Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Mom in the city - förändrades din pojkes rörelser runt vecka 33?

Usch nu nojar jag. Han har lugnat sig men i appen står det att utrymmet minskar för varje dag och att det kan kännas annorlunda - dock i nästa veckas text. Jag väcker honom ibland för att känna rörelserna.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-04-02 09:44:13 följande:

Hur får man ut pampersboxen? Kan man åka till babyproffsen och hämta bara? Kan inte hitta på Pampers sida hur man får den.

Hämtade apotek hjärtats igår. Mkt bra saker som även storebror kan använda som tex plåster

Du går in på babytobe.se och får då välja babyland eller Babyproffsen samt Lloyds apotek.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-04-02 08:39:26 följande:

Jag vet inte exakt när det blev lugnare men visst tyckte jag att det ändrades, blev mer buffar och rörelser än ordentliga sparkar. Senare i graviditeten får de väl också längre perioder av vaken- och sovtid och det märker man ju av.

Jag har nojat många gånger, den här bebisen har vissa dagar då han är väldigt lugn för att sen röra sig mer nästa dag. Under de lugna dagarna brukar jag alltid puffa på magen för att se så han svarar och det gör han ju även om det ibland är svagt. Jag försöker att inte oroa mig och tänka att det är så hans mönster är och att det nog inte är någon fara så länge han följer sitt mönster och jag känner några slags rörelser. Brukar dricka något kallt och lägga mig ner när jag inte tycker jag känner något. Längtar så tills han är på utsidan och man kan se hur han mår istället för att gissa hur han har det därinne.

Min BM har sagt att man alltid kan ringa förlossningen om man är orolig, hon lovade att de inte kommer tycka att man är dum och onödigt orolig för det är bara man själv som mamma som vet hur barnet rör sig och om det känns annorlunda. Bättre att ringa en gång för mycket.

Efter TUL känner jag mig också lugnare även de dagar då han är mer stilla, då kollade de ju så att det fanns gott om fostervatten och att moderkakan och navelsträngen fungerade bra och det känns lite tryggare när man vet det.

Tack för att du svarat!! Skönt att höra att du upplevt en förändring. Jag tänker att det nog är för att utrymmet blir mindre och den inte har lika stor möjlighet att kränga runt. Har varit på tul nu i veckan igen pga liten mage, allt ser bra ut vad gäller fostervatten och så. Han växer på bra. Lite mindre än medel men ingen större avvikelse.

Jag får fortsätta känna och väcka om jag tycker han rör sig lite.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-04-02 09:17:12 följande:

11 dagar till BF och börjar bli less på riktigt. Har inget tålamod och är trött och irriterad hela tiden så är verkligen inte världens roligaste fru eller mamma just nu. Kan han inte bara komma ut, jag vill inte mer!

Känns ju väldigt lämpligt med långhelg också när ens förmåga att vara social är lika med noll. Imorgon ska min svärfar bjuda på hela makens familj på middag och jag har verkligen ingen lust, är inte alls på humör för att umgås med folk. Vill bara ligga i sängen i mjukisbyxor, äta godis och titta på tv.

Förstår att du är less. Du är ju som på övertid fast egentligen inte.

Hoppas du slipper för att istället åka till bb.

Du kanske inte behöver vara där länge annars.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-04-02 09:44:13 följande:

Hur får man ut pampersboxen? Kan man åka till babyproffsen och hämta bara? Kan inte hitta på Pampers sida hur man får den.

Hämtade apotek hjärtats igår. Mkt bra saker som även storebror kan använda som tex plåster

Ehm såg nu att jag länkade till apoteksgruppens. Jag skyller på gravidhormoner.

Pampers är på babybox.se
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-04-04 07:56:24 följande:

Så var man nere på ensiffrigt, 9 dagar till BF. Dagarna kryper fram och förutom lite sammandragningar så händer ingenting. Fy så tråkigt det här är!

Hoppas ni har en härlig påsk!

Förstår att väntan är lång och tråkig! Du har inte långt kvar oavsett när det blir. Men blir väl annorlunda att få vänta istället för som med storebror bli överraskad av en tidig förlossning.

Glad påsk till dig och er andra i tråden.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-04-06 07:21:29 följande:

En vecka till BF och ingen bebis. Snart kommer jag väl börja springa i trappan i ren desperation. Suck, varför kan han liksom inte bara komma ut....

Haha springa i trappan Ja, du kanske får prova lite olika metoder. Vilken buse till lillebror som trivs så bra i magen. Max en vecka tror jag.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-04-06 21:15:35 följande:

Heja heja , det är så lite kvar nu ! Snart har du din baby:)

Idag har jag 70 dgr kvar och är less nu . Orkar inte vänta längre . Panik !!! De får helt enkelt söva ner mig de här två månaderna :)

Så jag är rätt avis på dig som kommit så långt! Håller tummarna att det händer nåt snart

Nedsövning behövs tydligen både trimester 1 (pga oro för ma/mf och illamåendet) och trimester 3.

Tänk vad länge sen det var vi gick och oroade oss där i början. Nu är det mer ojande och nedräkning tills det lilla livet är ute. Själv har jag ca 5 veckor kvar.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-04-07 07:20:06 följande:

Så skönt det måste vara ändå att veta exakt när det är dags, att ha det inbokat i kalendern. 5 veckor är ju inte mycket egentligen.

Den här ovissheten är jobbig tycker jag, man har ingen lust att boka in en massa saker för bebisen kan ju komma när som helst samtidigt som man inte bara kan gå och vänta för då blir man knäpp. Konstigt det här med tidsuppfattning, man är gravid nio månader men den sista känns ungefär lika lång som alla andra åtta tillsammans.

All väntan blir för lång egentligen. Och kanske ännu värre att vänta när man inte vet när det kommer bli av. Hoppas du haft en fin dag och hittat på nåt mysigt ändå. Det känns som våren är på väg. Perfekt till din föräldraledighet.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-04-08 10:46:27 följande:

BM-besök på morgonen. Allt såg bra ut, han ligger fortfarande rörligt och det kan han ju göra ända tills det är dags.

Fick en ny tid om en vecka men hoppas verkligen inte jag behöver gå på den.

Hoppas du slipper gå dit nästa vecka! Kämpa på nu sista tiden, håll dig sysselsatt så gott det går.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"