• Anonym (Femmefatale)

Varför?

Hej alla..
    Jag har en fråga jag funderat på rätt länge nu, och tänkte att detta kanske är det mest passande stället att skriva på.

Jag är Bi men attraheras mest av kvinnor. När jag säger kvinnor menar jag: kvinnans kropp och alla former, lukt, mjukhet, feminina sätt att äta, prata, klä sig, gå - ja allt!
    Jag menar absolut inte att jag "ser ner" på kvinnor som inte är feminina av sig, och vem är jag för att säga vad och hur en kvinna är... Men jag menar bara att jag genuint ÄLSKAR feminina kvinnor, vill också påpeka att jag själv är väldigt feminin.
    Nu till saken: VARFÖR VARFÖR VARFÖR Måste det finnas sterotyper och dress codes för allt och alla i gayvärlden i sverige????? Varför måste alla lesbiska/bi tjejer jag träffar vara butch eller väldigt manliga? Kort hår, pösiga kläder osv?? Varför måste det vara så att bara för att jag älskaaaaar pumps och klänningar så är dem enda som stöter på mig män?? Blir så jävla ledsen seriöst...
    Alla lesbiska par jag sett här på sociala medier i sverige består ALLTID Av en butch och en femme. Varför? Ok visst, what ever makes you happy, men vart fan är alla vackra kvinnor någonstans?? Bor i sthlm och har aldrig sett en kvinnlig lesbisk och när jag sett någon så är de bara ute efter manliga kvinnor.
    Hoppas ingen blir provocerad, menar bara väl... Men jag kanske bara är ute och cyklar? Håller någon med mig?

• Svar på tråden Varför?
  • Sensitiveguy

Det är naturligtvis en nidbild att alla flator skulle ha kort hår och gå runt i killkläder...

• Anonym (dudenfrångötet)

Du har aldrig sett någon.. Och när du gjort det så...

Jag förstår inte vad du frågar men jag håller inte med, dels för att jag själv inte tycker man "ser" någons sexuella läggning på hår,kläder osv om det inte är tänkt att du ska se det. Folks sexuella läggning är generellt privat vet du och vill man inte att du ska se vad för preferenser någon har, så får du väl fråga, kommunikation brukar vara det lättaste. Eller så skriver du en skylt i stil med "bi söker fem homo tjej" så kan dom komma till dig. Prima skinka

• Anonym (Femmefatale)

Ok haha, jag förstår att det jag skrev var lite messy.. Mest bara tankar jag skrev ner. Du har förstås rätt i det du säger, men det jag undrar/påpekar är att 90 % av alla lesbiska jag träffat går efter någon slags dress code där killiga tjejer är dominanta och alltid har eller vill ha en kvinnlig tjej... Utomlands har jag flera gånger sett på cafen, ute på stan osv. Par som består av två feminina kvinnor... Så min fråga är varför det är så i sverige och whats up med all dress code och sterotyper? Fråga och fråga... Jag tänker högt :p

Och jag är ännu inte desperat nog för att bära runt på en skylt ;)

• Anonym (Femmefatale)

Ja sensitiveguy, du har rätt.

Menade det är inte ofta jag ser/träffar femmes och när jag träffat femmes är de alltid ute efter tomboys.

• Anonym (Femmefatale)

Ta till exempel fanny från idol. Hon har den där "speciella" klädstilen som i mina ögon skriker lesbisk.. Skulle någon kille stöta på henne på krogen? Nej. Men inte för att hon är ful - tvärtom! Men hon sänder ut ett visst budskap med hennes stil. Gå in på hennes instagram, alla hon varit med är tjejiga tjejer. :p hoppas i made it more clear now ;)

• Anonym (Bi)

Ts, jag kan faktiskt känna igen mig lite i resonemanget. I den här stan verkar de flesta gay-tjejerna ha nån slags sporty-chick look, himla snygga är dom allihopa men jag förstår inte var kjol o klänning o annat kvinnligt är!? Jag har som tänkt att det borde va ganska jämt, alltså att det borde va lika många inom gayvärlden som är väldigt feminina som riktigt butch!

Men jag klagar inte alls, folk får rakt se ut som dom vill, men jag tycker det är en intressant fråga. Jag som är rätt ny i gayvärlden kan ju känna på fester osv att hur jag klär mig/ser ut (väldigt feminint, urringat men inte vulgärt, klackar, makeup och långt hår) formligen skriker 'straight' när jag är på gayklubb, vilket är lite konstigt. Har alltid tänkt att det skulle va lite mer olika, men...;)

• långthår

Jag är bi och femme, långt hår ser väl ok ut, absolut ingen butch. Men gillar inte pums och klänning, bär gärna converse och jeans el leggings:)

• Anonym (Femmefatale)

Hahah är glad att det inte bara är jag som lagt märke till detta!!!

Och jag håller med till 100 %. Jag har vänner som är väldigt killiga av sig och som jämt får tjejer efter sig, medans jag aldrig har lyckats få en tjej att visa mer intresse än bara komplingar om utseende eller klädsel... Sen kanske det beror på att jag inte är öppet gay/bi, (kom just ur ett 8 års förhållande med en tjej) Men tror inte det skulle göra någon skillnad, elr? Hur är det för er som är öppna med er sexuella läggning? Nu förtiden blir man fan arg när en kille kommer fram. Where the hell are them girls at? :p

• Anonym (Femmefatale)

Converse och jeans är också jätte fint och sexigt på femmes.. :)

Och jag älskar när en kvinna kan kombinera feminint och sexigt utan att vara vulgär..så props till dig! ;)

Svar på tråden Varför?