Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Måste fråga er tjejer. Blir mkt frågor här . Har idag haft mkt sammandragningar. Började med att jag skulle gå snabbt till jobbet och då upp för en stor backe. Fick stanna till för det drog ihop sig så. Sen har jag haft sammandragningar från och till hela fm bara av att stå. Läst att man kunnat få det tidigt vid första barnet men stort sett hela fm?

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2015-01-18 14:31:56 följande:

Är det att man går snabbt?

Jag har mycket sammandragningar och det började ca v15. Det räcker att jag reser mig upp från sängen t.ex. Ska fråga min bm om det vid nästa besök.

Hur mycket är normalt?

Känt av det i helgen också när jag test mig hastigt. Kommer ihåg med sonen fick jag det första gången efter v 30. Men det är väl annat med andra barnet. Ska också fråga på tors när jag kommer till bm
  • Blåsippan84
    Hannah8401 skrev 2015-01-21 17:01:59 följande:

phpAUSKu893541.jpg

Idag var vi på rul, allt såg bra ut, och det ser ut att bli en lillasyster till vår son smile1.gif

19+0 idag, så 40 fulla veckor den 17 juni.... men eftersom vi bor i norge blir bf 20 juni smile1.gif

Vilken fin bild . Grattis till en lillasyster
  • Blåsippan84
    karro 2014 skrev 2015-01-27 18:03:28 följande:

Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången. phpef1I4i25251.jpg

Åh vad skönt. Nu håller vi tummarna
  • Blåsippan84

Här är jag 16+5. Rul om 2 v och 2 dagar. Nu vill jag bara få det överstökat. Vill att allt är bra och sen bara njuta. Försöker njuta nu men i bakhuvudet är det ändå att man ej vet hur allt är. Var hos bm i fre. Hon undersökte mitt "framfall" vilket hade gått tillbaka. Vilket känns så skönt. Känner själv att det ej skaver längre så jag trodde det var bättre. Men jag kniiiiiiper ändå ofta .

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2015-01-27 21:49:17 följande:

Hur ofta går man till bm egentligen? Har för mig att jag var åtminstone en gång direkt efter rul med sonen.

Min bm visade fre hur deras upplägg såg ut. Enl det var det rul runt v 19-20. Sen träffa bm v 25, v 30 och sedan blir det varannan var tredje v, om jag förstod rätt? Och mot slutet nästan varje v. Säkert olika i olika landsting.
  • Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2015-01-28 06:27:22 följande:

Godmorgon

Med min som som nu är 7 år hade vi emmaljunga city crosd. Jättefin och jätte ..tung . Bytte ut den när han var 6 månader till en joggingvagn. Viking vagnarna är mycket smidigare, mindre och lättare. Vi bor i stan så däcken funkar bra. Jag joggar ( inte nu men annars) och går långpromenader och då måste jag ha en vagn som funkar. Eventuellt kompletterar vi med babytravels joggingvagn ( superbillig) när bebisen är större . Bara för joggningen ,den är o nödigt bred men jag gillar den vagnen också.

Till vikingen kan man köpa em såndär sidokorg som de har till bugaboo. Bra när man handlar med sig mjölk etc.

Jag har beställt min skötväska . Det blev en ju ju be. Ska hämta den från posten idag :)

Patricia4: vår son blir 6 år. Hade också en citycross med honom. Nu vill vi också ha en mer smidig vagn. Vintern -10 var riktigt mkt snö och de plogade jätte dåligt även inne i stan. Var då glad med fyra fasta då de med svängbara hjul gick baklänges med sina vagnar. Tänker att de blivit lite mer stabila på dessa år. Men ska åka till sådan affär efter rul. Och sedan se om man kan ha lite is i magen och hitta begagnat.

Här blev det lite jobbigt idag. De har redan för två v sedan lagt upp önskemål om sommarsemester. Alltid tidigt när man jobbar på sjukhus. Då sa chefen idag att hon efterhört om folk på mitt vikariat. Hur kan hon redan leta när jag inte varit på rul??!! Burr.
  • Blåsippan84

Mysigt att ni kommit så långt . Här gick jag in i v 19 igår. Tors kände jag tre ordentliga puffar efter varandra på samma ställe. Blev helt salig. Vilken känsla. Helt glömt bort. Rul på tors. Efter det ska det njuuuutas. Känns lite knepigt fortfarande att prata om bebis i magen. Hade svärmor på besök förra helgen. Det enda hon ville prata om. Och chefen som sa igår "skönt för dig att slippa detta med att matcha semestern med kollegorna" för alla hade lagt i mitten av sommaren, vilket inte går på sjukhuset. Fy om ngt är fel och jag måste lägga in om semester snurrade i huvudet då. Men så ska Det inte bli!!

• Blåsippan84

Har sedan igår haft sammandragningar när jag går. Även när jag går sakta och ibland när jag sitter. Kontaktat kk men de hade ej telefontid så lämnat skriftligt meddelande. Får se om de hör av sig. Kan inte annat än att bli lite orolig

• Blåsippan84
    Hannah8401 skrev 2015-02-09 19:59:05 följande:

Blåsippan, kan det vara farligt med sammandragningar? Eller finns de såna som är farliga och såna som inte är?

Jag tror att jag också får det ibland, idag var jag och handlade tex med ettåringen i sele på magen och bar kassar i händerna och då kändes det som håll i magen, är det sammandragningar? Jag har känt det vid några andra tillfällen också. Med sonen kände jag bara detta helt i slutet.

Jobbar ni fulltid förresten? Och hur länge före bf jobbar man i Sverige? Här måste man gå i permission tre veckor innan bf.

Haft sammandragningar ibland när jag reser mig hastigt eller går fort. Idag har jag haft konstant när jag rört mig därför känns det olustigt. Bm sa att jag skulle vila så mkt som möjligt men ej lätt när man jobbar. Skulle det inte ge med sig på ett par dagar tyckte hon jag skulle sjukskriva mig ett par dagar. Kroppens sätt att säga ifrån om man anstränger sig för mkt sa hon. Men ikväll är det ryggläge och snart ska jag lägga mig.

Vet ej om om det är lagstadgat i sv när MSN ska gå hem? Jag ska ta ut semester sista v iaf har jag tänkt
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"