Inlägg från: Anonym (Femmefatale) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Femmefatale)

Varför?

Hej alla..
    Jag har en fråga jag funderat på rätt länge nu, och tänkte att detta kanske är det mest passande stället att skriva på.

Jag är Bi men attraheras mest av kvinnor. När jag säger kvinnor menar jag: kvinnans kropp och alla former, lukt, mjukhet, feminina sätt att äta, prata, klä sig, gå - ja allt!
    Jag menar absolut inte att jag "ser ner" på kvinnor som inte är feminina av sig, och vem är jag för att säga vad och hur en kvinna är... Men jag menar bara att jag genuint ÄLSKAR feminina kvinnor, vill också påpeka att jag själv är väldigt feminin.
    Nu till saken: VARFÖR VARFÖR VARFÖR Måste det finnas sterotyper och dress codes för allt och alla i gayvärlden i sverige????? Varför måste alla lesbiska/bi tjejer jag träffar vara butch eller väldigt manliga? Kort hår, pösiga kläder osv?? Varför måste det vara så att bara för att jag älskaaaaar pumps och klänningar så är dem enda som stöter på mig män?? Blir så jävla ledsen seriöst...
    Alla lesbiska par jag sett här på sociala medier i sverige består ALLTID Av en butch och en femme. Varför? Ok visst, what ever makes you happy, men vart fan är alla vackra kvinnor någonstans?? Bor i sthlm och har aldrig sett en kvinnlig lesbisk och när jag sett någon så är de bara ute efter manliga kvinnor.
    Hoppas ingen blir provocerad, menar bara väl... Men jag kanske bara är ute och cyklar? Håller någon med mig?

• Svar på tråden Varför?
  • Anonym (Femmefatale)

Ok haha, jag förstår att det jag skrev var lite messy.. Mest bara tankar jag skrev ner. Du har förstås rätt i det du säger, men det jag undrar/påpekar är att 90 % av alla lesbiska jag träffat går efter någon slags dress code där killiga tjejer är dominanta och alltid har eller vill ha en kvinnlig tjej... Utomlands har jag flera gånger sett på cafen, ute på stan osv. Par som består av två feminina kvinnor... Så min fråga är varför det är så i sverige och whats up med all dress code och sterotyper? Fråga och fråga... Jag tänker högt :p

Och jag är ännu inte desperat nog för att bära runt på en skylt ;)

• Anonym (Femmefatale)

Ja sensitiveguy, du har rätt.

Menade det är inte ofta jag ser/träffar femmes och när jag träffat femmes är de alltid ute efter tomboys.

• Anonym (Femmefatale)

Ta till exempel fanny från idol. Hon har den där "speciella" klädstilen som i mina ögon skriker lesbisk.. Skulle någon kille stöta på henne på krogen? Nej. Men inte för att hon är ful - tvärtom! Men hon sänder ut ett visst budskap med hennes stil. Gå in på hennes instagram, alla hon varit med är tjejiga tjejer. :p hoppas i made it more clear now ;)

• Anonym (Femmefatale)

Hahah är glad att det inte bara är jag som lagt märke till detta!!!

Och jag håller med till 100 %. Jag har vänner som är väldigt killiga av sig och som jämt får tjejer efter sig, medans jag aldrig har lyckats få en tjej att visa mer intresse än bara komplingar om utseende eller klädsel... Sen kanske det beror på att jag inte är öppet gay/bi, (kom just ur ett 8 års förhållande med en tjej) Men tror inte det skulle göra någon skillnad, elr? Hur är det för er som är öppna med er sexuella läggning? Nu förtiden blir man fan arg när en kille kommer fram. Where the hell are them girls at? :p

• Anonym (Femmefatale)

Converse och jeans är också jätte fint och sexigt på femmes.. :)

Och jag älskar när en kvinna kan kombinera feminint och sexigt utan att vara vulgär..så props till dig! ;)

• Anonym (Femmefatale)

23.. själv?

• Anonym (Femmefatale)

Hahahahahahahah. "Lastbilschauförrer" Omg... Det är så jävla synd att det ska behöva vara så och uppenbarligen överallt!

Man tänker att eftersom att det är barcelona - en av de bästa gay städerna (har jag hört) så borde det finnas olika typer av alla människor. Menmen.. :/

• Anonym (Femmefatale)

Sorry för ikonen.. Trodde man kunde ha med den i texten. Menar inte att ditt inlägg är "tummen ner" ;)

• Anonym (Femmefatale)

Ja... Alla har väl en poäng i det dem säger. Bara för att jag upplever det så och utav erfarenheter tycker så, så betyder det inte att det inte finns femmes där ute :)

Och ni som fått chansen att vara med en femme, lyckos er :)

Vampyria2: du har en poäng i det du säger, för att som många andra sagt tidigare så finns det ju femmes men eftersom att de är femmes så är det svårt att veta om de är gay/bi pga. Alla sterotyper.. Som mig själv personligen... Alla tror automatiskt att jag är hetero och frågar ifall jag har träffat/träffar någon kille eller inte..

Bi-babe: wow.. Önskar jag kunde vara så modig som dig, men skulle aldrig våga vara flörtig med vem som helst, och det beror säkert också på att jag ej är öppet bi.

• Anonym (Femmefatale)

Kendra: tell me about it. Fyfan alltså...

Långthår: 10 eller 20.. Det är själen och personligheten som räknas ;)

Är ny här, vet riktigt inte än hur man citerar någons svar osv.. Så ursäkta ifall mina svar ser retarded ut :)

• Anonym (Femmefatale)
    Anonym (Bi-babe) skrev 2014-10-04 22:48:30 följande:

Nja, till en början så är det nog så att jag gillar att umgås, skoja och ha roligt men det mer uttalade flirtandet kan komma lite efter det när det blir tydligt vilka som liksom börjar jaga mig :) I det läget kan jag verkligen bli förvånad över vilka det oftast är när det gäller tjejer - i stort sett alltid de snyggaste alfa-tjejerna, de som man förväntar sig är superheteros. Så man kan aldrig veta förrän man får eller inte får ett gensvar. Mina närmaste vänner känner till min läggning, annars flyger jag under radarn vilket jag föredrar. Jag skulle inte vilja diskutera vad andra människor gillar sexuellt, vad jag går igång på är min ensak tycker ju jag. Fast är man observant så ser man ju lätt hur jag är, så jag tror inte att jag direkt behöver komma ut för en del ;)

Det låter som om du har en hel del erfarenheter, hur gammal är du?

Hahah oj då, du måste ha något som intresserar dessa kvinnor, i och med att de jagar dig ;p

Håller med dig helt och hållet. Tycker inte att vem som helst ska veta mycket om mitt privatliv.. Men mina syskon och bästa vänner vet, tkr det räcker :)
  • Anonym (Femmefatale)

Ja det stämmer. Själv har jag bara varit seriös med en tjej och det varade väldigt länge. Killar har det bara varit flings, inget mer. Känner att det bara är en kvinna som kan få mig att känna fjärilar i magen... Men tänker att jag är bi eftersom att jag helt och hållet håller med om att det är personen man blir kär i och inte könet.

Vad det än är dessa kvinnor gillar så verkar det vara något speciellt och extra :)

Kvinnor är bättre på att lägga märke till annat än ytliga saker som tex utseende osv..

visst spelar utseendet en stor roll för mig, men inget är mer attraktivt i mina ögon, än en smart kvinna med utstrålning ;)

Svar på tråden Varför?