Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2015-03-26 11:38:13 följande:

Gjorde TUL idag. Såg såklart mest detaljer men eftersom det är en bebis i modell mindre såg man iaf lite mer än man hade gjort om det hade varit en jättebebis. Allt var normalt och uppskattad vikt var ca 2,7 kg just nu och ca 3 kg vid BF. Kunde se att han hade hår också! Kom ut nu lilla bebis!

Låter som lillebror blir lagom stor. Speciellt om han dyker upp innan bf.
  • Cayenna

Var hos bm idag. Vecka 32 nu (31+5). Sf mått låg på 27 så jag fortsätter att ha ganska litet mått. Min kurva planar något så ev blir det ännu ett tul. Jag tror inte det är något fel utan bebisen växer nog på bra ändå. Det var likadant med storebror men förstår att dem vill kolla.

Hjärtljuden låg på ca 145. Och allt annat såg bra ut.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-03-26 22:49:35 följande:

Hannah8401: ska börja vattengympa om 2 v. Cykla rekommenderade dr, vilket jag kände förra graviditeten samt i helgen . Väntar på sjukgymnastik också

Idag hade jag fruktansvärd fm på jobbet. Gick konstant hela tiden. Hade så ont så jag höll på att gråta vid lunch. Men från mån blir det halvdagar och ledig imorgon.

Ni som varit gravida längre. Vad sa er bm om att få den vanliga influensan som gravid? Min pratade först om vaccination men sen sa hon att jag var så tidigt i graviditeten så gör nog inget om jag blir sjuk i den. Men nu verkar sonen fått det. Ligger utslagen med 40,5 i temp och hosta, ingen förkylning eller så. Så det är nog flunsan. Så imorgon intar både han och jag ryggläge framför en film eller två.

Jag har inte vaccinerat mig. Min bm rekommenderade mig att göra det för att det är rejält jobbigt om jag får det. Däremot verkade det inte vara någon fara för barnet om jag får det. Det viktigaste lixom. Men tydligen är årets nån form av nära döden upplevelse även fast man inte är i någon riskgrupp. Jag hoppas du klarar dig!

Ta hand om sonen och gosa ned er i soffan.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-03-27 06:10:33 följande:

Jag har hämtat ut alla som finns :)

Apoteket hjärtan, kronans apotek , babyland, mm minns inte vad alla hette med googla så får du upp samtliga :)

En hel kasse full med gratisprodukter och det bästa tycker jag är de söta små salvorna som är perfekta att ha i skötväskan sen .

Liberos kvar men den verkar man få på bb :)

Till hösten ska jag gå på baby och barn mässan och då brukar man oxå få en hel del gratis :) sambon tycker jag är galen men nåt måste jag ju sysselsätta mig med , väntan är så lång !

Gratis ät ju bra. Och små prover är bra så man vet om det är värt att köpa. Jag har beställt koder mm för några nu. Ska se till att hämta på alla apotek
  • Cayenna

Nu är jag i vecka 33 och har ganska precis 1,5 månad kvar. Har köpt det mesta. Måste gå igenom kläder och komplettera lite. Sen återstår att göra i ordning här hemma, tvätta upp nya köp och bädda i ordning. Packa bb väskan gör jag nog inte i förväg utan lämnar till dagen innan. Känns så spännande och roligt att det närmar sig. Och att vi bokat ordentligt sista veckorna. Detta är mitt sista barn så köper en hel del faktiskt och tänker att jag får passa på.

• Cayenna
    JhjärtaK skrev 2015-03-29 15:31:57 följande:

Minst sagt full rulle här med tre barn så hinner varken läsa eller knappt skriva men vi mår iaf bra allihopa och det är faktiskt lite lättare med två bebisar än vad jag hade föreställt mig (hade iofs föreställt mig typ helvetet på jorden men ändå, haha )

Hoppas det går fint för er alla!

Grattis till tjejerna! Förstår att du har fullt upp.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-03-29 13:03:43 följande:

Åh vad mysigt :)

Tänk vad långt vi kommit nu. Jag börjar också komma i ordning och passar på o köper det jag vill .

Visst måste man passa på.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-03-29 14:16:48 följande:

Två veckor till BF imorgon och min man börjar bli nervös, själv är jag lugn som en filbunke.

Det är så dubbelt för samtidigt som det känns som jag varit gravid i en evighet och bara längtar tills det är över så känns det så overkligt att det snart är slut. Kan inte riktigt fatta att jag ska föda barn vilken dag som helst, att det kan bli idag likväl som om fyra veckor.

Vad fort det gått!! Ska bli så spännande att följa dig och se när det blir. Tänk att din graviditet snart är bakom dig. Och snart är ni fyra.

Mysigt att vagnen är bäddad och redo. Längtar tills min vagn är klar att hämtas. Borde vara inom ett par tre veckor. Bädda känns som det sista nästan.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"