Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2014-10-11 17:15:30 följande:

Ja, vi tänker kolla könet och gjorde det med sonen också, är alldeles för nyfiken för att låta bli. Det blir nog mer shopping om det blir en tjej den här gången eftersom vi har väldigt mest "pojkiga" kläder som jag kanske inte skulle sätta på en tjej. Annars har vi det mesta men vi ska köpa syskonvagn så det är ju en rätt stor investering.

Då har du mått ungefär lika i dina graviditeter då. När jag väntade sonen mådde jag hur bra som helst men den här gången, och när det slutade i MA, har jag mått illa en hel del så det har varit väldigt olika. Vid mitt tidiga mf kände jag aldrig så mycket och hann bara veta om graviditeten i två veckor.

Vad man än får vill man kanske ha lite nytt oxå. Men visst, självklart mer shopping om det blir annat kön.

Men ååå vad jag vill att det ska gå den här gången!!!! Skulle vilja ha onsdag morgon nu så jag vet, men det känns kört. Eller hoppas jag mår illa imorn, kan testa utan tabletterna till frukosten.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-12 07:18:52 följande:

Åh nej, hoppas hoppas hoppas du har fel!

Att illamåendet försvinner behöver ju inte betyda att det är kört. Jag vet att jag började ha dagar som var bättre redan i vecka 9 även om jag inte hade lika kraftigt illamående som du.

Vill så gärna att det ska gå bra för dig, det är så orättvist att vissa ska drabbas flera gånger och tycker det räcker med otur för dig nu. Håller alla mina tummar för att det ser bra ut på onsdag!

Tack mom in the city <3 Jag testar utan tabletterna idag och jag ber till gud att jag börjar spy. Uppdaterar hur det går. Händer det inte något är det nog tyvärr inte något liv kvar. Det finns ju inget jag kan göra, man är så maktlös
  • Cayenna

Gulliga ni är!

Jag mådde svagt illa på kvällen men inte alls som tidigare. Jag hoppas nu att det värsta illamåendet har passerat helt enkelt. Hoppet är det sista som lämnar en. Jobbigt att vänta två dagar nu men tror inte det går att boka om.

• Cayenna

Jag är fortfarande gravid iallafall Får se hur det går. Allt såg bra ut idag så får vara glad för det.

• Cayenna

Tack tjejer

Nu är jag i V9 (8+4). Och fortfarande är det tidigare än vad en bebis avstannade i mitt ena ma. Jag funderar ändå på att vänta till kub nu. Vad tycker ni?

Hur mår ni andra? Hur går det?

• Cayenna

[quote-nick]mom in the city skrev 2014-10-15 16:21:47 följande:[/quote-nick]

När man gör KUB har man ju som oftast kommit förbi de mest kritiska veckorna så om allt ser bra ut då är det ju ett mer "säkert" resultat som kanske gör att du kan slappna av mer än efter ett tidigare UL men allt hänger väl egentligen på om du kan hålla ut till KUB eller inte. Du kan ju försöka få ett tidigt KUB (alltså i början av den period man kan göra KUB) så att det inte är allt för långt borta i tiden.

Jag mår bra för det mesta. Känner dock att det hugger till i ryggen och gör ont när jag lyfter tungt eller böjer mig framåt på ett visst sätt, vet inte vad det kan bero på? Vecka 15 (14+1) nu och enligt appen är fostret ca 14 cm långt och livmodern når ungefär halvvägs upp til naveln. När jag ligger ner ser man verkligen att det är runt på nedre delen av magen så visst har det vuxit. Tror också att jag känt av de första fosterrörelserna, så häftigt och det känns verkligen som att det är på riktigt nu!

[/quote]

Men vad härligt att du börjat känna av bebisen. Vad häftigt. Jag hoppas jag oxå kommer dit! Och kul att du börjar skymta en liten mage när du ligger ned. Det är bra med apparma så man kan läsa vad som händer vecka för vecka. Du har inte långt kvar till rul. När du går på rul är det dax för kub för mig gissar jag.

Smart om jag kunde ta en tidig kub tid, men min bm är noga med att göra så nära 12+3 som det går. Så en månad kvar. Samtidigt är det ju som du säger mer tillförlitligt med ett lyckat kub än ett tidigt vul.

• Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-16 16:04:16 följande:

Varför tycker hon att man ska göra KUB så nära 12+3 som möjligt? Jag trodde inte det spelade så stor roll så länge det var inom intervallet 11-14. När jag gjorde nu var jag i 11+6 och med sonen var det lite tidigare ändå och det var inga problem.

Det är mest optimalt 12+2-3 står det. Kan resultatet vara mest exakt då? Hon verkar följa det så nära det går. Jag hade gärna gjort 11+0 för att få se hur det ser ut. Verkar inte som att jag ens kunde fråga om det dock så nu blir det 12+3.
  • Cayenna

Hallå, usch och fy för illamåendet. Jag hade ju några dagar jag mådde bättre (bra) men sen kom spyorna igen. Nu tycker jag att det är mer uthärdligt, kan dock inte äta middag utan blir typ yoghurt eller macka. Jag har gått in i v10 och har tre veckor till kubet. Tiden går inte fort direkt. I huvudet har jag bara en bild av att det kommer gå vägen, livrädd att det inte kommer gå ändå. Kommer ju ge upp om det inte går denna gången så känns som att det är mycket som hänger på en skör tråd.

Hittade en som länkade till studie som visade att mfrisken sjunker till 1,6% om man sett hjärtat slå...men samtidigt blev det ju så för ett år sedan för mig. Vad är oddsen att det händer samma person två gånger? Borde vara minimal risk.

Har du bokat vul Patricia4?

• Cayenna

Men så mysigt ändå att känna av bebin, men så klart ännu härligare när det blir tydligt och dagligen Du är snart där. Då har du mindre än en månad till rul nu ju. Ska ni kolla kön? Eller väntar ni?

Typiskt att illamåendet kom hem illbaka När man väl slipper det vill man ju inte få tillbaka det.

Vi var väl dem där 1,6%en då. Några måste ju vara det. Men att hamna i det facket en gång till kan ju inte vara stora odds för. Man vet aldrig men det borde ju vara minsta möjliga risken. Känns uthärdligt att vänta på kub nu. Såvida det inte kommer fler blödningar.

Har inskrivning nästa vecka. Känns lite jobbigt att inskrivningen är innan kubet men gick ju inte att boka kubet annars. Ska ta blodprover inför det.

• Cayenna

Spännande med rul, och spännande att tjuvkika könet. Okey, en dryg månad att vänta, men det går fort...rätt som det är är du där.

Fattar inte heller riktigt procenten och att detcändå är vanligt i V9. Men visst är det när moderkakan ska ta över näringstillförseln som börjar V9 och är helt klar v12-13? Att det är det som går fel?

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"