen kan du säkert få av taxichauffören om det kniper...
  • Jamtlandstaus

1:a hann jag inte få någon bedövning, traumatisk upplevelse! Lustgasen var den enda livlinan jag hade kändes det som.

2:a gick jag hos Aurorabarnmorskorna innan o i min journal skrevs in att jag lovades komma in i tidigt skede för att sätta epidural. Så skedde oxå, det var fantastiskt! Jag kunde titta på CTGkurvan o se att jag hade en värk men jag kände inte att jag hade en (y) Sista tiden innan födseln hjälpte dock inte EDA mot smärtan o då var lustgasen den stabiliserande faktorn i det hela

Glad att smärtlindring finns, jag har nog ingen hög smärttröskel...!

• Jamtlandstaus

Huga, både idag och igår har jag mått illa o känner mig inte alls pigg. Mycket sammandragningar o som mensvärk. Läste någonstans att hormonerna ökar på slutet igen o kan orsaka illamående så det är väl det.

• Jamtlandstaus
    emtfb skrev 2015-05-14 21:53:24 följande:

Samma här, mår sjukt illa, känns som i början på graviditeten, kan knappt äta mat. 

Har du mycket sammandragningar & mensvärk? 

Japp, så jag har vilat o vilat
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015