• Anonym (Femmefatale)

Varför?

Hej alla..
    Jag har en fråga jag funderat på rätt länge nu, och tänkte att detta kanske är det mest passande stället att skriva på.

Jag är Bi men attraheras mest av kvinnor. När jag säger kvinnor menar jag: kvinnans kropp och alla former, lukt, mjukhet, feminina sätt att äta, prata, klä sig, gå - ja allt!
    Jag menar absolut inte att jag "ser ner" på kvinnor som inte är feminina av sig, och vem är jag för att säga vad och hur en kvinna är... Men jag menar bara att jag genuint ÄLSKAR feminina kvinnor, vill också påpeka att jag själv är väldigt feminin.
    Nu till saken: VARFÖR VARFÖR VARFÖR Måste det finnas sterotyper och dress codes för allt och alla i gayvärlden i sverige????? Varför måste alla lesbiska/bi tjejer jag träffar vara butch eller väldigt manliga? Kort hår, pösiga kläder osv?? Varför måste det vara så att bara för att jag älskaaaaar pumps och klänningar så är dem enda som stöter på mig män?? Blir så jävla ledsen seriöst...
    Alla lesbiska par jag sett här på sociala medier i sverige består ALLTID Av en butch och en femme. Varför? Ok visst, what ever makes you happy, men vart fan är alla vackra kvinnor någonstans?? Bor i sthlm och har aldrig sett en kvinnlig lesbisk och när jag sett någon så är de bara ute efter manliga kvinnor.
    Hoppas ingen blir provocerad, menar bara väl... Men jag kanske bara är ute och cyklar? Håller någon med mig?

• Svar på tråden Varför?
  • långthår
    Anonym (Femmefatale) skrev 2014-10-04 11:29:59 följande:

Hej alla..
    Jag har en fråga jag funderat på rätt länge nu, och tänkte att detta kanske är det mest passande stället att skriva på.

Jag är Bi men attraheras mest av kvinnor. När jag säger kvinnor menar jag: kvinnans kropp och alla former, lukt, mjukhet, feminina sätt att äta, prata, klä sig, gå - ja allt!
    Jag menar absolut inte att jag "ser ner" på kvinnor som inte är feminina av sig, och vem är jag för att säga vad och hur en kvinna är... Men jag menar bara att jag genuint ÄLSKAR feminina kvinnor, vill också påpeka att jag själv är väldigt feminin.
    Nu till saken: VARFÖR VARFÖR VARFÖR Måste det finnas sterotyper och dress codes för allt och alla i gayvärlden i sverige????? Varför måste alla lesbiska/bi tjejer jag träffar vara butch eller väldigt manliga? Kort hår, pösiga kläder osv?? Varför måste det vara så att bara för att jag älskaaaaar pumps och klänningar så är dem enda som stöter på mig män?? Blir så jävla ledsen seriöst...
    Alla lesbiska par jag sett här på sociala medier i sverige består ALLTID Av en butch och en femme. Varför? Ok visst, what ever makes you happy, men vart fan är alla vackra kvinnor någonstans?? Bor i sthlm och har aldrig sett en kvinnlig lesbisk och när jag sett någon så är de bara ute efter manliga kvinnor.
    Hoppas ingen blir provocerad, menar bara väl... Men jag kanske bara är ute och cyklar? Håller någon med mig?

Hur gammal är du?
  • Anonym (Femmefatale)

23.. själv?

• Kendra

Om det kan va till någon tröst så e det exakt samma här i Barcelona. 95% av de lesbiska jag sett ser ut som lastbilschaufförer....

• Anonym (Femmefatale)

Hahahahahahahah. "Lastbilschauförrer" Omg... Det är så jävla synd att det ska behöva vara så och uppenbarligen överallt!

Man tänker att eftersom att det är barcelona - en av de bästa gay städerna (har jag hört) så borde det finnas olika typer av alla människor. Menmen.. :/

• Anonym (Femmefatale)

Sorry för ikonen.. Trodde man kunde ha med den i texten. Menar inte att ditt inlägg är "tummen ner" ;)

• Anonym (litebikanske)

Hej, har umgåtts väldigt mycket med "gay" människor o ja jag kan väl tycka att många gay killar kan de faktiskt märkas på men de är ju inget jag tyckt varit konstigt även träffat många karlakarlar som är gay.
    o detta med stilen på tjejer håller jag till viss del med om men klart de finns feminina tjejer som blir attraherade av feminina.
    Jag kan erkänna att jag gillar tanken på en tjej ibland (är förövrigt gift med en man som vet om detta) o en gång har de faktiskt varit så att jag haft en fling med en tjej o vi hade kanske gått" all the way" om vi inte blivit avbrutna och vi båda är väldigt feminina. och jag vet att hon  blir mest attraherad i vanliga fall också av feminina tjejer.

• Kendra
    Anonym (Femmefatale) skrev 2014-10-04 20:40:26 följande:

Hahahahahahahah. "Lastbilschauförrer" Omg... Det är så jävla synd att det ska behöva vara så och uppenbarligen överallt!

Man tänker att eftersom att det är barcelona - en av de bästa gay städerna (har jag hört) så borde det finnas olika typer av alla människor. Menmen.. :/

Ja.. Jättetråkigt att det ska va så stereotypt! Tycker alla både lesbiska och bögar är stöpta i samma form här dock.. Skillnaden är att bögarna e så sjukt vältränade och måna om sitt utseende till skillnad från damerna..
  • vampyria2

Kan det inte var så att man mest lägger märket till de som ser ut som män och därför tror att de flesta göra det?

• Anonym (Bi-babe)

Jag tycker inte att det stämmer men så är jag inte heller inblandad det minsta i gay/bivärlden, de tjejer jag flirtar och flingar med träffar jag på i mitt dagliga liv. Är feminin, vältränad och modeintresserad och har inga större problem att hitta likasinnade faktiskt. Jag är utåtriktad och rätt flirtig mot de flesta så det brukar visa sig snabbt vilka som svarar på detta :) enligt min erfarenhet så är det inte ovanligt med kjoltjejer som tänder på andra sådana. De mer butchiga/sportiga ser jag inte nästan ens, de är inte intressanta för mig på det sättet.

• långthår
    Anonym (Femmefatale) skrev 2014-10-04 20:17:34 följande:

23.. själv?

Några år äldre.. Typ 10 :) Jag har bara haft romanser med snygga femme tjejer gay som bi, har gay vänner som också alltid varit femme+ femme, kanske att ena är lite dominantare och därför blir lite mer "grabbig".
  • Anonym (Femmefatale)

Ja... Alla har väl en poäng i det dem säger. Bara för att jag upplever det så och utav erfarenheter tycker så, så betyder det inte att det inte finns femmes där ute :)

Och ni som fått chansen att vara med en femme, lyckos er :)

Vampyria2: du har en poäng i det du säger, för att som många andra sagt tidigare så finns det ju femmes men eftersom att de är femmes så är det svårt att veta om de är gay/bi pga. Alla sterotyper.. Som mig själv personligen... Alla tror automatiskt att jag är hetero och frågar ifall jag har träffat/träffar någon kille eller inte..

Bi-babe: wow.. Önskar jag kunde vara så modig som dig, men skulle aldrig våga vara flörtig med vem som helst, och det beror säkert också på att jag ej är öppet bi.

• Anonym (Femmefatale)

Kendra: tell me about it. Fyfan alltså...

Långthår: 10 eller 20.. Det är själen och personligheten som räknas ;)

Är ny här, vet riktigt inte än hur man citerar någons svar osv.. Så ursäkta ifall mina svar ser retarded ut :)

• Anonym (Bi-babe)
    Anonym (Femmefatale) skrev 2014-10-04 21:57:21 följande:

Ja... Alla har väl en poäng i det dem säger. Bara för att jag upplever det så och utav erfarenheter tycker så, så betyder det inte att det inte finns femmes där ute :)

Och ni som fått chansen att vara med en femme, lyckos er :)

Vampyria2: du har en poäng i det du säger, för att som många andra sagt tidigare så finns det ju femmes men eftersom att de är femmes så är det svårt att veta om de är gay/bi pga. Alla sterotyper.. Som mig själv personligen... Alla tror automatiskt att jag är hetero och frågar ifall jag har träffat/träffar någon kille eller inte..

Bi-babe: wow.. Önskar jag kunde vara så modig som dig, men skulle aldrig våga vara flörtig med vem som helst, och det beror säkert också på att jag ej är öppet bi.

Nja, till en början så är det nog så att jag gillar att umgås, skoja och ha roligt men det mer uttalade flirtandet kan komma lite efter det när det blir tydligt vilka som liksom börjar jaga mig :) I det läget kan jag verkligen bli förvånad över vilka det oftast är när det gäller tjejer - i stort sett alltid de snyggaste alfa-tjejerna, de som man förväntar sig är superheteros. Så man kan aldrig veta förrän man får eller inte får ett gensvar.

Mina närmaste vänner känner till min läggning, annars flyger jag under radarn vilket jag föredrar. Jag skulle inte vilja diskutera vad andra människor gillar sexuellt, vad jag går igång på är min ensak tycker ju jag. Fast är man observant så ser man ju lätt hur jag är, så jag tror inte att jag direkt behöver komma ut för en del ;)
  • Anonym (Femmefatale)
    Anonym (Bi-babe) skrev 2014-10-04 22:48:30 följande:

Nja, till en början så är det nog så att jag gillar att umgås, skoja och ha roligt men det mer uttalade flirtandet kan komma lite efter det när det blir tydligt vilka som liksom börjar jaga mig :) I det läget kan jag verkligen bli förvånad över vilka det oftast är när det gäller tjejer - i stort sett alltid de snyggaste alfa-tjejerna, de som man förväntar sig är superheteros. Så man kan aldrig veta förrän man får eller inte får ett gensvar. Mina närmaste vänner känner till min läggning, annars flyger jag under radarn vilket jag föredrar. Jag skulle inte vilja diskutera vad andra människor gillar sexuellt, vad jag går igång på är min ensak tycker ju jag. Fast är man observant så ser man ju lätt hur jag är, så jag tror inte att jag direkt behöver komma ut för en del ;)

Det låter som om du har en hel del erfarenheter, hur gammal är du?

Hahah oj då, du måste ha något som intresserar dessa kvinnor, i och med att de jagar dig ;p

Håller med dig helt och hållet. Tycker inte att vem som helst ska veta mycket om mitt privatliv.. Men mina syskon och bästa vänner vet, tkr det räcker :)
  • Anonym (Bi-babe)
    Anonym (Femmefatale) skrev 2014-10-04 23:37:32 följande:

Det låter som om du har en hel del erfarenheter, hur gammal är du?

Hahah oj då, du måste ha något som intresserar dessa kvinnor, i och med att de jagar dig ;p

Håller med dig helt och hållet. Tycker inte att vem som helst ska veta mycket om mitt privatliv.. Men mina syskon och bästa vänner vet, tkr det räcker :)

Jag har haft ett långt förhållande så jag har nog inte så många sådana erfarenheter egentligen men det är ju ett ständigt attraktionsspel som körs, jag tycker ju oftast att det är väldigt roligt. Och när man har bitendenser så gäller det ju ofta båda könen???? jag är 32.

Ja, jag har undrat lite vad det är, jag vet ju inte själv vad det är de gillar???? Det brukar vara tilltagande med, att ju mer man lär känna folk ju mer intresse blir det. Men jag brukar vara lite tydlig med vad jag vill så att det inte blir jobbigt t ex på jobbet.

Javisst, en del kan vara rätt nyfikna och då kan det vara lite kul att retas lite. Med de nära är det skillnad, precis.
  • Anonym (Bi-babe)

Vad konstigt det blev med alla frågetecken....

• Anonym (Femmefatale)

Ja det stämmer. Själv har jag bara varit seriös med en tjej och det varade väldigt länge. Killar har det bara varit flings, inget mer. Känner att det bara är en kvinna som kan få mig att känna fjärilar i magen... Men tänker att jag är bi eftersom att jag helt och hållet håller med om att det är personen man blir kär i och inte könet.

Vad det än är dessa kvinnor gillar så verkar det vara något speciellt och extra :)

Kvinnor är bättre på att lägga märke till annat än ytliga saker som tex utseende osv..

visst spelar utseendet en stor roll för mig, men inget är mer attraktivt i mina ögon, än en smart kvinna med utstrålning ;)

• Anonym (Mini)

Jag är öppet Bi eller jag är öppen för dom som frågar.

Folk blir ofta väldigt förvånade första gångerna som jag berättar att jag attraheras starkt av kvinnor.

Enligt den ser jag inte ut som en bisexuell tjej!?!

Jag kan hålla med om att många har den hör grabbiga stilen och den faller jag inte för i smaken.

Svar på tråden Varför?