Inlägg från: Stokke |Visa alla inlägg
  • Stokke

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Ellonbellon skrev 2015-01-07 11:59:34 följande:

Jag tycker om att vara gravid so far. Det enda jag inte gillar är den blixtrande huvudvärken som håller i sig i flera dagar, ibland. Men utöver det har jag inte direkt lidit. Varit extremt trött, men inget jag direkt lidit av.

Jag har väl haft en lätt graviditet. Jag är också "tjock" och fick mage väldigt tidigt, men jag ser ju skillnad på tjockmage och min mage, som är mer rund och fast. Jag lider inte av att kroppen förändras utan är väldigt inställd på att det blir som det blir.

Jag förstår att man inte vill vara gravid, speciellt om man har en jobbig graviditet. Kan ju hända att min skit kommer sen, men just nu är jag faktiskt glad att vara gravid och trivs superbra. Idag är också första dagen jag kan ha kläder igen som inte gömmer magen, och det känns jättekul. Hoppas ni andra får uppleva den känslan istället snart!! Hjärta

Diamant - Beklagar så mycket!! Jag känner att det är tråkigt att min pappa inte finns kvar och får veta allt som skett sedan han gick bort. Vigseln, och att få bli farfar för andra gången och morfar för första gången. Så förstår att det blir extra tråkigt när ni är gravida att han inte finns kvar längre. Ta hand om er! Och hoppas du mår mycket bättre snart :)

Vilken vecka är du i?

Jag är ständigt trött och seg. 4 timmar på jobbet och jag håller på att somna. Suck !

Allt kliar och jag luktar konstigt. Usch och fy.

Men jag är glad gör din skull att du mår bra.
  • Stokke
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 19:31:44 följande:

Stort tack allihopa Hjärta Ja det gäller verkligen att se till att komma ut starkare på andra sidan nu...tänker inte låta detta knäcka mig. Men så oerhört ledsamt och tråkigt är det. Håller alla tummar jag kan för att era graviditeter ska gå fint. Kram 

Å nej, stackare.

Var detta ditt första ul? Eller har du varit på ul tidigare? Hoppas att ni klarar detta tillsammans och att lyckas bli gravida snart igen. Hoppas även att ni får stöttning av sjukvården. Kram
  • Stokke
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 20:27:44 följande:
    Vi gjorde ett tidigt ul i v 12 och fick då beskedet att allt såg bra ut. Ska ta med mig ul-bilderna när jag träffar nästa läkare för att se om läkaren vid första ul gjorde en miss. Isf känns det ju riktigt onödigt att ha gått två månader till....
    Nähe usch vad trist.

Lider med er. Inget någon av oss säger gör det lättare för er.

Hade ni försökt länge innan ni blev gravida?
  • Stokke
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 23:01:40 följande:
    Vi började försöka i mars, blev gravida direkt, fick missfall i v 10, sen strulade mensen lite och det tog sig igen på andra riktiga försöket. Så nej, egentligen har vi väl inte haft så svårt att få till graviditeterna. Men totalt har vi hållit på i 10 månader... Nu är man ju mest orolig att det ska vara nåt genetiskt problem och att det blir samma sak igen...
    Jag gråter, livet är så orättvist.

Förstår inte, det finns så många barn som kommer till världen i familjer, förhållanden, situationer där de inte är älskade, välkomna eller efterlängtade.

En väns bekant, fick reda på i v30 (kan ha varit ännu längre gången) att hon var gravid. 8 veckor senare föddes en fullt frisk pojke.

Idag är de separerade och båda två har träffat nya. Pojken åker fram och tillbaka mellan två städer utan föräldrar som pratar med varandra.

När ska ni till sjukhuset igen?
  • Stokke
    Fippla skrev 2015-01-08 07:40:34 följande:

Lider verkligen med er Fiiaaa!

Är det någon mer än jag som känner väldigt lite?!

Ömma bröst tidvis, men det har inte hänt något med storleken precis.

Mår annars som vanligt tycker jag!

Känner mig småfet och svullen vissa dagar men inte mycket mer!

Andra har fått större bröst, mår illa, spyr och känner av hormonern, vissa har till och med fått mage!!? Börjar fundera om vi verkligen ör gravida!

Vilken vecka är du i?
  • Stokke

Hallå !

Idag har jag berättar för min chef. Det gick bra.

Jag la upp det så här, du vet den så kallade Johan effekten? X gick till en konkurrent, Y sökte jobb hos À och Z går till en annan konkurrent. Chefen säger Nähe ska du sluta? Ska du gå till en konkurrent? Ska du börja hos B? Efter en tids tystandet säger jag ! Nej jag ska inte börja hos B men jag behöver Vera ledig en period. Då säger chefen ! Fy vad du skräms ;) han gratulerade och sa att han var jätte glad att jag inte skulle sluta.

• Stokke
    charlotta1985 skrev 2015-01-10 08:54:12 följande:
    Vi har visserligen inte RUL förrän 6e mars, men vi vill definitivt veta! :)
    Verkar vara väldigt olika, men så länge man är överens med sin partner är det ju skönt.
    Jag tänker så här.

Jag hoppas (får man säga så?!) på att det är en tjej. Har alltid trott att jag får två tjejer.

Jag tänker att om det är en pojke så kommer jag vara förberedd och det känns "lättare"

Missförstå mig rätt här, jag är 30 +, gift heltidsarbetande glad tjej. Jag älskar barnet om det är en pojke också. Jag är inte dum i huvudet. Självklart är detta barnet varmt välkommet till mig och min man. Det viktigaste är att vi blir föräldrar och att barnet är friskt.

Många kommer tycka att jag är konstig. Men jag har en bild i huvudet sedan jag var liten.

Vore skönt att veta vilket kön den som är för inne har.
  • Stokke

Å tack ! Var rädd att ni skulle halshugga mig angången att ta ta reda på könet.

• Stokke
    Sserena86 skrev 2015-01-12 22:19:44 följande:
    Är bara i vecka 11 så känns lite tidigt med namn.. Men innan vi blev gravida så pratade jag och mannen massor av namn och då var vi typ överens om Molly eller Nora om det blir en tjej och Viktor, Alvin eller Filip om det blir en kille.. :D vad har ni för namn?
    Jag gillar klassiska namn, Agnes, Astrid mm

Sen gillar jag skarpt Hedda, Hilma, Hilda Hedvig, Hedda.

Har noll pojknamn.
  • Stokke

Idag sa min chef -när hade du tänkt att berätta för gruppen ? -Om fyra veckor svarade jag. -jag tänkte, vad sägs om fredag? Säger chefen -ok såg inte att det var så bortom.

Vi kom överens om måndag, på veckomöte och då är jag i v17. Ska göra ett privat ul på fredag samma vecka. Är så nervös att något ska vara fel och behöva genom lida den processen med min kollegor, jag är väldigt privat av mig på jobbet. Jag delar sällan med mig personliga händelser och saker.

• Stokke

Har gjort glukosbehandling idag.

Alla värden var bra.

Nu längtar jag till fredag den 23/1.

• Stokke
    Stiffin skrev 2015-01-23 10:55:09 följande:

Blev ambulans med blåljus till Karolinska tidigt imorse. Har börjat med sammandragningar och slemproppwen har gått. Är bara i 24+2 så håll tummarna att de kan stoppa värkarna. Vill helst att lilleman stannar där inne ett tag till ??

Å herregud.

Hur har det gått?

Hoppas att han stannar ett tag till.
  • Stokke
    Stiffin skrev 2015-01-24 08:25:49 följande:

Han skulle bara ut, vår lilla älskling.

Så 03.26, 24/1-15 föddes vår otroligt starka son, Dante. Ett smörpaket på 567 gram, full av jävlar anamma och livskraft. Han mår toppen än, men vi har en lång väg framför oss.

Vecka 24+3, över 15 veckor för tidigt, men det blir bara fler dagar att älska honom på. Tack för fina ord!

Å herregud.

Grattis till er lille son.

Oj nu blir det sjukhusvistelse för er ett par månader fram över. Hoppas de tar hand om er på bästa sätt.

Åter igen grattis (även om ni hade hoppats på att han ville stanna).

Kram !
  • Stokke

Hej!

Jag har tecknat Länsförsäkringars nya gravid försäkring. Jag ska även teckna dras barnförsäkring som lanseras i juni.

LF uppdaterade sin gravid försäkring i december, den ska nu vara makandes bästa.

1200 kr fick jag betala.

• Stokke
    Annastanna skrev 2015-02-27 17:15:00 följande:

Tack snälla :)

Usch, hade en sån jobbig arbetsdag idag. Fick inte som jag ville, å så är det ju ibland. Men nu fick jag sitta och bita mig i läppen för att inte bryta ihop på mötet. Sedan efter sitter jag i bilen och stortjuter. Suck - det här med hormoner.

Usch vad trist att du blev ledsen.

Hoppas det inte är något allvarligt och på måndag är allt bra igen.
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!