Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Blåsippan84 skrev 2015-05-06 12:47:58 följande:

Sonen är född i slutet av maj. Väldigt bra att komma då. Hinner man landa lite hemma.

Bf 8/7. Kan komma i slutet av juli. Gör den det kommer den vara två v när vi ska ta in på hotell då jag vill göra ngt med sonen innan han börjar skolan 13/8. Sen ska maken och sonen åka iväg ett par nätter också, just för att han ska få lite sommarlov. Får ta det lite som det kommer då man inte vet hur man själv eller bebis mår. Kanske känner att jag behöver landa hemma lite när den kommit. Eller så rullar allt på och går super. En sjal kan nog underlätta en del

Så hoppas på tidig ankomst .

Då håller jag tummarna för en tidig krabat. Så ni kan komma ut lite. Man vet ju aldrig hur svårt det är att röra sig på slutet tyvärr. Inte kul om man har hemsk smärta.

Jag hoppas det blir en bra sommar både för dig, och storebror och lillasyskonet oavsett när den kommer.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-05-08 12:35:24 följande:

Här hade bebis skrikfest hela kvällen igår och en omgången mitt i natten. Han hade en väldig massa magknip och svårt att göra nr 2 men det släppte nu på morgonen tack och lov. Har fortfarande inte "vant mig" vid att jag ammar och åt kryddstark mat till middag vilket inte verkade uppskattat av den lillas mage. Gjorde samma misstag förra veckan så borde ju vetat bättre. Storebror reagerade aldrig på något jag åt men lillebror verkar visst lite känsligare, typiskt...jag som älskar chili.

Stackars liten! Och kämpigt för er. Jag vet att jag var jätteduktig på att hoppa över gasbildande mat med storebror. Däremot hade han gaser ändå när han legat stilla hela natten så han behövde spädbarnsmassagen varje morgon kl 5 och sen somnade han om en stund till.

Vad är det nu för mat man ska hoppa över? Lök är det enda jag minns. Får väl googla annars sen.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-05-08 23:33:30 följande:

Har kollat på sjalar på blocket men ej hittat någon ännu. Ska ha lite is i magen ett tag till.

Kroppsligt är jag gigantisk nu. Kan ej fatta 8 v till. Puh. Trött och grinig är jag med. Maken och jag tjafsat en del då tiden är knapp med allt och jag kan ej börja fixa förrän han går ordning på renoverings projekten som måste göras först. Vet att det ej går snabbare när jag tjatar . Men vill bara att vi lägger upp en plan för allt.

Sammandragningar som jag haft väldiga problem med har lugnat sig något. Kam vara att jag lärt mig gå mkt sakta och att nu när kroppen är tyngre går det rent naturligt att inte springa på. Sedan igår har jag dock känt av annan typ av värk. Huggande långt ner i magen nästan vid ljumskarna. Vet ej om det är förverkar?

Ska bli skönt att gå hem. Lite orolig att jag ska känna mig isolerad. Men ska försöka förbereda en del. Med sonen vet jag att jag lagade massa mat innan så det vara var att ta fram från frysen när man var hungrig och ej behövde stå vid spisen så

Mkt.

Känns overkligt att man snart ska ha vaknätter igen . Sonen hade kolik. Vi tyckte minifom underlättade ngt. Men det kanske mest är för din son när du ätit starkt? Har ni bestämt namn på lillebror ?

Helt naturligt att vilja ha en plan så det inte blir stress sen. Här säger maken bara "säger inte emot en gravid kvinna".

Jag vill ha babyskyddet monterat i helgen, sen är vi klara. Han vill dock tvätta bilen först både invändigt och utvändigt så får ge mig till tåls lite längre...men senast imorn kväll.

På måndag tänkte jag packa bb väskan och sen är det bara att vänta in onsdagen.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-05-09 08:42:41 följande:

Åh vad jag är avis på dig. Tycker tiden går alldeles för sakta nu.

Tänk på onsdag får du träffa din lilla son :)

Jag minns knappt heller vad man bör vara försiktig med när man ammar men förutom lök så mins jag jordgubbar och choklad... Såklart. Men alla bebisar är ju inte lika, man får prova sig fram.

Vår fina vagn kom igår och jag gick på semester :) härlig dag ich nu är det bara 5 veckor kvar ...;)

Men jordgubbar???! Så typiskt då! Jag som älskar jordgubbar. Kanske får testa och se hur han reagerar.

Härligt med vagnleverans och sista jobbdagen. Jag njuter oxå av ledigt nu. Fixar och shoppar mest.

Fem veckor kommer gå fort!
  • Cayenna

Jag har varit på tul pga litet Sf mått. Jag blev skickad direkt den började dala lite. Min bm tvekade inte ens trots att det var en kopia på kurvan med storebror. Bättre kolla en gång för mycket. Dem kan kolla flödet i navelsträngen och kolla att fostervatten är normalt i mängd.

Ring och kräv. Säg att du är orolig.

• Cayenna

Tack för lyckönskningar. Jag har gått på toa fyra gånger idag så behöver jag säga att jag är nervös.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-05-12 15:13:16 följande:

Tack tjejer. Min bm har aldrig varit osäker. Lugn och saklig. Gammal i gemet med lång erfarenhet har jag hört av de som jag känner som jobbat med henne.(är man sjuksköterska och det finns bara ett stort universitets sjukhus så känner folk varandra ) Men igår vet jag ej varför hon velade. Förra besöket var det en annan som mätte. Redan då började kurvan dala. Men hon sa att det kan skifta när olika mäter. Men igår var det min och det planades ut ännu mer. Hade 27 SF v 31+5. Så måttet är litet, precis på undre sträcket och som sagt planat ut. Sen att hon nästan ropade efter mig i korridoren att om det slutar röra sig måste jag ringa. Det var väl då jag blev orolig när jag kom ut i friska luften och skulle vänta på bussen.

Att hon skulle säga det för att göra "ryggen fri" genom att kunna skriva i journalen att hon sagt det.

Senaste två v har det blivit mer rörelse än innan så därför var jag ej nervös först när jag satt där. Tänker att barn är olika och ska inte jämföra. Eller detta har jag fått säga till mig många ggr då storebror var mkt aktiv. Hade jag sagt att jag ville ja tul för att jag var nervös hade jag nog fått det då hon velade fram och tillbaka. Så idag ångrar jag att jag inte stod på mig.

Kommer inte fram till vår mvc om man inte ringer fm. Ska försöka få ta på henne imorgon.

Skönt att ha er att bolla med. Kommer sakna denna stöttning sen .

Mom in the city: inte klokt att tiden springer så. Skönt att allt verkar rulla på bra .

Cayenna: måste vara helt fantastiskt att veta att imorgon är ni 4a !!!

Ring imorn.så du får kolla. Alla barn är olika som du säger så säkert ingen fara men bättre med en extra koll när något avviker. Hoppas du får en tid snabbt så kan du släppa det sen eller gå på fler koller om det behövs.

Det känns helt fantastiskt. Nu går dock hela kvällen åt förberedelser. Praktiskt med kläder för storebror. Rent i sängen. Dusch. Och extra koll i väskorna igen. Vad får jag absolut inte glömma? Känner inte mig helt klar.

Hjälp!!
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-05-12 16:12:40 följande:

Blåsippan: bra ring imorgon. Hellre en koll för mkt! Barn är olika aktiva i magen , min första sparkade inte så mkt och är idag oxå den minst aktiva fysiskt av alla barnen ( men bäst på alla betyg) .

Inte behöver du bli av med oss sen . Vi kan väl skapa en sluten babygrupp i sommar :)

Cayenna: så roligt att du får din baby imorrn! Helt otroligt ! Är helt säker på att du är i trygga händer , men förstår att det är pirrigt nu ! Önskar dig lycka till och ser fram emot din uppdatering som tvåbarnsmamma :)

Mom in the city: låter som du har det underbart med den lilla! Jag längtar så efter att gosa med bebis:) hur har kroppen återhämtat sig ?

Hur gör man en sån där sluten grupp? Jag hade gärna delat en bild imorn.

Eller en hemlig sluten på facebook om alla har det?
  • Cayenna

Svettas nåt så fruktansvärt om händerna. Kommer gå ned i vattenvolym innan imorn

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-05-12 22:02:36 följande:

Jag vet inte hur man skapar sluten grupp, går säkert bara via datorn . Är med i en och fick inbjudan men det gick bara att lägga till via datorn.

Jag har Fb så det är inga problem heller.

Vore kul med en bild imorrn :)

Inte många timmar kvar nu :)

Okej, vi ser om dem andra har fb och annars får vi kolla upp hur man gör via datorn. Det kan ju knappast vara raketforskning.

Nu är det nära. Vi fick tid nr 2 imorn så behöver inte vänta (och fasta) hela dagen. Får se om jag sover nåt eller om jag ligger och vrider mig. Är trött nu iallafall så dax att sova.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"