Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Blåsippan84 skrev 2014-11-05 14:57:56 följande:

Kul att vi är så många "gamla godingar" från förra tråden . Oj vad vi stöttade varandra där när jobbiga dagar dök upp. Härligt!!

Själv är jag ju så tidigt i graviditeten så det är ganska overkligt fortfarande och mkt kan ske på vägen. Försöker tänka att efter 1 års försök utan plus måste det vara ett prima foster. Men som sagt inget man vet utan tiden får utvisa.

Allt blev verkligt idag när jag ringde mvc. Fick tid 15/12. Ville pricka in på mina lediga dagar. Ul 2/1. Tänkte dock lägga 700kr på ett privat vul innan inskrivningen. Även om det inte är någon garanti men iaf. Vc ska sköts mina thyreoidea prover fram till inskrivningen men har jag några frågor kunde jag ringa dem. Blev lite mer verkligt nu . Kommer kanske ej vara aktiv här så mkt innan allt Visar sig vara ok. Eller så kastar jag in mina funderingar ibland

Alla skriver så klart hur mycket hur lite man vill. Jag har iallafall tyckt att det varit skönt att skriva om oron, alla här förstår ju så väl.

Okej så vc sköter sköldkörtel provtagningarna. Hur ofta blir det då? Jag håller tummarna SÅ för dig nu. Det är tufft att kämpa så många månader.
  • Cayenna

Får man äta hushållsost? Har för mig att den återkallats nångång pga listeria. Eller har jag fel. Jag har dock ätit salami och allt möjligt hittills eftersom jag ändå trott att jag ska få ma/mf. Tänkte dock ta tag i kostråden nu, eller efter kub.

• Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-11-06 17:18:44 följande:

Ja de är lika stora fortfarande (på ett ungefär) och bf är 31/3 men eftersom de tas ut med snitt så antar jag att det planeras in i mitten av mars och sen får vi se om de vill titta ut tidigare. Generellt så kommer tvillingar i vecka 36-37.

Har du bestämt snitt? Eller dem? En vän som väntade tvillingar fick slåss med näbbar och klor för att få snitt. Så olika det är.

Men mars bebisar borde det bli iallafall då, mysigt!
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-06 17:24:21 följande:

Är inte så påläst men är det inte att man kan äta all pastoriserade mjölkprodukter.

Ja det är nog just när oron slår till som det är så skönt med ett forum sär folk förstår .

Måste bara berätta om min kaotiska morgon. Tagen som ur en dålig parodi. Skulle till tandläkaren idag 7,10. Igår var det plusgrader och de hade varnat om snö men jag trodde inte det skulle komma så mkt. Så jag bestämde mig för att ta cykeln dessa 5 km. När jag väl kom ut imorse och började cykla var det rena snöovädret. Blev nersöad på 5 min. Hade planerat att det skulle ta 30 min än de vanliga 20 min. Tog dock 40 min i detta väder. Kom 10 min sen. Mascara på kinderna och blöt i håret. Väl inne hos tandsköterskan frågade hon om mitt hälsotillstånd. Sa då att jag var gravid. Hon undrar hur långt gången. Och jag börjar grina??!!!!! Gråtskrattar sen att jag är så tidigt så jag har ej sagt det till någon riktigt. Hon börjar fråga gällande rtg bilderna och fråga kollegor om det är ok. Slutade med att jag satt där med rödgråten näsa, svart kinder och ett stort blyförkläde på mig som kändes som värsta tvångsdräkten. Jag blev nog snackis på fm fikat

Vilken morgon!! Känner igen det där med att man lätt börjar gråta bara av att nämna graviditeten, det är så mycket känslor som man bär på som bubblar över när som.
  • Cayenna

Ok, då bör jag kunna käka på av hushållsosten. Köpte en herrgårds men fy inte lika gott.

Har ätit salami mm på restaurang men tänker att jag ska ändra på mig nu. Chevre? Är det en dessertost eller ok? Har ätit en hel del måste jag erkänna.

Och jo jag vet, mycket talar för att det går bättre då denna gång men jag har varit så säker på ett tredje mf/ma så har lixom inte brytt mig så mycket. Alkohol har jag självklart avstått. Och kaffe har varit äckligt. Nu börjar kaffet funka igen, och bra det för det hjälper något mot mitt låga blodtryck. Får svimningskänsla så lätt och känner mig rätt svag.

• Cayenna

Ok, då har jag koll på ostarna. Men visst passerar inte listeria och toxoplasmas obemärkt förbi om jag skulle fått i mig något olämpligt? Man måste väl bli magsjuk eller hur? Känner mig inte orolig över att jag inte följt kostråden till punkt och pricka.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-07 21:36:03 följande:

Gulligt av dig. Känner mig inte så säker på att detta kommer gå vägen. Har en smått huggande smärta som sitter i så känns som det inte bådar gott.

Jobbigt när man blir så orolig. Jag håller tummarna för dig!! Det måste vara din tur! Är det som hugg när du reser dig snabbt eller gör en hastig rörelse? Så får jag ont som hugg dagligen.

Skickar en pepp kram
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-08 08:33:48 följande:

Kom en sådan lite kraftigare huggande/skärande och sedan höll det i sig dovt, när jag var uppe och gick. Höll i sig när jag satte mig. Jag mår inte illa, känner mig dock mkt trött men det kan vara att jag håller på att bli sjuk. Lite molande i brösten. Gogglar man på symtom så här tidigt verkar "alla" vara mkt känsliga för dofter och springer på toa om nätterna. Goggle är bra men ibland inte .

Jag har mkt svårt att se mig som höggravid och mammaledig. Blir det mf så kommer jag vara mkt ledsen men mentalt tänker jag just inte så mkt på framtiden gällande detta.

Jag har ännu inte blivit känslig för dofter. Jag har ännu inte kissat på natten en enda gång. Är inte mer kissnödig på dagen heller, snarare tvärtom. Så jag tror det vara är olika. Nu vet jag ju inte ännu om jag klarar mig från mf förstås heller.

Förstår att du har svårt att se framtiden. Ska du göra vul? När? Fokusera på en dag i taget. Jag håller tummarna för dig!
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-11-09 15:30:47 följande:

Gruppen/tråden har blivit "stängd" eftersom de som fött velat hålla sina bebisbilder privata!:) Det är en hel del det är dags för nu i nov, 4 st tror jag och sen 1 i dec och jag i jan! Jag har inte varit så delaktig i den gruppen förens nu på slutet, känns som att jag har varit jättelångt efter! Men det känns skönt att ha kommit så långt och jag har tänkt på er andra!:)

Men åh, v31!!! Vad härligt, det närmar sig

Förstår att ni kör på låst tråd, man vill ju inte dela allt. Menvkul att ni tittar in här och uppdaterar lite.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-09 18:49:36 följande:

Vi har tänkt betala ett vul vid 5/12. Är runt v 10 då. Sen får man kub ul runt v "12/13 och ul runt v 18 i Östergötlands landsting. Så 2/1 blir det kub.

Har ej haft den där huggande värken sedan i fre kväll. Har börjat smått må illa och inte alls kaffesugen. Kaffetant som jag är så ser jag det som ett gott tecken

Då har du ändå mindre än en mån till fösta kollen. Fast jag vet att det känns länge.

Bra att huggen försvann och illamående är ju ändå bra fast fet är jobbigt. Hur mådde du med sonen?
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"