Inlägg från: Stokke |Visa alla inlägg
  • Stokke

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Fippla skrev 2014-12-30 17:17:09 följande:
    Tack! Säger nog ingenting om jag inte måste, vill inte hänga upp hela livet på att vi kanske ska ha barn, mycket kan ju hända menar jag!!
    Precis, du vill att de ska se dina kvalifikationer och inte avskriva dig innan du fått chansen. Men jag tycker att innan papper skrivs så bör du säga så här - tack för att ni ger mig den här chansen, jag är glad och förväntansfull. Jag vill samtidigt vara ärlig och förtydliga att jag väntar barn.

Vill ni fortfarande ge mig den här tjänsten? Självklart hade jag velat börja arbeta nu med det samma. Tjänsten lockar mig och jag vet att jag inte kommer göra er besvikna.

Håller tummarna för dig.

Vilken vecka är du i?
  • Stokke
    Fippla skrev 2014-12-31 08:28:06 följande:

Jag är i vecka 8.

Inte ens våra föräldrar vet någonting än! smile1.gif

Men då hinner du börja arbeta innan det är dags att gå hem. Förstå vad fort våren kommer gå. Nytt jobb och gravid.

Spännande. När ska du dit?
  • Stokke

2015 året då vi får barn. Känns helt otroligt.

I morgon ska vi berätta för makens familj.

Och på söndag går jag in i vecka 15 !

Nu rullar tiden på. Den 15e ska jag göra ett glukosprov. Den 11/2 ska jag på RUL, då är jag i vecka 20.

• Stokke
    Sserena86 skrev 2015-01-01 16:35:38 följande:
    Haha jag är mer bakis än min sambo idag trots att han var tokfull igår och jag nykter :D är vist ingen partyprinsessa längre.. Redan vid tio igår kväll längtade jag efter sängen :)
    Ååå vid tio igår längtade jag efter min säng.
  • Stokke

Detta skulle jag aldrig säga irl men är det bara jag som tycker att det är tråkigt att vara gravid? Jag känner efter hela tiden, kissar flera gånger per dag och natt. Nervös för minsta lilla ryckning i magen.

Är bara i v15 och visst jag längtar till efter 1/2 tid. Hoppas det kommer gå snabbare och vara mysigare när magen växer så att det syns på riktigt.

• Stokke
    hallonlakrits1 skrev 2015-01-06 18:41:09 följande:

Får passa på att önska en God fortsättning på det nya spännande året!

Nu har jag precis gått in i vecka 15 (14+1)! Förra veckan var vi äntligen på rul, och ul är det häftigaste jag varit med om! Det var åter igen så otroligt häftigt att få se den lilla krabaten därinne, och nu även få se hur den rörde mycket på sig, armarna viftade osv.
    Det såg bra ut, och bm flyttade "fram" bf så nu är det 5/7. Gjorde även kubtestet som gick bra och det visade 1:13000 så risken ska vara mycket låg.
    Som jag längtar till nästa rul i februari!
    Magen har börjat visa sig allt mer nu också, visst har jag en lite framträdande bula där nu..

Gud vad vi är lika. Jag flyttades till den 4/7.

När hade du din sista mens först dag? Jag hade den 2/10. Plussade den 28/10. Var på ul den 29/12 och ska på RUL den 11/2.

Skönt med så låg risk. Grattis :)
  • Stokke
    hallonlakrits1 skrev 2015-01-06 19:07:32 följande:
    Jo tydligen smile1.gif
    Jag hade min sista mens första dag 3/10 och plussade 28e eller 29e/10, alldeles innan halloween. Samt ska jag på nästa rul samma dag som du hihi.
    Ja verkligen, tack smile1.gif
    Har du fått en något framträdande mage ännu? Ska ni ta reda på könet vid nästa rul? Vi tänkte att det skulle bli en överraskning, men min sambo har drömt lite om det och tror sig känna på sig lite vad det kan vara, och han är allt nyfiken på att ta reda på det nu och jag med. Det är nog väldigt stor chans att det syns vid den tidpunkten också, vare sig man önskar det eller inte. Men det spelar ingen roll vad det visar sig vara isåfall, vi är lika glada oavsett om det är en pojke eller flicka.
    Oj vad läskigt att så många punkter var lika.

Gällande könet så har jag alltid tyckt att det varit löjligt med de som tar reda på kön innan. Nu när jag själv är gravid så velar jag. 1) varför fundera på ex flicknamn om det är en kille? 2) Jag har alltid trott att jag kommer få två tjejer, det vore skönt att veta vad det blir. 3) smidigt med inköp innan BF.

Vi ska fundera tills den 11/2. Idag lutar det åt att vi tar reda på vad det är.
  • Stokke

Tråkigt kanske är fel ordval, men jag vill ha en bebis inte en graviditet. Jag längtar ihjäl mig till juli.

Har ni andra börjat få bebismage? Jag är i v15 och tycker själv att jag ser tjock ut. Ingen skulle mig någonsin fråga, men jag tror att det kommer börja spekulerats.

Jag är rädd för kommentarer som -oj är det så lång tid kvar. Det trodde jag inte!

När outar man på jobbet för sina närmsta kollegor? Chefen ska juh ha en chans att rekrytera en ersättare.

• Stokke

Jag har en idé om att gå hem till den 1/6. Jag har ca 160 timmar komp och flex. 23 sparade semester dagar och jag fick 30 nya dagar vid årskiftet. Tänker att jag förtjänar att njuta innan bebisen kommer (BF 4/7).

Så jag kommer arbeta hela februari, mars, april och maj och så de dagarna som är kvar av januari så klart.

• Stokke
    Diamant skrev 2015-01-07 10:38:27 följande:
    Jag vet hur du menar!

Är i v.19 (halvvägs för mig) nu och har hittills bara hatat att vara gravid. Mår skit och oroar mig för hur kroppen ska orka en hel halva till av detta! Den klappar ihop när som helst.

Har varit sjukskriven i 2 månader o började jobba i måndags igen, skulle göra ett 12-timmars pass men var helt slut efter 4-5timmar.

7 timmar in ringde min man och sa att vi måste till sjukhuset, hans pappa hade kollapsat i mataffären. Fick veta när jag kom till sjukhuset att han hade gått bort innan ambulansen ens hunnit fram. 63 blev han :(

Har helt tappat lusten till allt, vill inte vara såhär trött och ha ont överallt, vill bara ha mitt barn, och nu hann inte ens bebisen komma så han/hon fick träffa sin farfar!
    Nej !

Vad trist, beklagar sorgen.
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!