mom in the city skrev 2014-10-27 19:19:24 följande:
Det är inte helt lätt det där med syskonvagn, det kommer vara två år och åtta månader mellan våra. Vår kille älskar också att åka vagn och jag har heller ingen lust att bära när han blir trött eller trotsig och vägrar gå. Tror säkert att en treåring orkar gå mycket men inte hur länge som helst, t.ex. om man går till en lekpark längre bort så kanske han inte orkar gå tillbaka eller om man är i väg en heldag på djurpark eller liknande så kan det kanske vara bra att kunna sitta och vila benen. Sen bor vi i stan så jag tycker det känns säkrast att kunna knäppa fast honom i vagnen när det behövs så att han inte springer rakt ut i gatan. Ståbräda tror jag funkar kortare sträckor men är barnet trött i benen blir det kanske jobbigt att stå. Om man behöver syskonvagn eller inte beror nog mycket på vad man tänkt göra på dagarna och på hur det stora barnet är, tror inte det finns någon magisk gräns utan man får nog utgå från sina egna behov.
Det jag gillar med Donkeyn är att den kan användas som både enkel och dubbel så att man bara behöver en vagn. Då känns det också lite mer ok att köpa en ny eftersom den kommer användas oavsett om sonen vill åka eller inte.
Den är ju smart faktiskt, skönt att få två vagnar i ett och då spelar det inte så stor roll om man går över till att använda mest som enkel.
Jag bor ju oxå i sthlm och det känns säkrare med vagn än att dem springer runt. Jag får väl analysera när det närmar sig men lutar nog åt att det känns naturligt att ha en. Jag orkar helt enkelt inte kånka runt på stora när han vägrar.
Hellre åkmöjlighet än mamma-får-bära. Plus att jag gillar att gå rätt mkt fortare än treåringar klarar, och han kan ju stanna och plocka skatter på vägen så det tar ännu längre tid.
Småbrädan är ju jobbig i längden för barnet att stå men alltså man ser ju krånglet vid trottoar kanter och i snö och att det blir jobbigt för den som rullar vagnen.
Usch vad jag drömmer iväg. Hoppas så att kubet går bra. Blir nervös av att jag hoppas så.