Föda ut mitt barn vecka 17. Hjälp!
Oh, kära du, jag känner så för dig!
Jag har varit med om en förlossning i v 21. Dock var min bebis redan död. Jag tror att i ditt fall får du tabletter som avstannar graviditeten först, dvs som gör att fostret somnar in. Min förlossning var som en vanlig förlossning, men eftersom jag inte hade ett levande barn att tänka på, så fick jag så mycket smärtstillande jag ville. Jag hade värkar, men för mig var det inte så farligt. Det gjorde inte alls ont att krysta ut barnet, mycket pga av morfin men också för att han var så liten.
Min pojke är begravd som anonym i minneslunden i vår stad. Jag tror inte du får begrava hemma, men jag vet inte.
Jag blödde i ca 2,5 vecka, sedan fick jag mens (?) ytterligare två veckor senare.
Denna händelse är den värsta jag har varit med om, jag hämtade mig inte förrän jag blev gravid igen nästan ett år senare. Jag har alltid haft lätt för att bli gravid, men inte efter den händelsen. Har dock läst om andra som har blivit gravida 2-3 månader efter.
Jag förstår att allt känns hemskt nu, och det ÄR hemskt, tillåt dig (er) att sörja, låt ingen tala om för er att nu har ni sörjt färdigt. Själv gick jag hos kurator flera månader efter. Många kramar till dig!