Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Nu har jag pratat med en bm. Fick repa humör. Hon tittade på provet och sa "ja men det är ju inom referensvärdet, 0,5-4,0". Fast när man är gravid ska det vara under 2,5 gärna under 2 första termistern. Då blev hon tyst och fick läsa innantill. Hon läste precis som jag sa och att de andra 2/3 av grav ska det högst ligga på 3. Då blev hon putt på mig (jäkla kossa ) och började argumentera att provsvar kan ligga länge hos dem utan att någon ser dem så så snabbt behöver hon inte informera mig. Hon blev väl sned för jag hade kollat på jobbet. Sa då att vi har ett mf i bagaget och troligen är det för mina sköldkörtel värden samt att jag undrar hur fostret påverkas då det inte ska vara dessa värden. Även att vi haft mkt svårt att plussa detta år och att de ändrat min medicin många ggr. hon kunde inte svara på hur fostret påverkas sa hon tvärt utan en läkar sak. Min bm var ändå i tjänst så hon skulle lämna ärendet till henne och så skulle hon kontakta dr. Jag sa att jag var mkt orolig och nu blir det så många röda dagar. Jag ringde 8,01 imorse och fick tid 13, men de ringde 13,30. Så kan tänka mig att de tycker det är jobbigt så här dags på dagen innan julafton och ta tag i detta. Jävla skit!!!

• Blåsippan84

Min bm ringde vid 16,30. Hon låter så ödmjuk i rösten. Känner att det är precis det jag behöver i denna graviditet. Lugn och trygghet. Hon hade sett proverna tidigare under dagen sa hon och bestar med deras läkare så nu ska jag öka dosen. Recept och allt var fixat.

Frågade om fostret. Hon trodde inte det skulle vara ngt nu när vi ändå kommit så långt in i graviditeten ändå. Kommer iaf vara nervös tills 2/1. Kommer inte riktigt slappna av innan dess. Men skönt att de ordnade medicinen så jag inte behövde vänta en v till.

• Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-12-23 08:23:58 följande:
    Usch så jobbigt. Känner igen din makes reaktion, min är precis likadan. Problem skall lösas, annars tar man inte upp dem. Men jag vill ju ibland bara prata av mig min oro och ha någon som lyssnar och så löser jag det själv. Kan faktiskt tipsa om "Män är från Mars och kvinnor är från Venus", rätt så daterad på många plan men när det gäller problem och hur män vs kvinnor vill göra med dem så tycker jag att den var spot on iaf.

Hoppas du får möjlighet att ringa idag.
    Berättade för maken det du skrev. Oj vad han skrattade. Han sa att han tänker verkligen har man ett problem så måste det lösas. Går det inte att lösa så ska man inte lägga sin energi på att grubbla på det. Oj så enkelt det skulle vara om man tänkte så, haha. Ska nog köpa den boken
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-23 22:07:13 följande:
    Vad glad jag blir att allt är ordnat. Jag tycker du ska lyssna på din bm och tänka på att hon säkert varit med om detta förr speciellt om hon jobbat några år. Du vet inte när värdet började bli sämre heller, det kan ju varit nyss.

Försök släppa det nu! Tänkt på dig!! Stor kram
    Gulligt av dig. Ja du har nog rätt. Ska försöka njuta lite av det under juldagarna. Nu när illamåendet i stort sett är borta så blir det inte lika påtagligt att man är gravid.
  • Blåsippan84

God fortsättning till er. Här fick jag och maken annan typ av illamående igår. Vi mådde pissigt hela dagen. Och inatt kräktes maken och på mig kommer det bara från andra hållet än så länge. Men värsta magvärken har ändå försvunnit på mig så jag hoppad jag klarar mig från att kräkas. Så julfirandet ändrades lite. Inte åka till min syster i Sthlm utan ryggläge och försöka aktivera sonen .

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-27 08:03:06 följande:
    Väldigt mysigt! Känns mycket utanpå nu. Ska låta sonen känna oxå. smile1.gif Haha kan tänka mig att hela magen gungar när det är två som håller igång. smile2.gif

Idag går jag in i vecka 20 och det är bara tre dagar till rul. Jag hoppas så att allt ser bra ut.
    Åh tre dagar till rul !! Lycka till!!
  • Blåsippan84

Klart man får klaga när man är gravid . Kommer ihåg med sonen att jag inte kunde förstå dessa medelåldersmän med sina ölmagar. Hur de kan överleva att försöka knyta skorna med denna bjässe framför dem. På en gravid försvinner den fortare iaf .

Själv har jag haft en huggande värk på hö sida av magen flera ggr ikväll utan anledning. Så min klagan är mer på den nivån ikväll, oro över kub. Inte helt inställd på att fostret lever. Men kommer bryta ihop om det inte gör det.

• Blåsippan84

Skönt att höra! Känns som jag åkt på allt dessa 2,5v. Har en autoimmun ögonsjukdom som blossar upp ca vartannat år. Och klart kom den tillbaka i fre. Tvungen att ta kortisondroppar. Ignorerar man det kan man förlora synen till sist. Men det gör så ont så går inte att undvika. Sa till dr om graviditeten. Han tittade i fass och fanns ingen data på gravida och kortisonögondroppar. På djur hade foster ej tagit skada och det stod att det var så liten mängd kortison att de inte trodde det skulle skada.

Känner att jag har inte tagit så här mkt mediciner som under dessa två v och sedan de knasiga sköldkörtel proverna. Det väcker också oro .

• Blåsippan84

Tack för er pepp. Och roligt att läsa om ETA vagnköp. Vi sålde vår när vi flyttade. Sonen är ju ändå snart 6 år. Så vi hade sparat den i många år och kände inte för att flytta med den då det var svårt att plussa.

För 1 v sedan blev illamående bättre men efter magsjukan i ons/tors så har jag mått illa i stort sett konstant. Hade citron till maten igår. Märkte att illamåendet släppte då. Så ikväll smet jag till närbutiken och köpte två citroner innan de stängde. Maken bara skrattar när jag nu sitter i soffan och myser med min citron .

Jobbigt men ser det ändå som positivt att må illa så. Men knasigt att det upphörde ett par dagar.

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-29 15:37:38 följande:

Vid den här tiden imorn är mitt rul klart och bakom mig. Sista milstolpen innan bf. Eller finns fler? Kanske när man passerat den vecka som bebisen mest troligt överlever då.

Kan knappt tänka på annat än rul nu!!! Nervös men glad att det är imorn. Bebisens sparkar känns väldigt kraftigt flera gånger om dan så inte orolig över det men om det skulle vara nåt fel. Å andra sidan såg allt bra ut på kub.

Åh så skönt att det är imorgon. Är ni lediga? Skönt att vara ledig men tiden går mer långsamt och tid för eftertanke. Jag jobbar idag och imorgon så blir lite annat att ha fokus på. Men sen är jag ledig 1 v vilket är skönt. Smälta kub och även om ngt vore fel.

Lycka till imorgon!!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"