Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2014-10-09 18:27:25 följande:

Man är ju lite knäpp, när man mår illa längtar man bara tills det ska gå över och när man väl mår bra igen längtar man tillbaka till när man mådde dåligt för då kände man sig iaf gravid.

Ja, det är verkligen spökveckorna nu. Svullnaden om magen har lagt sig också så jag ser mindre gravid ut nu än förra veckan. Med sonen var det likadant, sen kom "riktiga" magen runt vecka 20-25 någonting, får se hur länge det dröjer den här gången.

Jag byter din huvudvärk ( för den är ju ett säkert tecken på att hormonerna löper amok) mot illamåendet direkt. Missade att ta Lergigan igår och låg och spydde som en gris. Blä! Och jo jag vet att huvudvärken inte är kul heller, hade så med min lyckade graviditet....fick ligga hemma från jobbet i mörkt rum.

Idag var första dagen utan blödningar helt och hållet. Går på onsdag och kollar läget. Vill bara spola fram till efter cub. Undrar om det kommer gå vägen??
  • Cayenna
    Amie skrev 2014-10-09 19:01:13 följande:

Bara 5+4. Fortfarande osäker på om jag verkligen är gravid eller ej med andra ord! Längtar tills jag passerat 12 fullgångna även om jag gissar att man inte blir ett dugg lugnare efter

Ska du göra som mom in the city och härda ut och vänta med ul till kub?
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-10-09 16:01:47 följande:

Bra att det avtar, så länge inga klumpar kommit ut så finns det ju hopp. Håller fortsatt tummarna!

Hur mår du då? Börjat må illa?
  • Cayenna
    Amie skrev 2014-10-11 00:33:33 följande:

Bor i Halland och här erbjuds tydligen inte kub alls av etiska skäl. Men kommer bli erbjuden tidig koll om jag vill pga de tidigare missfallen.

Jaha, så olika det är. Skönt att du blir erbjuden koll utan att tjata. Ska du vänta ända till v12-13? Går dina veckor oxå sjuuuuukt långsamt?
  • Cayenna

Välkommen vecka 9! (8+0 idag) Läste i min grav-app (som jag vågat ladda ned fast jag sa att jag skulle vänta) att illamåendet ofta börjar släppa i v12 (11+) så nu har jag tre veckor dit. Det är hanterbart med tabletterna på morgon fram till efter lunch nångång. Sen mår jag illa fast jag äter tabletterna men jag slipper spy.

Har jättesvårt att få i mig vätska. Tvingar i mig vatten men hade gärna haft nåt som smakar men vill inte pga sockret. Lägger nån skiva ingefära eller äpple för att få smak på vattnet och det är lite bättre.

Oj vad gnällig jag låter...sorry!

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-10-11 09:37:44 följande:

Härligt med vecka 9 :)

För egen del brukar det vara då jag börjar spy.. Och sen är det så fram och till, ända till förlossning... Än så länge känner jag typ " bakis" illamående på morgnarna och ömma bröst.

Och ja tiden går SJUKT långsamt! Jag är bara i v 5 ...!!

Hu fy ända till förlossningen :-O Jag ska kanske inte klaga Från v5-v12 är ju ingenting i jämförelse.

Hade gärna hoppat över hela oktober och kommit direkt till kubet.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-11 11:14:14 följande:

Det känns lite overkligt att ha kommit så här långt när de två senaste graviditeterna slutat i missfall, samtidigt känns det som en evighet kvar till april så man önskar man kunde spola fram tiden. Ser fram emot vecka 20 när man kommit till hälften, då har jag mitt RUL också. Hoppas vi får se om det är en liten lillasyster eller lillebror där inne, 6 veckor kvar!

Vilket datum är bf för dig? Borde skilja fem veckor mellan oss eller hur?

Ska ni kolla könet med andra ord? Kollade ni med er son? Vad mysigt efter det, köpa några bebis plagg och accessoarer
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-11 11:08:14 följande:

Men stackare, ett sånt illamående verkar inte kul! Även om det är bra att man har symtom så vill man kanske inte ha dem så mycket. Var det likadant vid din förra lyckade graviditet?

Jättebra att det blev en dag utan blödningar, det borde ju vara ett gott tecken.

Jag har mått så både lyckade och ej lyckade graviditeter. Endast den som slutade i tidigt mf som jag mådde bra.

Jag tar det som ett gott tecken att blodet avtagit. Får se om några dagar.
  • Cayenna

Mitt illamående är borta. Klagade som f-n när jag hade det och nu ikväll när jag mått bra så blir jag så ledsen och orolig. Eller kan det vara att jag haft fullt upp? Tror det är kört! Blir bara så ledsen!!! Tre i rad, och blir nog inga fler försök.

• Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-11 17:22:38 följande:

Just det, har BF 13 april. Då borde du ha i slutet av maj, eller?

22 maj är min bf.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"