Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Blåsippan84 skrev 2015-06-07 19:35:41 följande:

Tack för tipsen tjejer. Men väskan blev mer proppad . I vårt landsting måste man ha med blöjor. Får bara två st. Snåla Östergötland.

Igår fick jag förvärkar som gjorde ont och höll i sig 20 min. Satt och spelade med sonen. Blev att ta panodil ich då gav det med sig. Sen igen på kvällen men inte lika länge men mer ont än tidigare kortare förvärkar. Så jag hoppas på innan bf . Sonen kom 5 dagar innan men ingen garanti ned andra ändå, hehe. Maken fick lite panik i blicken när jag sa att jag hade ont. Kameran och hans grejer att packa är hans uppgift och ännu inte gjorda. Han har ett stort projekt som ska vara klart på fre och presenteras om 2 v. Han har lite annat att tänka på just nu, gah. Vet ej hur det blir om bebis kommer under dessa 2 v. Hans chef är också lite stressad då han vet att vi ska ha snart mitt i detta slutskede av projekt. Sen är det skönt med sem. Ska dock vara själv med sonen 1 v efter midsommar innan maken tar sem och då i v 38-39. Blir nog kul för oss alla , eller inte, heh.

Låter som att det kan bli innan bf. Men förstår att du inte vågar hoppas.

Jag trodde vi fick blöjor (sthlm) men sen såg jag att dem tagit både våtservetter och blöjor från en av gåvopaketen från babybag/Libero. Förra gången vet jag att vi fick av sjukhuset. Konstigt.

Får ni inte gåvopaketen på ert sjukhus? Då kan ni ju använda dem och slippa packa ned.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-06-09 14:25:24 följande:

Start paketet får vi ej utan får hämta libros på maxi. Det har varit lugnt i magen. Bara lite förvärk idag mitt på dagen. Så nu ställer jag in mig på bf . Hoppas dock ej gå över, hah. Blir väl igångsättning vid 20/7 i så fall och det känns som evigheter!!! Vill kunna göra ngt i sommar. Vågar mig inte iväg på längre tripper och lika så sonen och maken får vara här omkring tills bebis kommer.

Okey, synd. Jag hämtade på Ica och fick på bb. Dem borde ju dela ut på alla bb tycker man.

Jag håller tummarna hårt för innan så ni kan hitta på nåt efter. Förstår att du inte vill vara för långt hemifrån.
  • Cayenna
    Hannah8401 skrev 2015-06-09 18:39:47 följande:

Ja imorse blev jag moster till en flicka på 4935 gram!!! Hihi! Hon är jättesöt och nu längtar man ju inte mindre....

Grattis! Det var en stor tjej, eller iallafall tung. Dem är väl ungefärligt lika långa ändå bebisar som är fullgångna. Kul att ni bor nära.
  • Cayenna

Här hemma har lillebror kommit in i sin första utvecklingsfas. Han vill vara nära, bli buren, svårt att få ro, äter oftare och oooh vad glad jag är över sjalen. Den löser allt det där. Storebror var inte alls så här vid faserna, enbart mardrömmar hade han. Appen wonder-weeks gillar jag så man kan följa och se när "åskfaserna" kommer.

• Cayenna
    Lisa 236 skrev 2015-06-15 22:55:25 följande:

Hej var inne i denna tråd i starten men gjorde ett uppehåll för det blev ytterligare ett missfall... dvs vi har gjort 14 provrörsförsök varav 11 missfall.

Men nu skulle vi göra uppehåll över sommaren men DÅ blev jag SPONTANgravid TJOHOOO... men oroligt förståss men har aldrig hänt förrut. Är bara i v 3+6 idag vad tror ni om mina test verkar de starka nog? (clearblue digital visade gravid 1-2 igår) men de andra testen är starkare.  Å jag vet att jag är testoman.

Så vad tror ni?? Starka nog för v3+6?????

Grattis till din första spontantgraviditet! Det ser lovande ut tycker jag. Hoppas verkligen att det är er tur nu. Får du något för att öka chanserna? Jag åt blodförtunnande denna graviditet. Jag tror det var därför det funkade.

Lycka till!
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-06-16 11:49:04 följande:

Någon som fått ? Här hade jag förvärkar hela natten. Kommer ej tro det är igång när det väl är det

I fre ringde jag Kvinnohälsan. Ville dels bolla med dem då jag springer massa på toa och förvärkar. Kan det vara uvi eller är det bara det normala på slutet. Då svarar bm "det är nog det normala. Din bm tog ju urinsticka på dig i slutet av maj". Svarade då att det var ju bara en proteinsticka kan man ej se uvi. Ja det har du rätt i sa hon då. Alltså jag tänker att jag oroar mig ner kanske för att jag är sjuksköterska och vet en del men sen tänker jag att jag är ju ej bm så måste lita på dem. Men då blev jag lite mörkrädd. Hon hade väl velat jag skulle sagt "jaha men så bra då". Fick iaf lämna urinprov. Sen frågade jag vad dr hade svarat angående att magen ej vuxit då min bm skulle kolla med dr. Då säger den i tel att det står inget i journalen om att hon skulle prata med dr. Frågade då om jag ej skulle komma som denna v och kontrollmäta iaf. Det tjänar inget till svara hon.

Ringde åter igår för att försöka få tag på min bm. Hon har i vår bara jobbat varannan v pga privata saker. Men hon sa att hon skulle gå på sem vid midsommar så tänkte att jag kanske kan få tag på henne denna v.

Den bm som ringde upp då sa att i deras pm så är det ok att magen ej växer på 3 v. Sa då att när jag kommer nästa v till bm så kam det upptäckas att bebis ej vuxit på 4 v. Det har du rätt i sa hon då ich bokade in en extra mätning till

Min bm på tors. Alltså är det konstigt man blir orolig när det är så många turer och man måste stå på sig??? Är det trötta gamla tanter som gett upp?!! De kan visst inte äns räkna till 3 och 4. Blä. Känns iaf bra att jag stått på mig ich inte bara svalt deras försök att övertala mig både gällande uvi och magen.

Nu har jag skrivit av mig . Hoppas ni har det bra. Själv har jag placerat mig i en solstol på altanen

Men jäklar att du ska behöva kämpa så för att bli hörd. Det är väl klart man oroar sig när något avviker. Bra att du står på dig ordentligt!
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-06-16 11:56:42 följande:

Hej tjejer

Ingen bebis än . Bf+1! Har aldrig gått över tidigare , men men nån gång ska vara den första . Tydligen vanligare om man är lite äldre.

Otålig som den är jag , och förvärkar av och till . Får nog en hinnsvepning i em och hoppas det sätter igång mig. Känns tröstlöst !

Blåsippan: klant till bm ! Bra att du fick en tid.

Berätta hur det gick. Hoppas magen växt denna gång.

Hannah: vi får peppa varann! Snart är vi där !

Men oj övertid med fjärde hihi. Hur mår du och har du något kvar att fixa?
  • Cayenna
    Lisa 236 skrev 2015-06-16 14:41:18 följande:

Lite uppdatering... så här ser min ökning ut vad tror ni? längst åt vänster är från i lördags. sen varje dag,  till de två till höger är från idag ( i morse och kl 12)

Starkare och starkare! Du får boka vul och försöka få tiden att gå bara.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-06-17 16:57:04 följande:

Ja vi körde ÄL tester så jag vet exakt när babyn blev till :)

Nu börjar det hända nåt iaf , slemproppen lossnade och har haft värkar nu sedan ett par timmar. Tillräckligt starka för att jag ska flämta lite men lite för svaga för att jag ska räkna med FL idag...men lever på hoppet och blev gladare av att nåt händer iaf:)

Tänk vad kul att norrmännen väntar barn en extra vecka ;)

Har gått en rask promenad och hoppas det hjälpte lite. Nu när slemproppen har lossnat är det väl infektionsrisk och då vågar jag vare sig bada eller ha sex.... Eller , nån som vet ?

Men hjälp! Är det igång?? Hur går det? Har det hänt något mer inatt? Lycka till!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"