Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2015-03-20 08:16:46 följande:

Bebis ligger fortfarande med huvudet ner men fortsätter ligga högt och rörligt, sjunk lite neråt tack!

Alla hans omflyttningar i magen har gjort det svårt att mäta tillväxten via SF-kurvan så nu ska vi göra TUL. Någon som gjort UL så här sent i graviditeten, vecka 37, hur mycket "ser man"? Tänker att barnet måste vara så pass stort nu att man mest ser detaljer. Blir kul att få se bebis en gång till iaf.

Jag har gjort flera sent, sista i v 41+ ca. Håller med Blåsippan, dem får berätta. Man får ju ingen överblick direkt. Kul ändå att dem mäter upp bebis och uppskattar födelsevikt.
  • Cayenna

Här har vi åkt på magsjukan Helt slut nu efter. Kan inte rekommendera kräksjukan i vecka 31 om man säger så.

Och idag säger jag hej till vecka 32. Tiden går för fort.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-03-21 09:30:20 följande:

Åh nej! Hoppas det går över fort!

Wow v 31! Tänk vad långt vi kommit nu ,vi har v 29 på måndag :)

Legat däckad torsdag och fredag. Har knappt ätit och sonen oxå sjuk. Fy sjutton säger jag bara.

Snart börjar din vecka på 3 oxå. Det har gått så fort nu på slutet. Jag håller på att boa för fullt. Mindre än 8 veckor kvar för mig nu.
  • Cayenna

Beträffande könsteorier;

Patricia, var det din nr 3 som oxå var vild i magen och likaså i livet efter magen? Tänkte om han levde rövare så mycket så pulsen stack iväg oxå?

Det var en barnmorska på sjukhuset jag födde som sa att det var pulsen i slutet på graviditeten som kunde vara en indikator. Det lustiga var att min son hade lägre puls i slutet, runt 135, så hon gissade pojke. Innan och under alla Mvc besök låg den på runt 145 minst.

Jag hade ingen rand med förra pojken och ingen rand nu. Har en typisk pojkmage, inget spår av någon graviditet bakifrån. Å andra sidan såg min syster ut så och hon har två flickor.

Sen mådde jag ju ruggigt illa vilket inte stämmer med pojkteorin, då ska man ju må som en kung.

Beträffande namn;

Vi har inget namn bestämt. Tur att vi har lite tid kvar. Min man säger nej till alla mina förslag och jag säger nej till alla hans. Svårt är det.

Hur går det för er andra?

Blåsippan; äntligen mår jag bättre så idag ska jag posta paketet.

Trevlig måndag alla!!

• Cayenna
    mom in the city skrev 2015-03-23 10:10:27 följande:

Tre veckor till BF idag! Nu får han komma när han vill och gärna förr än senare. Ska göra TUL på torsdag.

Jag tror inte könet påverkar alls utan att alla kroppar och graviditeter är olika, ibland stämmer myterna in och ibland inte men det är nog bara en slump hur det blir. Jag har haft typisk "pojkmage" båda gångerna men vet många som haft det och fått flickor, har nog mest med kroppsform och hur livmodern växer att göra. Hade en rand på magen med första sonen men inte med denna, mådde aldrig illa med första men gjorde det nu. Har för mig att lillebrors hjärtslag legat runt 140, minns inte vad storebrors låg på. Jag brukar inte lägga sånt på minnet, är mest bara nöjd över att BM säger att det låter bra.

Tre veckor till BF!!! Färdigbakad kan man säga. Är du helt klar med allt hemma? Packat väskan?

Undrar när han kommer?
  • Cayenna

Nä, jag har inte sett någon uppdatering från JhjärtaK. Hoppas vi får en uppdatering hur det gått snart. Spännande!

• Cayenna
    mom in the city skrev 2015-03-24 07:38:43 följande:

I dag säger gravidappen det bästa den sagt på hela tiden, "graviditeten beräknas nu som fullgången" och "nu kan barnet komma när som helst". I stort sett allt är klart hemma, har packat det som går i BB-väskan. Ska förbereda storebrors väska också sen så är vi redo!

Har lite sammandragningar och igår började jag känna lite molande mensvärk nere runt ljumskarna och nästan ända in vid tappen. Är det det som är förvärkar tro? Hade inget sånt med storebror, då gick ju vattnet helt utan förvarning.

Åh, om väskorna är packade då är man redo och det känns så nära.

Hoppas det är förvärkar som gör något effektfullt.
  • Cayenna
    Hannah8401 skrev 2015-03-24 14:42:35 följande:

Så underbart att vara så nära nu! Här är det 28+0 imorgon. Två veckor till så är det 30 och då känns det som det är så lite kvar!

Jag har fått delvis sjukskrivning 4 veckor fram, så ska jobba ca 40%. Känns väldigt skönt då jag har foglossning och känner att jag aldrig får tid till annat än jobb!

Nu får jag lite mer tid till sonen också, underbart????

Jhjärtak, nu är väl dina små här? Har jag missat något inlägg om det?

Skönt att du är sjukskriven. Hur artar sig din foglossning?
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-03-24 21:25:46 följande:

Cayenna: tack för paketet . Ej hunnit testat än.

Här ska jag till läkare imorgon för att se om jag ev ska bli sjukskriven några procent. Enl min bm vill läkare att man varit hos sjukgymnast först. Skulle dit förra veckan men då vaba hon. Skulle dit igår men då var hon sjuk. Går iaf till dr imorgon. Vet ej hur dr ställer sig till att jag inte träffat sjukgymnast. Lite nervös för imorgon. Men hoppas på en förstående dr.

Vad bra att det kom fram! Kände i efterhand att jag var så förvirrad när jag var på Ica så tur att jag lyckades skriva rätt adress.

Hoppas dr är förstående. Tycker det låter som att du skulle behöva sjukskrivning för att orka med oavsett sjukgymnast. Lycka till imorn.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-03-25 14:31:19 följande:

Varit till dr. Blev sjukskriven 35% på mina 85%, så kommer jobba 50% framöver. Inatt sov jag bara till 02. Vaknar jag för att gå på toa somnar jag inte om pga värk. Annars brukar jag kunna hålla mig till 3-4 på nätterna så idag är jag trött. Blir att jobba halva dagar i stort sett. Känns bra att få det sociala som jobbet ändå ger.

Hon klämde och kände på mig. I ländryggen hoppade jag högt för det gjorde så ont. Lika i fogen framtill.

Samma dr träffade jag veckan efter mf då jag åkte in akut pga hög feber en sen kväll.

Åh så spännande med era bebisar som kommer snart. Går in i v 26 idag

Vad bra att du kan jobba 50%. Hoppas du hinner vila på dagen lite framöver. Inte kul att ha så ont så du inte kan somna om. Hoppas det blir bättre för annars blir det lång väntan till bf.

Grattis till vecka 26!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"